کتاب ما همه باید فمنیست باشیم به نویسندگی چیماندا انگوزی آدیشی کتابی قوی در حوزه ی زنانه.با ما در نقد و بررسی کتاب ما همه باید فمنیست باشیم همراه باشید.

ما همه باید فمنیست باشیم
کتاب ما همه باید فمنیست باشیم یه کتاب کم حجمه.کتابی که در یک روز میتونید تمومش کنید.ولی همین کتاب کم حجم کتابیه که می تونه دیدگاهتون رو نسبت به فمنیست کاملا عوض کنه.می تونه شدیدا رو افکارتون تاثیر بذاره و تغییرش بده.


افکاری کلیشه ای که مفهوم فمنیست رو برامون اشتباه توضیح داده.
افکاری که فمنیست بودن رو ضد مرد بودن تعریف می کنه.این که کسانی که فمنیست هستند میخوان زن رو جنسیتی بالاتر از مرد تعریف می کنه.
اما واقعیت فمنیست شاید چیزیه که خیلی ها ازش بی خبرن .

در ادامه ی نقد و بررسی کتاب ما همه باید فمنیست باشیم

نقد و بررسی کتاب

فمنیست یعنی برابری.برابری جنسیتی.اجتماعی و فکری.ولی متاسفانه فمنیست ها هم به دلیل ناآگاهی رفتارهای افراطی از خودشون نشون میدن.
این کتاب بهتون یاد می ده نطام مرد سالاری نه تنها برای زن ها ایجاد مشکل می کنه و اون ها رو از رشد و استعداد هاشون باز می داره بلکه به شدت به مرد ها هم آسیب می رسونه.



نطامی که مرد ها رو تبدیل به ربات های بی احساسی می کنه که حق ندارن هیچ وقت گریه کنن.هیچ وقت احساساتی بشن،،مردهایی که باید همیشه قدوی باشن.مردهایی که یه تنه باید بار مالی زندکی رو به دوش بکشن و اگر همسرشون بیرون از خونه کار کنه نشون دهنده ی ضعف اون هاست.
کتاب ما همه باید فمنیست باشیم آشنامون می کنه با باور های غلط.

ما همه باید فمنیست باشیم

باورهایی که بهمون می گه زن موفقیتش در پیدا کردن همسریه که موفق باشه،باور هایی که بهمون می گه وقتی مرد همراهته زن نباید دست تو جیب کنه ولی هیچ وقت بهش دقت نکردیم که این یعنی زن ناتوانه در مستقل بودن و درامد داشتن و یه جورایی در ظاهر به نفع زن ولی در باطن یک باور اشتباهه.



کتاب ما همه باید فمنیست باشیم کتابیه که در اوج سادگی و روان بودن بهتون یاد می ده بهتر ببینید و عمیق تر به مسائل نگاه کنید.
این که نظام مرد سالانه پر از آسیب هاییه که در طول زمان مردها و زن ها رو به امروز رسونده و می تونه شروعی باشه برای تغییرات بزرگ.
تغییراتی که می تونه زندگی فرزندانمون رو تغییر بده،زمانی که دختر هامون یاد می گیرن به جای ظاهر زیبا باطن زیبا تری رو پرورش بدن و جای منتطر بودن برای شاهزاده ی سوار بر اسب رویاها خودشون قدم بردارن و به سمت رویاها و آرزوهاشون حرکت کنن.



چیماندا نگوزی نویسنده ی و فعال حقوق زنان نیجریه ای آمریکایی است و در این کتاب تجربیات شخصی خودش رو در یکی از مناطق سطح پایین به اشتراک گذاشته.
به نطرم کتاب ما همه باید فمنیست باشیم کتابیه که ارزش خوانده شدن داره چون شکی در این موصوع نیست که ما همه باید فمنیست باشیم.