ممکن است شما هم مثل اکثر افراد در اولین رابطه‌ ی جنسی تان دچار اضطراب و استرس شوید و وقتی صحبت از برقراری اولین رابطه‌ ی جنسی به میان بیاید از اضطراب دست هایتان بلرزد. این مخصوصا برای خانم ها صدق می کند، زیرا از کودکی داستان های نادرست و ترسناک زیادی درباره ی برقراری رابطه ی جنسی برای اولین بار شنیده اند. اما مردان هم از این قاعده مستثنی نیستند و اضطراب عملکرد جنسی می تواند برایشان بسیار طاقت فرسا شود.



اما کسانی که به تازگی ازدواج کرده اند و می خواهند اولین رابطه ی جنسی شان را تجربه کنند، باید بدانند که این تجربه باید به خاطره ای خوب تبدیل شود نه خاطره ای که به دلیل تجربه ی اضطراب و ترس زیاد، نخواهید به آن فکر کنید. اما چطور می توان در اولین رابطه ی جنسی هم برای خود و هم همسرتان خاطره ای خوب رقم بزنید؟ در ادامه ما نکاتی مهم درباره ی رابطه ی جنسی را برایتان شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

1. آتش ماجرا را تند نکنید!

اصلا نیازی نیست که حالت هاپیراکتیو به خود بگیرید، یا سعی کنید کنترل اوضاع را بدست بگیرید، اینکار اضطراب و تنش را بیشتر می کند. یک نفس عمیق بکشید، اینگونه کار برای همسرتان هم راحتتر به نظر می رسد. اگر سعی کنید خیلی فعال تر از همسرتان عمل کنید، جذابیت اتحاد دو نفره تان را کاهش خواهید داد. فراموش نکنید که این یک رابطه ی دو نفره است!

رابطه ی جنسی عاشقانه

2. عجله نکنید!

ممکن است به دلیل اضطرابی که احساس می کنید بخواهید که سریع قائله را خاتمه دهید. اما شما در اولین رابطه ی جنسی تان باید از هم آغوشی همسرتان لذت ببرید و عجله کردن فقط کارها را خراب تر می کند. پس می توانید با انجام حرکات آرام، جو را تا جایی که می شود دلپذیر کنید. فکر کردن به ارگاسم یکی از بزرگترین اشتباهات است، فقط به ادامه پیدا کردن و طولانی شدن این نزدیکی به همسرتان فکر کنید.

3. حواستان به واکنش های همسرتان باشد!

همسرتان چگونه به حرکات شما واکنش نشان می دهد؟ با توجه به واکنش همسرتان می توانید بفهمید چطور باید عمل کنید. می توانید از او بپرسید که از چه چیزی بیشتر لذت می برد و همچنین او را هم از علایق خود مطلع کنید. بدون تردید عمل کنید، اما به نظر همسرتان در مورد نوع وضعیت ها و سطح راحتی اش احترام بگذارید.

4. انتظار معجزه نداشته باشید!

از آنجا که این اولین رابطه ی جنسی تان است، بهتر است انتظار معجزه یا یک تجربه ی رویایی نداشته باشید. بهتر است فقط صبور و ریلکس باشید و از هر لحظه لذت ببرید. اینگونه بهتر متوجه می شوید که چه چیزی در رابطه ی جنسی بیشتر برایتان لذت بخش است.

اولین رابطه ی جنسی

5. نقاط مهم را کشف کنید!

برقراری پیش زمینه در رابطه ی جنسی اهمیت بالایی دارد و هر دو شخص را برای برقراری رابطه ی جنسی به اندازه ی کافی آماده می کند. این اولین رابطه ی جنسی شماست و ممکن است حتی نقاط مهم خود را هم ندانید چه برسد به همسرتان. غیر از مناطق تناسلی بدن، نقاطی از بدن هستند که می توانند تحریک لازم برای آمادگی را ایجاد کنند. برای کشف آنها صبور باشید و به واکنش همسرتان توجه کنید.

6. از لوبریکانت استفاده کنید!

آنچه اکثر افراد در برقراری اولین رابطه ی جنسی به آن توجه نمی کنند، استفاده از لوبریکانت است که عمل دخول را راحت تر می کند. ممکن است در اثر استرس یا هیجان، لوبریکانت طبیعی از دستگاه تناسلی (مخصوصا خانم ها) ترشح نشود، در این صورت برقراری رابطه ی جنسی دردناک خواهد شد، پس استفاده از لوبریکانت ضروری است.

در ادامه بخوانید: