فمنیستی ترین داستان سال ۱۸۸۰ یکی از زیباترین فیلم های سال ۲۰۱۹ رو رقم زد. با ما در نقد و بررسی فیلم little women همراه باشید.
داستان little women بر اساس رمانی به همین نام در سال 1880 نوشته ی اوییزامی آلکوت ساخته شده.
فیلمی بر اساس زندگی واقعی زنی که بر خلاف اطرافیانش قصد نداشت با ازدواج موفق و پولدار شه، بلکه این مسیری بود که میخواست به تنهایی توش قدم برداره.

اقای مارچ تنها مرد این خانواده ی شش نفره به واسطه ی جنگ از خونوادش دور شده و باقی خونواده شامل پنج زن میشه که قراره در دنیایی که پایان قصه هاش همیشه به ازدواج ختم میشه از پس خودشون بر بیان.
اقتباس گرویک رو می تونیم زیباترین اقتباس از این کتاب در نظر بگیریم. اقتباسی که به کتاب وفادار موند و در عین حال در زمان حال و عوض شدن سده همچنان برای بیننده جذابیت داره.

نقد و بررسی فیلم little women

در همسایگی این خانواده ی دوست داشتنی پسری به اسم  لاری زندگی می کنه، با بازی تیموتی شالامه که با بازی در نقش لاری یکی از جذاب ترین نقش های این فیلم رو بر عهده گرفته. پسر مو فر فریه دوست داشتنی این داستان که به این جهان رنگ میپاشه و جذاب ترش می کنه.

از تیم فوق العاده ی بازیگری این فیلم نمیشد انتظاری غیر از خوب بودن داشت. از بازی لورا درن در نقش مادر این خونواده که زنی قدرتمند و در عین حال صبور و دلرحمه. زنی که بچه هاش باور نمی کنن روی  دیگه ی نا ارومی داشته باشه، چون همیشه ارامش جزو ویژگی هاش بوده. اما اون هم دغدغه های خودش رو داره و به گفته ی خودش یاد گرفته باهاشون کنار بیاد.



لورا درنی که امسال، سال بی نهایت موفقی رو پشت سر گذاشت و به شدت درخشید و جوایز نقش مکمل زن رو از اسکار تا گلدن گلوب و بفتا به خودش اختصاص داد.
تا باب اودنکریک که اون رو با نقش ساول گودمن معروف در سریال جذاب بریکینگ بد میشناسیم در نقش پدر این خونواده.
تا مریل استریپ دوست داشتنی در نقش عمه ی این چهار خواهر که زنیه که با باورهای خودش تنها، ازدواج رو راه موفقیت و پیشرفت زنان می دونه.

اما واتسون در نقش خواهر بزرگ تر این خونواده  به نام مگ، ازدواج کرده و دو فرزند داره، معلمه اما نمی تونه منکر این بشه که چون ازدواج خوبی نداشته الان مجبوره با بی پولی کنار بیاد.
جالبه محوریت کلی داستان، وسط این همه زیبایی و رنگ در رابطه با موضوعی کاملا جدی بود. طرز تفکر ادم های اطراف زنی که نویسنده بود و بر خلاف همه نمی خواست با ازدواج برنده شه بلکه فقط می خواست خودش به تنهایی برنده باشه. عشق رو رها کرد، با زندگی جنگید و در نهایت برنده شد و بعد از برنده بودن عاشق شد.

در رابطه با جو حرف میزنیم، شخصیتی که سرشر رونان نقشش رو به زیبایی ایفا کرد و هرچند امسال کنار بازی قوی رنه زلوگر حرفی برای گفتن نداشت اما پای ثابت جشنواره ها موند. دختری که گویا نویسنده از روی شخصیت خودش بازسازی کرده. دختری که همیشه در شرایط سخت خونواده کنارشون بوده و موهاشو از ته میزنه و میفروشه تا برای درمان پدرش استفاده شه هرچند که همون شب برای موهاش گریه می کنه.



دختری که همیشه تکیه گاه خونواده بوده. دختری که نوشته هاش رو نخواستن تا زمانی که تسلیم شد که پایان داستانش به ازدواج برسه و جالبه این اجبار که حتی در پایان شیرین داستان هم وجود داشت و تلخی رو به وجود آورد که شاید برای هر کسی قابل لمس نبود.
الیزا اسکانلن در نقش بث دختری بود که موزیک رو دنبال میکرد و فلورنس پو در نقش ایمی دختر احساساتی این خونواده بود.

کنار هم قرار گرفتن این شخصیت ها با تمام کمی ها و کاستی ها، با تمام غرور و خودخواهی ها با تمام جاه طلبی ها نه فقط برای زنان بلکه برای تمام آدم هایی که این فیلم رو دنبال می کنن لذت بخشه.
پسر شیرین این داستان لاری، سکانس های فوق العاده ی طنزی رو در فیلم به وجود آورد که بی نهایت لذت بخشه.

این فیلم پر از امیده، وقتی شاهد نا امیدی مطلق آدم ها هستیم. دختری که موفق شد به تنهایی و درست در زمانی که هیچ کس باورش نداشت در دنیایی که همه ازدواج رو بهترین راه برای خوشبختیه دختران می دونستن.
Little women نه فقط برای خاطرات خوشش برای کسانی که اقتباس های گذشتش رو دیدن یا کتاب رو دنبال کردن، بلکه برای تمام بیننده هاش یه خاطره ی جذاب و دوست داشتنیه.
یکی از فیلم های مورد توجه امسال که پر از زیبایی و رقص و رنگ و موسیقیه. از دستش ندید.