نقد و بررسی انیمه Code Geass: Lelouch of the Rebellion یک داستان کامل

با سلام و درود خدمت دنبال کنندگان همیشگی مجله وارونه. امروز در بخش انیمه با نقد و بررسی انیمه Code Geass یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ ژاپن همراه شما هستیم. همچنین مجله وارونه در مجموعه مطالبی قصد به نقد و معرفی انیمه های شاخص پخش شده را دارد. پس سری مقالات بررسی انیمه را از مجله وارونه دنبال کنید. انبمه Code Geass: Lelouch of the Rebellion که در دو فصل و پنجاه اپیزود تولید شده است. یکی از بهترین انیمه های ژاپن است. این شاهکار به نویسندگی ایچیرو اوکوچی و کارگردانی گورو تانیگوچی و ساخته استودیو Sunrise همان سازنده گینتاما می باشد.

جدیدترین اخبار کدگیاس » انیمه سینمایی Code Geass: Rozé of the Recapture معرفی شد + تریلر و اطلاعات تکمیلی 

راستی قبل نقد و بررسی انیمه Code Geass یادتون نره پیج اینستاگرام انیمه و نماشای ما رو فالوو کنید.


اطلاعات کلی انیمه Code Geass:

  • عنوان ژاپنی: Kōdo Giasu: Hangyaku no Rurūshu
  • عنوان انگلیسی: Code Geass: Leloch of the Rebellion
  • عنوان فارسی: کد گیاس:لولوش شورشی
  • کارگردان: گورو تانیگوچی Gorō Taniguchi
  • نویسند: ایچیرو اوکوچی Ichirō Ōkouchi
  • نویسنده مانگا: انیمه ارجینال است
  • موسیقی: Kōtarō Nakagawa و Hitomi Kuroishi
  • استودیو: Sunrise
  • ژانر: مکا، اکشن، جنگی، علمی-تخیلی، درام، قدرت فرابشری، درام، مدرسه‌ای
  • نوع: سریالی
  • تعداد قسمت: 50
  • رده سنی: جوانان
  • زمان پخش: شروع از 6 اکتبر 2006

همچنین از مجله وارونه پیش از مطالعه نقد و بررسی انیمه Code Geass! شاهزاده شطرنج بخوانید:


نقد و بررسی انیمه Code Geass: Lelouch of the Rebellion

داستان انیمه Code Geass ⁄ شورشی در دل استعمار:

داستان انیمه، در آینده ای خیالی اتفاق می افتد. جایی که دنیا بین سه ابر قدرت بریتانیا، اتحادیه اروپا و چین تقسیم شده است. همچنین داستان انیمه در ژاپن جای دارد. جایی که ارتش ژاپن به بریتانیا باخته است. و بریتانیایی‌ها آنجا را تصرف کرده و اسم منطقه یازده را بر روی آن گذاشته‌اند. داستان انیمه حول یکی از شاهزاده های بریتانیا به نام لولوش می چرخد.

لولوش که به دلیل مرگ مادرش و تبعید خود و خواهرش به ژاپن سودای انتقام از پدرش و امپراطوری بریتانیا را دارد. به صورت اتفاقی قدرتی به دست می آورد که راه را برای سرنگونی بریتانیا هموار می کند. لولوش فردی با هوش استراتژیک بالا می‌باشد. که برای فرمانده‌ای ساخته شده است، وی با مخفی کردن هویت خود و با استفاده از ژاپنی ها گروه شوالیه های سیاه را برای نبرد با بریتانیا تاسیس می کند.

لولوش قهرمانی فراموش نشدنی:

شخصیت پردازی لولوش با جلو رفتن انیمه رشد می‌کند. به طوری که آرمان های او در پایان با شروع ماجرا از زمین تا آسمان فرق می‌کند. درواقع لولوش در پایان انیمه دنبال چیزی بزرگ‌تر از انقام است و آن چیز آزادی می‌باشد. او که در اوایل انیمه انسان‌ها را به چشم مهره های شطرنج می‌بیند. با پیشرفت انیمه یاد می‌گیرد، که برای جان اطرافیانش ارزش قائل باشد.

دیگر شخصیت مهم داستان سوزاکو دوست ژاپنی لولوش می‌باشد. او فردی با قدرت بدنی بالا و یکی از خلبان‌های ارتش بریتانیا است. سوزاکو با این فکر که می‌تواند، ساختار بریتانیا را از داخل تغییر دهد. یک شهروند افتخاری شده و پله پله در ارتش بریتانیا رشد می‌کند. شخصیت پردازی او و مقابله‌اش با لولوش هم یکی دیگر از جذابیت‌های انیمه می باشد.

موضوعی که انیمه بارها بر روی آن مانور می‌دهد، طرز تفکر لولوش و سوزاکو است. درواقع می توان گفت که طرز تفکر این دو در نقطه مقابل یکدیگر قرار می گیرد. لولوش متعقد است که تنها چیزی که مهم است هدف است. و چگونه و از چه راهی به هدف رسیدن مهم نیست. اما سوزاکو می گوید که راه و روش به اندازه نیت و هدف مهم می باشد. در واقع سازندگان با مطرح کردن چنین مطالبی قصد دارند که به سیاستمداران واقعی در طول تاریخ تیکه‌ای انداخته باشند.

نقد و بررسی انیمه Code Geass

Code Geass نبرد ذهن ها:

شخصیت های فرعی نیز هر کدام جذابیت خاص خود را دارند و در جای خود به خوبی قرار می گیرند. سپس داستان را به جلو می‌برند. شخصیت‌هایی مثل سی سی که در کنار داستان اصلی داستان جذاب خود را دارند. که باعث لذت بخش شدن هر چه بیش تر کد گیاس می‌شود. تنها شخصیتی که در طول داستان ما را از خود متنفر می‌کند، نینا همکلاسی لولوش می‌باشد، احساس ‌می‌کنم که سازنده‌ها از روی قصد همچین کارکتری خلق کرده‌اند.

تا افراد یک جامعه نژاد پرست را به خوبی نشان دهند. نکته جالب دیگر داستان اتفاقی است که برای لوفیمیا خواهر ناتنی لولوش می افتد .در طول انیمه شاهد این هستیم که به طور اتفاقی لوفیمیا دستور به کشتن ژاپنی ها را می دهد. شخصیت او نماد انسان های پاکدلی است که قربانی سیاست های کثیف شده اند.


همچنین پس از نقد و بررسی انیمه Code Geas بخوانید: بهترین والپیپرهای انیمه Code Geass که حتما باید آنرها را دانلود کنید.


فصل اول انیمه به گونه‌ای تمام می شود. که با بسیاری از رمز و رازها ذهن بیننده را به ادامه سریال دعوت می‌کند. و در فصل دوم با فلش بک‌هایی داستان به طور کامل، توضیح داده می‌شود. یکی دیگر از بزرگ‌ترین نقطه قوت های انیمه، پیچش‌های داستانی آن است. به طوری که حتی در پایان انیمه، باز هم ذهن بیننده دچار آشفتگی می‌شود.

حرف از پایان انیمه شد. اگر که قرار باشد کد گیاس Code Geass را بخاطر یک دلیل جاودانه شود. آن دلیل بدون شک پایان بندی انیمه است. اکثرا در انیمه های شبیه کد گیاس ما شاهد یک پایان موفق و عالی نیستیم. ولی به جرعت میتوانم بگویم که پایانی روی دست کد گیاس در تمام انیمه‌‎هایی که تابحال دیده‌اید، وجود ندارد.

طراحی انیمه:

موردی که انیمه، در آن اندکی ضعیف ظاهر می‌شود. طراحی شخصیت هاست. طراحی شخصیت‌ها در انیمه لاغرتر از حد معمول نشان داده می‌شود. که همین مورد باعث می‌شود، مخاطب دیر با انیمه ارتباط برقرار کند. هر چند بعد از گذشت چندین اپیزود داستان کاری می‌کند، که شما کاملا با طراحی سازگار شوید. طراحی صحنه های مبارزه هم با پیشرفت انیمه به بلوغ می‌رسند و با گذشت هر اپیزود از قبلی بهتر می شوند.

موسیقی:

موسیقی این اثر که در مطالب مجله وارونه نیز موجود می باشد. کاری مشترک از Kōtarō Nakagawa و Hitomi Kuroishi است. موسیقی این اثر با موقعیت‌های انیمه به خوبی جفت و جور و کاملا با ریتم انیمه یکی می شود. گاهی وقت‌ها که صحنه حماسی است. موسیقی حماسی پخش می‌شود و زمانی که جو انیمه احساسی است. موسیقی احساسی پخش می‌شود. یکی از بهترین ترک‌های این انیمه ترک Continued Story می باشد. که در زمان صلح جهانی پخش می‌شود و کاملا حس و حالی آزادی دنیا در ان لحظه را به ما منتقل می کند.


شما می توانید آلبوم های دو فصل انیمه Code Geass را از این مطالب گوش دهید:

نقد و بررسی انیمه Code Geass

در کل می توان گفت که این انیمه داستان یک انقلاب است. انقلابی برای پیدا کردن هویت و آزادی. اما بیش‌تر از اینکه داستان یک انقلاب باشد، داستان یک قهرمان است. قهرمانی بر خلاف فیلم‌های هالیوودی که بی دلیل جان خود را به خطر می اندازند. قهرمانی که قصد تغییر اوضاغ را دارد. قهرمانی که جوامع امروز به ان بیش‌تر از هر چیزی نیازمند هستند.

حال که نقد و بررسی انیمه Code Geass به پایان رسیده. از شما دوستان گرامی دعوت می شود. تا نظرات خود را با مجله وارونه به اشتراک بگذارید.