نکاتی برای تمیز کردن خانه در خانه تکانی !با نزدیک شدن عید نوروز بسیاری از ما تصمیم به خانه تکانی می گیریم.اما از سوی دیگر سرد بودن هوا شاید یک مشکل برای این کار باشد.از این رو ما در این مطلب نکاتی برای تمیز کردن خانه را برای شما جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن آشنا می شویم .در عین حال باید یاد آوریم شویم که این نکات تمیز کردن خانه در هوای سرد را آسان تر می کنند.

در ادامه بخوانید »

تاثیر خانه تکانی بر سلامت ذهن ؛ هرآنچه باید در این مورد بدانید! 

مزایای خانه تکانی! خانه تکانی بهاری آنقدر ها هم که فکر می کنید بد نیست!!!! 

تمیز کردن فرش و پرده 

نکاتی برای تمیز کردن خانه در خانه تکانی

قبل از هر چیز اگر قصد دارید فرش و یا پرده های خود را تمیز کنید ، می توانید آن ها را به قالیشویی و خشک شویی بدهید.در غیر این صورت می توانید با استفاده از جاروبرقی آن ها راتمیز کنید .همچنین می توانید در انتها از ترکیب شامپو فرش و سرکه سفید برای تمیز کزدن مبلمان استفاده کنیدو اگر قصد دارید پرده ها را در منزل شستشو دهید ،بهترین گزینه استفاده از پودر صابون است.

حتما به تهویه اهمیت دهید

نکاتی برای تمیز کردن خانه در خانه تکانی

گرد و غبار را از سطوح پارچه ای مبلمان ،صندلی و تشک با جاروبرقی تمیز کنید.تمام رویه های پارچه ای قابل شستشو را در ماشین لباسشویی بیاندازید.مبلمان را همان طور که در بالا اشاره کردیم ،تمیز کنید.و قبل از جمع آوری پتوهای زمستانی آن ها را در معرض هوای آزاد قرار دهید.همچنین برای خشک شدن سطوح مبلمان اجازه دهید هوای تمیز در منزل گردش پیدا کند.

تمیز کردن آشپزخانه

نکاتی برای تمیز کردن خانه در خانه تکانی

هنگام تمیز کردن آشپزخانه اول از اجاق گاز شروع کنید و تمام لکه های آن را به خوبی تمیز کنید.همچنین تمیز کردن داخل فر و ماکروویو را نیز فراموش نکنید.تمام داخل یخچال و فریزر را نیز خالی کنید.داخل یخچال را ابتدا با یک دستمال خیس و سپس با یک دستمال خشک تمیز کنید.بهتر است هنگام تمیز کردن یخچال آن را از برق بکشید.


در ادامه بخوانید :نکاتی برای تمیز کردن آشپزخانه هنگام خانه تکانی عید نوروز !


تمیز کردن کابینت ها 

خانه تکانی برای عید نوروز فرصت مناسبی برای تمیز کردن کابینت هاست.یک کیسه زباله در دست داشته باشید و وسایلی را که احتیاج ندارید و یا کهنه شده اند را درون آن بریزید.همچنان به تاریخ مواد غذایی موجود در کابینت دقت کنید و در صورت گذشتن تاریخ انتقضا آن ها را دور بیاندازید.

تمیز کردن حمام

برای تمیز کردن حمام می توانید از خالی کردن کیسه زباله شروع کنید.بعد از شستن کف حمام ،کاسه توالت، مخزن و سینی دوش را با تمیزکننده های ضد عفونی کننده خاص تمیز کنید.سپس دیوارها و در صورت وجود شیشه های کابین دوش را به خوبی تمیز کنید.


همچنین بخوانید :


تمیز کردن اتاق خواب

تمیز کردن اتاق خواب اهمیت بسیار زیادی دارد .زیرا می تواند کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار دهید.هنگام تمیز کردن اتاق خواب از کمد لباس ها شروع کنید.همچنین برای اطلاع از نحوه تمیز کردن کمدها راه های آسان برای مرتب کردن کمد لباس هایتان در خانه تکانی !می توانید مطلب مربوط را مطالعه کنید.بعد از تمیز کردن کمد نوبت به تمیز کردن میز آرایش ، ملحفه ها و… می رسد.