لئون حرفه ای فیلمی که با ساده ترین اکشن احساسات شما رو جوری درگیر می کنه که به اوج هیجان می رسید. با ما در نقد و بررسی لئون حرفه ای همراه باشید.

نقد و بررسی لیون حرفه ای

لئون حرفه ای فیلمی فرانسوی به کارگردانی لوک بسون فیلمیه که با خشونت اغاز میشه.خشونتی که حتی شما رو گیج می کنه و شاید فکر کنید فیلمی پر ازاکشن رو تماشا می کنید.

ولی لئون حرفه ای از اون دست فیلم ها نیست که شما رو با صحنه های درگیری عجیب و غریب و قهرمان بازی سرگرم کنه.زیر پوسته ی خشن این فیلم قصه ی ادم هایی دفن شده که دنیا به سیاهی وادارشون کرد.



قصه ی مردی که در ابتدای فیلم متوجه می شیم یه ادم کش فوق حرفه ایه.کسیه که استخدام میشه برای کشتن ادم ها.

ولی زمان که میگذره میفهمیم یه زخم بزرگ این ادم رو به این جا رسونده و این ادم برای فرار از اون زخم و سیاهیه که دست به کشتن می زنه.عشقی که نافرجام موند و واسه ی انتقام مرگ عشقش دست به قتل قاتل عشقش میزنه،و از اون روز میشه یه ادم کش.لئون ادم کش شد چون کار دیگه ای بلد نیست،چون دنیای سیاهش اونو ادم کش کرد.

لئون ادم کشی که هر روز گلدونش رو میذاره جلوی پنجره و با دقت برگ هاشو پاک می کنه.لئونی که تمام پولی رو که برای کارش میگیره،دست یکی میسپاره چون واسه پول کار نمی کنه واسه فرار از خودش کار می کنه .



لئون حرفه ای در قتلی که، با دیدن یه دختر که خونوادش رو سلاخی کردندلش می لرزه.زمانی که اون دختر ازش کمک خواست با قلبی که هنوز تو وجودش تصمیم گیرندست از اون دختر مراقبت می کنه و واسه خوشحالیش میشه عروسک گردون یه خوک که اون دختر فقط بخنده.

این تمام ماجرا نیست،تمام شخصیت پردازی بی نطیر این فیلم نیست.

طرف دیگه ی ماجرا دختریه که تو تمام طول زندگیش از سمت خونوادش طرد شد و مورد بی توجهی قرار گرفت.دختری که کودکی رو تجربه نکرد و تمام خونوادش و برادری که براش با ارزش بود رو از دست داد.

و حالا فکر انتقامه و این انتقام رو با کمک لئون می خواد.

دختری که تو تمام طول زندگیش عشق رو تجربه نکرد و در نهایت عاشق اولین ادمی تو زندگیش شد که بهش عشق داد،بهش احساس دوست داشته شدن داد.

نقد و بررسی لیون حرفه ای

این قسمت نقد و بررسی لئون حرفه ای حاوی اسپویله

ژانر این فیلم اکشنه ولی شما در صحنه ی اخر این فیلم که می تونست به خیابون و شلوغی و سرو صدا و بکش بکش های هالیوودی کشیده شه،توی خونه همراه این دو نفر گیر می اوفتید.

توی گوشه ی خونه که شبیه یه گوشه از دنیاییه که سیاهیش دنیای این دو نفر رو پر کرده و راه فراری براشون باقی نذاشته ولی باز هم لیون راه رو برای دختر باز می کنه تا نجاتش بده و خودش از بین میره.



واسم عجیبه که چطور فیلم هایی تو اون دوران اینقدر مفهومی و عمیق ساخته می شدن و ما این روزها کم تر فیلمی رو میبینیم که همچین ویژگی هایی داشته باشه.

ناتالی پورتمن در دوران کودکی خودش و برای اولین بازی خودس جوری این نقش رو ایفا کرد که شاید هیچ کس دیگه ای در جهان قدرت این کار رو نداشت.

کارگردانی فوق العاده ،موسیقی بی نظیر و محسور کننده ای که هنوز که هنوزه شنیدنش برامون لذت بخشه،فیلم برداری فوق العاده این فیلم رو تبدیل به یک مجموعه ی کامل کرده.

این فیلم هم جزو فیلم های فوق العادس که تقریبا همه دیدنش و فقط برای مرور خاطرات راجع بهش صحبت کردم.

امیدوارم که از این نقد و بررسی لذت برده باشید.