سلام بر دوستان عزیز. امروز، با نقد و بررسی انیمه Hyouka “هیوکا” همراهتان هستم. انیمه هیوکا، راجع به پسری دبیرستانی به نام هوتارو است، که سعی می کند در زندگی اش، برای صرفه جویی در انرژی، کمتر کارهای اضافه انجام دهد! شعار او هم این است: یا کاری رو انجام نمیدم، یا اگه مجبور باشم، سریع انجامش میدم!

تا اینکه هوتارو، که عضویت در کلوب های مدرسه را هدر دادن انرژی می دانست، به درخواست (بیشتر دستور!) خواهرش، به کلوب ادبیات کلاسیک می پیوندد. اما به همین خاطر، او درگیر ماجراهای متعدد و اسرارآمیز می شود…

خرید انواع محصولات انیمه ای در فروشگاه وارونه

در نگاه اول، شاید هوتارو شخصیتی متفاوت از شخصیت اصلی های معمول انیمه های مدرسه ای باشد. شخصیت هایی سرزنده، که بیشتر وقتشان را صرف انجام امور مختلف شورای دانش آموزی، یا کلوب های مدرسه می کنند. اما حقیقت این است که هوتارو، شخصیتی است که ارتباط با آن برای مخاطب نوجوان، خیلی راحت است، زیرا بسیاری از نوجوانان در این حالت به سر می برند و خاص بودن و استعدادهای خود را نادیده می گیرند.

همچنین بخوانید: انیمه توکیوغول tokyo ghoul می توانست اثر بهتری شود اگر…

مشخصات انیمه Hyouka “هیوکا”:

  • عنوان: Hyouka “هیوکا”
  • تعداد فصل ها و قسمت ها: یک فصل 22 قسمتی به همراه یک قسمت اضافه
  • ژانر: مدرسه ای، معمایی، کمدی، رومانتیک
  • سال انتشار: 2012
  • استودیو: Kyoto animation

” من آدم خاصی نیستم. “

این طرز تفکری است که بسیاری از آدم ها نسبت به خودشان دارند. آن ها علایق و استعدادهای خود را نادیده می گیرند و خود را پشت دیواری که خودشان ساخته اند حبس می کنند. نتیجه اش چه می شود؟ ارتباطاتشان تا حدود زیادی کاهش می یابد، خود واقعیشان را پیدا نمی کنند، کاری را انجام می دهند که از آن لذتی نمی برند، و در نهایت، بعد از مدتی از زندگیشان خسته می شوند.

حالا چاره چیست؟ باید اول این فکر غلط را از ذهن خود بیرون کنیم. هر انسانی، به نوبه خود، خاص است و در هیچ جای دنیا و هیچ دوره زمانی، کسی پیدانمی شود که درست مثل کس دیگری باشد. بنابراین، هرکسی به نوبه خود خاص است.

انیمه هیوکا، به شدت به این موضوع می پردازد، اینکه چگونه سعی کنیم خود واقعیمان را از پشت دیواری که ساخته ایم نجات دهیم و او را دوست داشته باشیم.

همچنین بخوانید: 6 انیمه شبیه Your name ؛ فراز و نشیب هایی از جنس هم

نقد و بررسی انیمه Hyouka "هیوکا"

نقد و بررسی انیمه Hyouka “هیوکا”

هوتارو، شخصیت پردازی بسیار خوبی دارد، به تغییری که به مرور در او به وجود می آید، بسیار خوب پرداخته شده و البته تغییرات شخصیتی او، نامحسوس است. ارتباط چهار شخصیت اصلی، ملموس و طبیعی است. صمیمیتی که به مرور زمان میان آنها بیشتر می شود، می تواند شما را در خود غرق کند.

گفته شد در داستان، هوتارو، درگیر ماجراهای اسرارآمیزی می شود. البته این ماجراها، شاید در ابتدا متصل به هم به نظر بیاید، ولی در این صورت، بیننده بعد از چند قسمت، می فهمد که گول خورده و ارتباطی در میان نیست. اما درکل، حل شدن هر معما، به نوبه خود شیرین است و مخاطب را سرگرم می کند.

بخش رومنس داستان، لوس و بی مزه نیست.همان طور است که هر رومنسی باید در پله اول باشد. ارو، دختری است که باعث تغییر هوتارو و تحول او می شود. البته داستان از این فراتر نمی رود.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه Akame ga kill ” قاتل چشم سرخ “

گرافیک این انیمه، مثل سایر آثار استودیو کیوتو، با کیفیت است. البته، نه در حد اثری مثل وایولت اورگاردن. در حد استاندارد.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های شونن آی (Shounen Ai) که نباید از دست بدهید! 

یکی از ضعف هایی که این انیمه دارد، این است که گاهی به سوالاتی که در بیننده ایجاد کرده، درست و حسابی پاسخ نمی دهد. یا پاسخ نمی دهد، یا قضیه را با زرنگی می پیچاند! که این موضوع بعضی اوقات باعث خنده می شود و بعضی اوقات هم خیلی روی اعصاب می رود!

در مورد پایان بندی این انیمه هم باید گفت، در واقع اصلا پایان نیست. قرار نبوده هیوکا داستان سنگین و کمرشکنی را تعریف کند که بخواهد پایانی کوبنده داشته باشد. یا همه کاراکترها، در کنار یکدیگر، خوشبخت شوند! پایان، یا بهتر است بگوییم اتمام قسمت آخر هیوکا، با پیشروی عادی زندگی است. دانش آموزان به مدرسه می روند، به کارهای کلوبشان می پردازند، باهم دعوا می کنند، باهم می خندند، و بازهم درگیر ماجراهایی تازه می شوند. به این می گویند یک پایان خوب و مناسب برای انیمه هایی مثل هیوکا! و این پایان، سوال درستی را در ذهن مخاطبش به وجود می آورد: هوتارو بلاخره شخصیت واقعی اش را کشف کرد و در خود رشد به وجود آورد. من کی باید این کار را بکنم؟

اگر مثل هوتارو، آدم خسته ای هستید و احساس بی هدفی می کنید، حتما هیوکا را ببینید! و بعد، به فکر تغییری بیفتید که به قول خواهر هوتارو، وقتی ده سال دیگر به الانتان نگاه می کنید، احساس خوبی داشته باشید!

در ادامه بخوانید: 

چرا نباید انیمه ببینیم؟ 7 دلیل منطقی برای تماشا نکردن انیمه 

5 دلیل برای تماشای انیمه Requiem from the Darkness شکارچیان ارواح 

بهترین انیمه های فانتزی که حتما باید تماشا کنید!