سلام برهمه اوتاکوهای اهل مطالعه، امروز با نقد انیمه Clannad: After story در خدمتتان هستم. انیمه Clannad after story دنباله انیمه Clannad که در سال 2007 ساخته شد محسوب می شود و داستان آن به وقایع بعد از Clannad می پردازد. البته لازم نیست حتما قبل از تماشای Clannad: After story ، Clannad را دیده باشید زیرا داستان مستقل خود را دارد و اینکه کمی با شخصیت ها آشنایی داشته باشید کافی است.

نقد انیمه Clannad: After story

داستان اصلی After story به زندگی تومویا بعد از فارغ التحصیلی اش از دبیرستان و تلاش او برای دست و پا کردن یک زندگی می پردازد.

وقایع زندگی تومویا که با روایتی آرام مثل یک زندگی معمولی پیش می رود آن قدر شیرین اند که از اواسط به بعد یک مخاطب احساسی اصلا نمی تواند رهایش کند. تلاش ها، کار پیدا کردن و اتفاقاتی که در زندگی تومویا می افتند بسیار واقع گرایانه هستند. تمام این عوامل دست به دست هم داده اند تا Clannad: After story به جایگاه هفتم صد انیمه برتر مای انیمه لیست برسد.


همجنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه وایولت اورگاردن : بخش اول


نقد انیمه Clannad: After story

البته گفته شد تقریبا از اواسط به بعد مخاطب نمی تواند رهایش کند. اگر از سبک طراحی شخصیت های این انیمه خوشتان نمی آید، یا شوخی هایی که در ابتدا شاهدشان هستیم به نظرتان بی مزه می آیند، به خصوص اگر چند قسمت اول Clannad را دیده باشید و خوشتان نیامده باشد و بدون دیدن ادامه داستان، به امید پیشرفت به سراغ After story بروید(من خودم به این دسته تعلق دارم.) باید تقریبا هشت یا نه قسمت صبر کنید تا داستان به جاهای خوبش برسد. از آنجا به بعد شوخی ها بهتر شده، و درام بسیار بسیار قوی می شود. به طوری که حتی بعضی اوقات می تواند اشک شما را در بیاورد.

نقد انیمه Clannad: After story

علاوه بر داستان اصلی، همواره داستانک های فرعی در انیمه وجود دارند که به جذابیت انیمه می افزایند و هر کدام مثل یک تکه پازل، داستان اصلی را تکمیل می کنند. این بهترین ویژگی است که داستانک های فرعی باید داشته باشند تا بیننده میان کلی داستان سردرگم نشده و حوصله اش سر نرود.

موسیقی متن انیمه نیز در صحنه های درام متفاوت عمل می کند اما بسیار تاثیرگذار و غم انگیز است. طراحی و گرافیک انیمه گاهی اوقات ساده و اکثر اوقات بسیار پر جزئیات است.


همچنین بخوانید: موسیقی متن انیمه Naruto را گوش کنید! شروع یک داستان به یادماندنی


Clannad: After story به ما می آموزد که در مواقع سخت زندگی، هرگز دست از تلاش برنداشته و همیشه سعی کنیم طوری با عزیزانمان رفتار کنیم که بعدا پشیمان نشویم.

علاوه بر آن، در داستان به معنای واقعی چرخه زندگی وجود دارد؛ تومویا که خود همیشه نسبت به پدرش احساس بیزاری داشت، حالا در جایگاه یک پدر احساس پشیمانی و شرمندگی می کند و حس می کند نباید اینطور پدرش را قضاوت می کرد.

احساس همدلی که بین کاراکترها وجود دارد، بسیار ستودنی است. زمانی که ناگیسا سعی می کند واسطه شود تا رابطه تومویا و پدرش بهتر شود، کمک های بی دریغ دوستان آنها یا کمک هایی که خانواده ناگیسا به تومویا می کنند، همه و همه باعث می شوند تا بیننده به حس خوبی که در همدلی وجود دارد پی ببرد.(بله، ژاپنی ها اینطوری فرهنگ سازی می کنند!)

Clannad: After story، کاملا برشی از یک زندگی است. به همه چیز بسیار طبیعی و واقع گرایانه پرداخته شده؛ رابطه تومویا و پدر ناگیسا، دورهمی های دوستانه یا نگرانی هایی که در دوران دبیرستان برای آینده به وجود می آیند.


همچنین بخوانید: ۵ دلیل برای تماشای انیمه Blast of tempest “وزش طوفان”


نقد انیمه Clannad: After story

علاوه بر آن، یک خوراک عالی است برای کسانی که احساس می کنند خیلی چیزهایشان را از دست داده اند! یکی از مهم ترین چیزهایی After story به مخاطبش می آموزد این است که چطور همچنان در بدترین شرایط ادامه داد و در تنهایی و انزوا غرق نشد.

Clannad: After story می گوید که هیچ اشکالی ندارد بعد از مشکلات تا مدتی غمگین و افسرده شوید. هرچقدر که دلتان می خواهد گریه کنید. احساس تنهایی و دلتنگی کنید. در خلوت خود بمانید. اما، هرگز اجازه ندهید ناراحتی شما، باعث ندیدن عزیزانتان بشود. هرگز زمانی که به نداشته هایتان فکر می کنید، نگذارید داشته هایتان از دیدتان بیرون بروند. عاقبت همه مان زیر چند خروار خاک است؛ آن موقع می خواهید چه جوابی به خودتان بدهید؟ آیا با حسرت می گویید که فرصت لذت بردن از زندگیتان را داشته اید اما از آن استفاده نکرده اید؟ یا سرتان را بالا می گیرید و با لبخند می گویید میان تمام زخم ها، غم ها و اشک هایتان، چند لحظه ای را حسابی خندیده اید؟

در آخر باید گفت Clannad: After story اثری است که با احساسات بیننده بازی کرده و حسابی او را به وجد می آورد. حتما به خصوص اگر طرفدار انیمه دروغ تو در آوریل هستید، تماشای این انیمه را در برنامه های خود قرار دهید. اما فراموش نکنید که اگر از قسمت های ابتدایی این انیمه خوشتان نیامد، حتی اگر 10 قسمت شد، اجازه دهید تا کمی دیگر از داستان بگذرد. آن موقع می فهمید چه چیزی این انیمه را به جایگاه هفتم برترین انیمه ها رسانده است.

در ادامه بخوانید: 

بررسی قسمت اول فصل دوم Re:Zero بازگشتی طوفانی برای انیمه 

موسیقی متن انیمه Maquia: When the Promised Flower Blooms را گوش کنید! شکوفه‌ای در راه پرواز

بهترین انیمه های کمدی عاشقانه که حتما باید ببینید! عاشقانه همراه با خنده! قسمت اول