سریال see یکی از جنجالی ترین سریال های در حال پخش پاییز و یکی از اولین آثار اختصاصی کمپانی اپله. با ما در نقد و بررسی قسمت اول سریال see همراه باشید.

از اینجا نقد و بررسی قسمت به قسمت سریال SEE رو مطالعه کنید.

نقد و بررسی سریال see

سریال see ساخته ی استیون نایت سازنده سریال محبوب پیکی بلایندرز, اثر جدید سرویس استریم اپ تی ویه.
جیسون موموآ که اون رو در سریال گیم اف ترونز بهتر شناختیم, در این سریال نقش اصلی داستان یعنی باباواس رو بازی می کنه.
بعد از دانلود این سریال وقتی با صحنه هایی که بیشتر شبیه زندگی انسان های اولیه بود مواجه شدم یه کم تو ذوقم خورد و فکر کردم میشه با این روال فیلم ساخت، اما چطور میشه یه سریال با این تم رو در طولانی مدت پر از جذابیت ساخت که بیننده رو با خودش همراه کنه.



اما در همون ابتدای سریال وقتی با کلیت قصه آشنا شدم به نظرم ایده ی جذابی اومد و هر چقدر دقایق سریال رو پشت سر گذاشتم بیشتر و بیشتر ازش لذت بردم و دقیقا شبیه تجربه ی فیلم بیرد باکس ناخوداگاه من رو به یاد کتاب کوری انداخت.
این سریال بر خلاف ظاهرش که به شروع بشریت شباهت داره ولی دوره ی پس از آخر زمان رو به تصویر می کشه. جایی که در قرن بیست و یک به دنبال ظهور ویروسی مرگبار جمعیت جهان به کم تر از دو میلیون نفر رسید و این تعداد انسانی که زنده موندند قدرت بینایی خودشون رو از دست دادن و پس از اون نسل آینده ی انسان ها هم، نابینا باقی موند.

نقد و بررسی قسمت اول سریال see

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت اول سریال see

جالب تر از تمام این ها ایدئولوژی بی نظیر سازندگان این سریاله که به موضوعی پرداختند که ذات حقیقی انسان هاست.
انسانی که وقتی پاسخ سوالی رو نمی دونه سراغ نیروهای فراطبیعی میره. بعد از کور شدن انسان ها ایده بینش و بینایی فقط و فقط به عنوان یک افسانه وجود داره و صحبت کردن از این ناشناخته کفر محسوب میشه و حرف زدن در رابطه با نیروهای شیطانی به حساب میاد.
فکر می کنم تا همین جا اوج جذابیت این داستان دستتون اومده.



کمپانی اپل خبر از هزینه های گذاف در ساخت سریال هاش داده بود و سریال see به خوبی این موضوع رو برامون به تصویر کشید.
سریالی که در حد فیلم های سینمایی پر هزینه است و با قصه ی جذابی که داره نوید یک سریال حماسی به یاد موندنی رو بهمون میده.
See به سرعت در پیش چشمانتون شروع به ساخت و پرداخت دنیای فانتزی خودش میکنه. پاریس رهبر روحانی که با جغد ها حرف می زنه و از حقایق و آینده با خبره، کسی که می تونه بو و صدا رو از راه دور تشخیص بده، آهنگی که بابا واس با ریتم عجیبو رقص فوق العاده ی قبیلش در شروع جنگ انجام داد، آیوار هایی که می تونن احساسات و حقایق روحانی دیگران را درک کنن ما رو کم و بیش با دنیایی که سریال برامون در نظر گرفته آشنا می کنه.

نقد و بررسی سریال see

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت اول سریال see

ماجرا از این قراره که یک مرتد که انگار خبر از نور و بینایی داده و خودش از این موهبت برخورداره فراری شده، و حالا زنی که باهاش رابطه داشته الان در قبیله باباواس پناه داده شده تا نوزادانش رو به دنیا بیاره. باباواس برای حمایت از اون زن باهاش ازدواج کرده و ملکه برای پیدا کردن اون مرتد و فرزندانش قبیله ای رو به جنگ با قبیله باباواس فرستاده.
نوزاد های دوقلو دارای قدرت بینایی هستند قدرتی که کفر شناخته میشه و ما رو به سمت یک داستان پر هیجان هدایت می کنه. داستانی که با صحنه های بی نظیر و قاب های فوق العاده و تصویر برداری بی نقص کامل میشه.



قسمت اول سریال see طوفانی بود و برای منی که به این سبک سریال ها علاقه ندارم پر از هیجان و تعلیق.
دیدن جنگ دو قبیله از انسان ها که کور هستند صحنه ایه که تا به حال در قاب تلویزیون ندیدید. این که سال ها بعد از اخر زمان جایی که فکر می کنید پر از پیشرفت و تکنولوژیه زندگی رو شبیه به ابتدای تمدن مشاهده می کنید و این تناقض فوق العاده جذابه.
کمپانی اپل اگر با تجربه کم در زمینه فیلم سازی، ولی با بهترین ها کار کرده و مطمئنا با این روال نتیجه ی مطلوبی رو شاهد هستیم.
از این پس می تونید نقد و بررسی قسمت به قسمت مربوط به این سریال دیدنی رو در سایت وارونه دنبال کنید.

در ادامه بخوانید» نقد و بررسی قسمت دوم سریال see ; جعبه ای پر از نور و علم در میان سیاهی