در قسمت پنجم سریال کرگدن وارد گذشته ی رها میشیم. با ما در نقد و بررسی قسمت پنجم سریال کرگدن همراه باشید.
سریال کرگدن که اگه بخوایم از نظر ساختاری بهش نگاه کنیم شاید به نسخه ی ایرانی سریال لاست برسیم.

بررسی تمامی قسمت های سریال کرگدن از اینجا » نقد و بررسی سریال کرگردن 


 نقد و بررسی قسمت پنجم سریال کرگدن

از اون جهت شباهت های ساختاری در این دو سریال میبینم که مخاطب رو وارد یک دنیای پر از راز می کنن با یه سری شخصیت هایی که تو این دنیای مرموز گیر افتادن.
و حالا جدا جدا گذشته ی هر یک از شخصیت ها رو زیر ذره بین میبره تا شناختی در رابطه با شخصیت هر کدومشون دستمون بیاد. و بتونیم برخورد و تصمیمات اون شخصیت ها رو با دنیای پیچیده ای که باهاش درگیرن پیش بینی کنیم.

وارد شدن به این چالش های ساختاری و ساختن سریال ها و فیلم های ایرانی با به کار گیری از الگوهای موفق خارجی شاید ریسک بزرگی باشه که هر کارگردانی سمتش نره اما به نظرم این آزمون و خطا می تونه باعث پیشرفت بزرگی در دنیای فیلم و سریال هامون بشه. فیلم و سریال هایی که شاید به بهانه ی محدودیت ها مدت هاست الگوهای تکراری و بی محتوا رو دنبال می کنن.هر چند که محدودیت ها هم این فشار رو چند برابر کرده.

در ادامه بخوانید »

نقد و بررسی فیلم PARASITE (انگل) ؛ فیلمی درخشان از میان سیاهی‌های زندگی

نقد و بررسی فیلم READY OR NOT ؛ آماده ای یا نه !

وارد داستان شیم، جایی که متوجه میشیم افشین صاحب دهکده عاشق ونوشه است و شاید این چیزی بود که هیچ کدوم از ما نمی تونستیم در رابطه باهاش حدسی بزنیم. اما ونوشه و عشقش به نوید برای ما ثابت شده است طوری که وقتی افشین براش تولد گرفت و سوپرایزش کرد تو مهمونی دنبال نوید می گشت.

نقد و بررسی قسمت پنجم سریال کرگدن

رازهای بزرگ رها رو دیدیم هر چند که کاملا مشخصه رازهایی که رها از دوستاش قایم کرده خیلی بزرگ تر و مهم تر از این حرفان و شاید هم در مقابل این ترفند سریال باشه برای این که حواسمون پرت رها شه و نتونیم خوب به آدم های دیگه ی داستان نگاه کنیم.

چیزی که از رها می دونیم اینه که زندگی ازش یه دختر قوی و بی پروا ساخته. ازدواج نا موفق و اشتباهش اون رو از دختری که دامن گل گلی داشت و پای گاز بود رسوند به جایی که پارکور کار کنه ترسی از خطر نداشته باشه و اهل خطر کردن باشه.

هر چند که الان از سکانس بیمارستان می تونیم بفهمیم در واقع باران رو تو چه شرایطی باردار شد.و البته توضیح در رابطه با این موضوع رو در اپیزود بعد بهش می پردازم.

 نقد و بررسی قسمت پنجم سریال کرگدن

نقد و بررسی قسمت پنجم سریال کرگدن

این قسمت شاید گریزی هم به زندگی های سنتی بود. زندگی هایی که هنوزم وجود دارن و یه خان عمویی توشون هست که حرف حرف اون باشه. و درونش این باورهای قدیمی رایجن که دختری که وارد خونواده شده حتی اگه همسرش بمیره هنوز ناموس این خونواده است و حق نداره زندگی جدیدی رو شروع کنه اما دیدیم که رها چطور خودش رو از زندگی که می تونست محکومش باشه جدا کرد.

اما نکته ی جالب تغییر شخصیت و یا به عبارتی تغییر سطح اجتماعی رهاست. رها دختری از یه خونواده ی به ظاهر پایین شهری که توش شوهر زنش رو کتک میزنه، یه خان عمویی هست که همه باید بی چون و چرا حرف هاش رو اطاعت کنن حتی اگه حرفاش غیر منطقی باشه خودش رو به سطحی رسوند که آهنگ علی عظیمی رو فریاد می زنه و می خونه، وارد چالش آدرنالین میشه و دنبال پارکور میره در حالی که دختری که از گذشته اش میبینیم یه دختر دامن گل گلیه که پای گاز وایساده و داره سعی می کنه شوهر معتادش رو رازی نگه داده.

نقد و بررسی قسمت پنجم سریال کرگدن

این رنگ عوض کردن ناگهانی، این تغییر شخصیت بعد از مرگ شوهرش حداقل برای من قابل هضم نبود. کاش این وسط اتفاقات دیگه ای هم وجود داشته باشه که سریال هنوز بهمون نشون نداده.
در این قسمت سرنخ های جدیدی رو از سهیل پیدا می کنیم. که اون بوده که فیلم زنده بودن نوید رو برای دوستاش فرستاد.
و همین موضوع اونا رو وارد دهکده می کنه جایی که به قول خودشون رفتن تو دهن شیره!

ورود وکیل به داستان،احساس خطر کردن افشین برای حضور اون و چیزهایی که در رابطه با کیانا باید بدونیم چیزهاییه که در این قسمت فقط جرقه هایی ازشون رو شاهد بودیم و در قسمت های بعد باید منتظر شعله های بزرگشون باشیم.

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت ششم سریال کرگدن ؛ بازی با دم شیر