نقد و بررسی قسمت چهارم سریال کرگدن

نکته ی خیلی مهمی که دوست دارم در ابتدای این اپیزود بهش اشاره کنم قسمت ‘ پیش از این ‘ سریاله.
جایی که دقیقا ترفند سریال مانکن رو برامون به نمایش میذاره. و چقدر تلخه که سریال هامون حتی نقاط ضعف رو هم کپی می کنن.

بررسی تمامی قسمت های سریال کرگدن از اینجا » نقد و بررسی سریال کرگردن 

نقد و بررسی قسمت چهارم سریال کرگدن



چند وقتیه که بر اساس الگو برداری از سریال های امریکایی آنچه در قسمت قبل دیدید و انچه خواهید دید به ابتدا و انتهای سریال هامون اضافه شده.

اما همچنان این الگو برداری ها هم طبق عادت همیشه در ازار دهنده ترین حالت ممکن اتفاق میوفته. در سریال های امریکایی حدودا ۴۵ تا ۶۰ ثانیه به صورت فلش طور اتفاقات مثل برق و باد میگذرن و فقط نکاتی که در این قسمت بهش نیاز داربم رو در ذهنمون تازه می کنن.

اما در سریال های ایرانی تبدیل به یک وقت کشی عجیب و غریب شده که اگر در نهایت این تایم رو از ۵۰ دقیقه ی کل سریال کم کنیم در شاید یک یا دو اپیزود کم تر نیاز به خرید سی دی سریال داشتیم.
۸ دقیقه تایم برای آنچه گذشت و تیتراژ دقیقا همون اتفاقیه که در مانکن هم میوفته و خوب این یه الگو برداری فوق ضعیف و به نفع سازنده و به ضرر بیننده است.

برگردیم به سریال، ماجرای پلاتین پای نوید قصه ی تازه ایه که بر می گردیم به قبل و راجع به داستانش چیزهای بیشتری رو می فهمیم. این که خواهر نوید مجبور شد برای پلاتین پای نوید چه بهای سنگینی رو بپردازه.

نقد و بررسی قسمت چهارم سریال کرگدن

کشمکش دنباله دار گروه برای نبش قبر و در نهایت رضایت پدر نوید برای نبش قبر.
اما نکته ی جالب در این قسمت نوید و شخصیت پیچیدشه. شخصیتی که شاید تا همین الان وقتی کل قصه حول محور نوید می چرخه به عنوان بیننده هیچ تصوری از شخصیت واقعیش نداریم. وقتی در این قسمت فهمیدیم عشق یا تظاهر به عشقی بین نوید و ونوشه است.
این که نوید به رها دروغ میگه یا ونوشه.
رهایی که با این که اعتراف به گذشته ی خودش کرده ولی هنوز می دونیم رازهای زیادی در موردش وجود داره.



صحنه ی لذت بخش و شاید موندگار در این قسمت تولد نوید بود، صحنه ی خوندن آهنگ پیش درآمد علی عظیمی از صحنه هایی بود که همیشه شاید این سریال رو با باهاش به یاد بیاریم.
و چقدر حیف که سریال های ما همیشه برای جذاب نشون دادن با همچین صحنه هایی شروع میشن ولی تا آخر سریال از وجود همچین صحنه هایی خالی میشن.

یکی از چیزهایی که شاید نویسنده ها بهش دقت نمیکنن وجود صحنه های این سبکیه که شاید بار خاصی برای فیلم ندارن ولی زندگی کاراکتر ها رو جدا از موضوع اصلی به تصویر می کشن و این یکی از جذابیت های بزرگه هر فیلم یا سریالیه.
چیزی که کاش از سریال های امریکایی کپی برداری شه اما نه یه کپی برداری ازاردهنده!

نقد و بررسی قسمت چهارم سریال کرگدن

عشق ونوشه به نوید اما بر خلاف عشق نوید به ونوشه کاملا واضحه. عشقی که به راحتی حسادتش رو برانگیخته می کنه، عشقی که به راحتی اشکش رو در میاره و دلش رو می لرزونه و شاید این عشق همون خطر بزرگه. خطری که باعث میشه اگر نوید در بهترین حالت به همون سادگی و صادقی که نشون میده باشه براش دردسر ساز شه، چون می دونیم ونوشه نفوذ و قدرتی داره که نمیشه براش نقش بازی کرد یا ازش فرار کرد.

سکانس دیگه ای که می خوام ازش حرف بزنم و شاید اونقدر که باید درکش نکردم، سکانس کتک زدن طاهر به نازنینه. با این دیالوگ که چرا از پلاتین پای نوید به من چیزی نگفتی پس نوید زنده است و تو می دونی.

به نظرم این جمله ها هیچ ارتباطی به هم ندارن و برای همین این صحنه به نظرم غیر منطقی اومد هرچند که امکان این که نازنین از زنده بودن نوید با خبر باشه وجود داره ولی اگر بر اساس نگفتن پلاتین پا به طاهر بخوان بهش شک کنن این موضوع کاملا غیر منطقی به نظر میاد چون دلیل نگفتنش می تونه نگران نکردن پدر باشه.

و در آخر هم نبش قبر نوید و مطمئن شدن از این که نوید زنده است. این سریال بر خلاف اون چه که در قسمت های ابتدایی خودش نشون داد بی نهایت خوب پیش رفته. البته تا به این جا. ایجاد هیجان با رازهای پشت سر هم کار سختی نیست ولی این که رازها چی رو پنهان می کنن اهمیت داره که باید ببینیم سریال چطور می خواد به سوالاتمون پاسخ بده.

نظر شما درباره ی این قسمت و اتفاقاش چی بود؟

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت پنجم سریال کرگدن ؛ رازهایی که قصد فاش شدن ندارند