در این قسمت از سریال هم گناه شاهد دیدار پدر و پسر بعد از دو دهه دوری هستیم. با ما در نقد و بررسی قسمت دوم سریال هم گناه همراه باشید.

نقد و بررسی قسمت قبل رو می تونید از اینجا بخونید. 

نقد و بررسی قسمت دوم سریال هم گناه

قبل از هر چیزی می خوام در رابطه با اسم این سریال حرف بزنم. ما شاهد قصه ی زندگی مردی هستیم که سال ها پیش یه روز صبح همسرش و پسر سه ساله اش ترکش می کنن و اون مرد محکوم میشه به این که تو تمام زندگیش فقط دنبال جواب سوال هاش باشه که چرا این اتفاق براش افتاده.

اما در قسمت دوم از این سریال و با روند داستانیش فقط و فقط یه کلمه تو ذهنم پر رنگ شد و اون هم گناه بود.
مردی که شاید در قسمت اول این سریال اون رو یه انسان فوق العاده خوب و کامل میدیدم، حالا در قسمت دوم از این سریال شک می کنیم به این که این مرد قانون، در این داستان کاملا بی گناه باشه.



و گناه کار بودن نه فقط به واژه ی قانون شکنی، بلکه گناه کار در زندگی شخصی. طوری که همسر و پسرش برای همیشه ترکش کرده باشن.
داستان این جاست که این مرد قانون، زمانی که پای زندگی شخصیش وسط باشه برادر زنش رو ازاد می کنه با این حال که میدونه گناهکاره، تا بتونه گمشده های زندگیش رو پیدا کنه و همین اتفاق شاید، باید کمی این مرد و شخصیتش رو برامون زیر سوال ببره.

نکته ی مهمی که شاید این سریال رو از سایر سریال های پخش شبکه ی خانگی متمایز می کنه ساختار متفاوتشه و کاملا نگاه وسواس گونه ی کارگردان و دقتش به چشم میاد.

جایی که  به جای جوونی های پرویز پرستویی از پسرش استفاده شده و جوونی های هنگامه قاضیانی رو دختری بازی می کنه که شباهت فوق العاده زیادی بهش داره و همین موضوع نشون میده سریال با وسواس و ظرافت خاص و فکر شده ای پیش میره. کاملا نقطه مقابل سریال های در حال حاضر پخش شبکه ی خانگی که باری به هرجهت فقط قصد پیش بردن خط داستانیشون رو دارن حتی اگر اون روند توهین به شعور مخاطب باشه.



سریال در حال فضا سازی و شخصیت پردازیه و هنوز آنچنان ما رو وارد مسائل اصلی داستان نکرده،اما اون چیزی که پیداست خونواده ای گرم و صمیمه، خونواده ای که تو هر شرایطی پشت و پشتیبان همن.

اما خب شاید خیلی از شخصیت ها هنوز خام باشن. شاید ما در این قسمت نیاز به ری اکشن بیشتری داشتیم از زنی که شوهرش بیقرار عشق قدیمیش شده و این چه زندگی عجیبیه که مرد در حالی که همسرش نگاهش می کنه وسط خونه وایسه و با بغض بگه لیلا رفت، زنی که یک روز عاشقش بود و شاید هم هست.
هرچند زوده برای قضاوت کردن.

در مقابل اما در همین ابتدای داستان بازی های فوق العاده ی پرویز پرستویی و پدرام شریفی به شدت احساسی و خوب بود و مطمئنا برای مخاطبین این سریال جذاب.

دیدار پدر و پسر بعد از این همه سال،عصبانیت و در عین حال عشقی که به شدت احساس شد.
در هر صورت لیلا زنده است و فریبرز به زودی این رو میفهمه و این که حالا چی قراره سر زندگی جدیدش بیاد، در همین ابتدای امر برای مخاطب بی اندازه هیجان انگیزه.

سریال هم گناه سریالیه که بی اندازه بهش خوشبینم و با همین دو قسمت ثابت کرده ارزش هر هفته پیگیر بودن رو داره.
دنبال کردن دو خط زمانی و پیش بردنش و جذاب نگه داشتن هر دو خط زمانی جزو ویژگی های خوب این سریاله.
امیدوارم این سریال نا امیدمون نکنه.

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت سوم سریال هم گناه ؛ با من حرف بزن!