با ما در نقد و بررسی فیلم اتاق فرار همراه باشید. فیلم (scape room) یه فیلم فوق العاده هیجان انگیز و سرگرم کننده است، که بعد از خوندن این بررسی حتما به دیدنش علاقمند خواهید شد. 

فیلم اتاق فرار ساخته ی “آدام روبتیل” قصه ی شش نفره که برای به دست اوردن جایزه ی ده میلیون دلاری وارد اتاق فرار میشن. بی خبر از این که این اتاق فرار با چیزی که فکرشو می کردن کاملا متفاوته.



اتاق فرار اتاقیه که برای به چالش کشیدن هوش و توانایی فیزیکی شما طراحی میشه و با چند نفر واردش میشید و باید نشونه ها رو دنبال کنید تا بتونید ازش بیرون بیاید. اما تفاوت اتاق فرار این فیلم با اتاق های فرار دیگه اینه که تمام اتفاقات و خطراتی که شما رو تو این اتاق تهدید می کنه واقعی هستن.

نقد و بررسی فیلم اتاق فرار

این موضوع رو شما هم شبیه افراد داخل اون اتاق باور نمی کنید تا زمانی که یه نفر از این افراد به طور کاملا واقعی میمیره و اونا تازه متوجه میشن که وسط چه داستانی گیر افتادن.

از این جا به بعد نقد و بررسی فیلم اتاق فرار اسپویل میشه!

داستان فیلم راجع به خوش شانس ترین آدم هاس. اگر چه ما با نسخه ی پش پا افتاده تری از سریال لاست مواجه ایم ولی همون فلش بک کوتاه از افراد درون اتاق بهمون گفت که این افراد گلچینی از خوش شانس ترین آدم هان که یکیشون از سقوط هواپیما جون سالم به در برد، یکیشون از جنگ سالم بیرون اومد و… .و حالا اون دیوونه هایی که این اتاق رو طراحی کردن دارن با دوربین هایی که تو نقطه نقطه ی این اتاق نصب کردن و تقلای آدما رو واسه نجات پیدا کردن مرگ تماشا می کنن، دنبال خوش شانس ترین آدم بین خوش شانس ترین ها می گردن.

نقد و بررسی فیلم اتاق فرار



اتاق فرار فیلمیه که نتونست جوری که باید و شاید نظر منتقدا رو به خودش جلب کنه. در واقع همشون موافق این نظر بودن که اتاق فرار فیلمیه که به درد یک بار دیده شدن می خوره چون اون قدری ابتکار نداشت که بتونه بیننده رو با خودش همراه کنه و بیننده بخواد دنبال حل معماها بگرده و خودش رو به چالش بکشه.

نمرات منفی گرفت چون راه فرار بارها تکرار میشد و افراد درون اتاق تو بدترین موقعیت ها زمانی که مرگ باهاشون تنها یه قدم فاصله داشت عجیب ترین اطلاعات رو به یاد میاوردن تو لحظاتی که پر از استرس و اضطراب بودن.


20 تا از بهترین فیلم های ماجراجویانه تمام دوران که حتما باید ببینید(قسمت اول )


البته میشه اینو یه واکنش طبیعی برای بقا در نطر گرفت. ولی مرگ های ساده ای که اتفاق میوفتاد بدون این که خونی ریخته شه یا صحنه ی بدی رو ببینیم نشان از این بود که کارگردان بیشتر به مخاطب فکر کرده تا بالا بردن سطح فیلم. همون بلایی که در نهایت سر سریال محبوبمون گیم اف ترونز اومد.

نقد و بررسی فیلم اتاق فرار

حرف من رو کارگردان با این جمله به اثبات رسوند که به دوستانتون توصیه کنید فیلم رو ببینن تا بودجه ی ساخته شدن ادامه ی فیلم رو داشته باشیم. در واقع کارگردان برای فروش بیشتر پایان داستان رو به طور کامل رها کرد تا ما منتطر بمونیم برای قسمت بعد.

فیلم اتاق فرار فیلمیه که ارزش یک بار دیده شدن رو داره مخصوصا برای کسانی که ژانر هیجانی رو می پسندن پس برای تجربه ی هیجان آخر هفتتون از دستش ندید.

در ادامه بخوانید: