نقد و بررسی فیلم هت تریک فیلمی که باهاش در عین آرامش هیجان رو تجربه می کنید. جدیدترین ساخته ی رامین لوافی با حضور بازیگرانی مثل صابر ابر و امیر جدیدی درخشان ترین کار سینماییش رو رقم زد. با ما در نقد و بررسی فیلم هت تریک همراه باشید.

رامین لوافی کارگردانیه که با فیلم ارام باش و تا هفت بشمار ان چنان که باید و شاید دیده نشد.ولی در نهایت با فیلم برلین منفی هفت،با بازی مصطفی زمانی در جشنواره ی فجر به شدت مورد توجه قرار گرفت و نامزد دریافت ۹ جایزه سیمرغ شد .فیلم هت تریک اخرین کار کارنامه ی این کارگردانه که به نظر سیر صعودی این کارنامه رو ادامه داده و کار رضایت بخشیه.

فیلم هت تریک در جشنواره ی جهانی فجر درخشید

ماهور الوند برای بازی در این فیلم برنده ی جایزه ی بهترین بازیگر زن جشنواره ی جهانی فجر شد.رامین لوافی هم برای فیلمنامه ی هت تریک سیمرغ رو با خودش به خونه برد.

هت تریک داستان سعادت ابادی داره. هت تریک فیلم نامه ی فیلم های اصغر فرهادی رو در باطنش داره. شروع خوشحال و پر از شادی ادمایی که کیف می کنی با دیدن روابط و خوشحالی هاشون و دلت می خواد که جای اونا بودی، ولی زمان که می گذره و با شخصیت واقعی این ادم ها و مشکلاتشون اشنا میشی دلت نمیخواد حتی یه لحظه هم جاشون باشی.

محوریت اصلی این جور فیلم ها شخصیت پردازیشونه یعنی اگر شخصیت پردازی رو از این فیلم ها بگیری،حرفی برای گفتن ندارن چون فیلم نامه هیجان خاصی نداره و این چالش های شخصیتی و روابطه که فیلم نامه رو جذاب می کنه.



تک تک بازیگر ها این شخصیت پردازی رو به زیبا ترین شکل ممکن به تصویر کشیدن و ماهور الوند به حق برنده ی جایزه ی بهترین بازیگر زن جشنواره ی فجر شد.

تمامی این شخصیت پردازی ها در کنار طراحی صحنه ی فوق العاده باور پذیر تر شد، و بیشتر از قبل بشخصیت پردازی ها رو عمیق کرد.



داستان کلی این فیلم راجع به چهار دوسته که تو مسیر برگشت از یه مهمونی با یه چیز تصادف می کنن ،و مطمئن نیستن که اون چیز ادم بوده یا نه.زوجی که پریناز ایزد یار و امیر جدیدی یازیش می کنن،یعنی فرزاد و لیدا زوجین که هنوز به درک متقابل از هم نرسیدن شوهری که بی فکر و منطق کار می کنه و زنی که بارداره و انتطار داره شوهرش اون چیزی باشه که می خواد .صابر ابر و ماهور الوند یعنی رها و کیوان در ابتدای یک رابطه ی دوستی هستن که در ابتدای فیلم اون قدر جدی به نظر نمیرسید، ولی در انتهای فیلم جدی تر از اون چیزی که فکر می کردیم بود و این شاید ضعفی بود که تو فیلم نامه حس شد.



در کل فیلم هت تریک فیلمی بود که شاید اون قدر عالی و کامل و تاثیر گذار نبود، ولی جزو کارهای خوب این روزهای سینما محسوب میشه. میشه براش وقت گذاشت .میشه به شخصیت ادماش فکر کرد .به خوش شانسی ها و بد شانسی هایی که تو زندگی سراغمون میاد.که چقدر این خوش شانسی ها برامون با ارزشن زمانی که اونی که می خوایم کنارمون نیست.