قسمت پایانی سریال مانکن هم از راه رسید و اتفاقی غیر قابل پیش بینی رو بهمون نشون داد. با ما در نقد و بررسی قسمت آخر سریال مانکن همراه باشید.
در قسمت آخر سریال مانکن هم ما همچنان درگیر صحنه های اکشن ناشیانه با چاشنی فیلم های هندی همراه هستیم.

در ادامه بخوانید » از اینجا نقد و بررسی سریال مانکن قسمت های قبلی رو مطالعه کنید.

نقد و بررسی قسمت آخر سریال مانکن

اقایون داستان همچنان قهرمانانه همرو میزنن و جایی که نیاز به اشک داریم تیر می خورن و رو زمین میوفتن.
بعد از تیر خوردن دیالوگ معروف من خوبم تو برو رو به زبون میارن، ژیلا در چند قدمی رسیدن به سینا تیر می خوره، ادم بده ی داستان زمانی که می تونه به راحتی شلیک کنه شروع به سخنرانی می کنه و دقیقا وسط سخنرانیش قهرمان دیگه ای از راه میرسه و از پشت میزنتش و همه چیز ختم به خیر میشه.

کاش جمله ی کاوه که به نوعی انتقاد به این روند فیلم و سریال هم هست در همه ی فیلم ها رعایت شه که وقتی می خوای بزنی بزن انقدر زر نزن!

ماجرا اینجاست که همون طور که همراهان همیشگیمون حدس میزدن ژیلا قربانی این داستان شد. هرچند به طور عجیبی شبیه به فیلم های هندی این اتفاق میوفته اما درست ترین و منطقی ترین چیزی بود که میشد حدس زد.



همون طور که حدس میزدیم اخگر هم توسط برادرش آبتین به قتل میرسه و منطقی هم بود که حضور ابتبن تا پایان سریال نمی تونه بی دلیل باشه.
اما اون چه که ما رو از روند گل و بلبل پایان سریال و همون چیزی که در طی این چند ماه ازش میترسیدم نجات داد مرگ کاوه بود که هر چند اصلا درست بهش پرداخته نشد و در بدترین حالت ممکن به بیننده نشون داده شد اما اتفاقی بود که سریال رو از کلیشه های همیشگی نجات داد.

هر چند که تخیلات همتا ما رو به ابتدای عجیب سریال برگردوند جایی که جلوه های ویژه به طرز غریبی ناشیانه استفاده شد و برف قسمتی از زمین رو پوشونده بود و قسمت دیگه ای کاملا بدون برف بود و بخار از دهن بازیگران شبیه اژدهاهای کالیسی بیرون میومد.
و دوباره شبیه به ابتدای سریال دیالوگ های مصنوعی و بازی های ساختگی از بازیگران میدیدیم.



نکته ی مهم دیگه عیر عقلانی بودن رابطه ی کاوه و بهرام بعد از سریاله. بهرام برای رفاقت و مشکلات شخصی زندگی کاوه بهای سنگینی داد و هرچند که ژیلا بود که باعث شد اخگر با خشم بزرگی به سمتون برگرده اما به شوخی گرفتن همه چیز بعد از گذروندن این ماجرای عجیب برام قابل هضم نبود. بهرام به نوعی سر این داستان عشق زندگیش رو از دست داده بود و حالا این طور اداها اصلا با عقل جور در نمیاد مگر این که دوباره به اون نکته برگردیم که بهرام عقل درست و حسابی نداره.

بالاخره بعد از حدود شش ماه سریال مانکن به پایان رسید. سریالی که بعد از تموم شدنش حالا می تونیم به جرات بگیم که میتونیم ازش به عنوان یک سریال صرفا سرگرم کننده یاد کنیم.
امیدوارم روزی برسه که سریال های ایرانی اونقدر از نطر محتوا و تکنیک قوی باشن که بعد سرگرم کنندشون به اولوویت های سوم و چهارم سقوط کنه.
ممنون که در طول این چند ماه هر هفته در بررسی این سریال همراهمون بودید.امیدوارم از سریال و همچنین همراهی ما لذت برده باشید.