نکاتی در مورد کاهش وزن ،6 نکته که در زمان کاهش وزن باید بدانید! اغلب کسانیکه از دست اضافه وزن خود رها شده اند و به فرم و وزن ایده آل رسیده اند ،مشکلات زیادی را دراین مسیر طی کرده اند که شما از آن ها بی خبرید.ما در این مطلب 6 نکته که در زمان کاهش وزن باید بدانید را برای شما جمع آوری کرده ایم ،که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

6 نکته که در زمان کاهش وزن باید بدانید

1- برای رسیدن به وزن ایده آل مسیر مستقیمی را طی نخواهید کرد.

از دست دادن وزن یک راه مستقیم نیست.ابتدا وزن کم می کنید ،سپس دوباره مقداری از وزن اولیه را دریافت می کنید ،و دوباره وزن کم می کنید.حتی این موضوع تا رسیدن به وزن مورد نظر دوباره تکرار خواهد شد زیرا روانشناسی بدن بدین ترتیب عمل می کند.وزن شما در طول یک ماه نیز می تواند تغییر کند.به عنوان مثال خانم ها در زمان عادت ماهانه دچار اضافه وزن می شوند زیرا بدن در این زمان آب را در بدن حفظ می کند.همچنین قبل از عادت ماهانه میزان سروتونین در بدن افزایش می یابد و از این رو میل به خوردن غذا و شیرینی جات در بدن افزایش می یابد.به طور کلی تغییرات هورمونی و عوامل دیگر بر روی کاهش وزن بسیار تاثیر دارند.


همچنین بخوانید :آیا افسردگی قبل از قاعدگی یک اختلال است؟ با نشانه ها و دلایل آن آشنا شوید!


2-چندین بار دچار شکست خواهید شد

کاهش وزن فقط خوردن غذا کم و تمرینات ورزشی نیست.رگرسیون هایی که تجربه خواهید کرد بخشی از این سفر است. شما  تنش های عاطفی زیادی در زندگی روزمره خواهید داشت که می تواند عادت های غذایی شما را تحت تاثیر قرار دهد.شما نباید احساس بد کنید، نباید فکر کنید که شکست خورده اید.آنچه شما باید انجام دهید این است که به سمت هدف خود حرکت کنید.

3-به جای انتقاد و احساس گناه با خودتان مهربان باشید

زنانی  که می خواهند وزن کم کنند، اغلب منجر به سوء استفاده روانشناختی می شوند.آنها می توانند بسیار بد با خود رفتار کنند و خود را بیش از حد مورد انتقاد قرار دهند.این رفتار می تواند بر روی برنامه رژیم غذایی آن ها تاثیر بگذارد و خود این امر سبب گردد که به نتیجه دلخواه خود نرسند.زنانی که دوست دارند وزن کم کنند در موارد این چنینی احساس گناه می کنند :درباره همه چیزهایی که می خورند،به خاطر چیزهایی که در آینده صاحب نخواهند شد ،آنها خود را برای شکست در پیشرفت خود سرزنش می کنند.


همچنین بخوانید :راهنمایی برای خودباوری زنان !!! بخش اول


 حال اینکه، آنچه باید انجام شود این است که با خود مهربان باشید. اگر واقعا میخواهید موفق شوید، باید خودتان را دوست داشته باشید و قبول کنید.تحقیقات نشان می دهد که نشان دادن محبت باعث افزایش انگیزه ی خود برای جلوگیری از تکرار اشتباهات مشابه می شود.

4-مردم سعی می کنند شما را خراب کنند

برخی افراد در ابتدا تصمیم شما استدلال های زیادی را بیان می کنند و کاهش وزن شما را یک تهدید برای خود می دانند از این رو ممکن است به شما توصیه های اشتباهی بکنند.به عنوان مثال می گویند چرا بشقاب خود را تمام نکرده ای ؟ آیا آشپزی من را دوست نداری ؟ و سوالاتی از این قبیل.اغلب زمان ، نتایجی که برای فداکاری های خود دریافت می کنید، ممکن است باعث ناراحتی شما گردد.اما نگران نباشید و به راه خود ادامه دهید.اجازه ندهید دیگران با افکار منفی خود بر روی شما تاثیر بگذارند و شما را از مسیر خود بازگردانند.

5-شما باید به طور جدی رابطه خود را با غذا هابررسی کنید

شما باید بیش از مواد مغذی و کالری رابطه خود را با غذاها مشخص کنید.به عنوان مثال زمان هایی که احساس تنهایی و یا دوست نداشته شدن می کنید ، بهترین دوست شما غذاهای شیرین هستند ؟یا به نظر می رسد شکلات تنها نجات دهنده هر مشکلی است که با حرفه و یا روابط عاشقانه دارید؟ مشکلات تان را نمی توانید با غذا خوردن حل کنید .اگر چه آسان نیست اما شما باید زندگی خود را بررسی کنید و موضو عات عمیق را حل کنید .

6-خواب منظم و کافی به شما کمک زیادی می کند

بر اساس یک مطالعه در دانشگاه شیکاگو ،بی خوابی می تواند از کاهش چربی جلوگیری کند.زیرا در غیر این صورت هورمون هایی در بدن ترشح می شوند که سبب احساس گرسنگی می شوند و از این رو میل شما برای خوردن غذا را افزایش می دهند.

در ادامه بخوانید :

با 6 نوشیدنی که باعث لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن شما می شود، آشنا شوید !!!

چرا فکر می کنم زشت یا بدهیکل هستم ؟ با اختلال بدشکل انگاری بدن آشنا شوید!