نکاتی مهم قبل از رفتن به کمپ زمستانی !کمپینگ فقط یک فعالیت مخصوص روزهای گرم تابستان نیست.با تجهیزات زمستانی مناسب و یک برنامه ریزی صحیح نیز می توانید  یک کمپ زمستانی فوق العاده را تجربه کنید و اوقات خوبی را سپری کنید.

نکاتی مهم قبل از رفتن به کمپ زمستانی

نکاتی مهم قبل از رفتن به کمپ زمستانی

با انتخاب لباس های مناسب شروع کنید.

لباس های انتخابی شما از جوراب تا کفش و …. باید همه ضد آب باشند.علاوه بر آن قابلیت گرم نگه داشتن و سریع خشک شدن را نیز دارا باشند.استفاده از زیرپوش های زمستانی (FIrst Layer ) گزینه خوبی هستند که در عین سبک بودن باعث حفظ گرما نیز می شوند .

انتخاب کیسه خواب مناسب

  این امکان وجود دارد که در دمای -20 درجه نیز بدون یخ زدن خواب فوق العاده ای را تجربه کنید.تنها کافی است کیسه خواب مناسبی را انتخاب کنید.همیشه سردترین هوای مکان مورد نظر خود را درنظر بگیرید و با توجه به آن کیسه خواب مورد نظر را انتخاب کنید.به ضخامت کیسه خواب ،ضد آب بودن و جنس آن دقت کنید.شما همچنین می توانید از یک پتو ضخیم در کیسه خواب خود استفاده کنید.

نکاتی مهم قبل از رفتن به کمپ زمستانی

انتخاب چادر مناسب برای کمپ های زمستانی

بعضی از چادرهای مسافرتی فقط مخصوص فصل تابستان هستند اما برخی دیگر قابل استفاده در چهار فصل.اگر قصد کمپ در مکان های خیلی سرد را ندارید ،این چادرهای 4 فصل برای شما مناسب است.اما برای کمپ در مکان های خیلی سرد چادر شما باید ضد آب و در مقابل باد و کوران نیز مقاوم باشد.

درست کردن آتش در کمپ زمستانی

هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که در هوای سرد در اطراف آتش بنشینید و صحبت کنید.قبل از رفتن به کمپ زمستانی تمام تجهیزات لازم برای ایجاد آتش را همراه خود داشته باشید .رعایت این نکته به شما کمک خواهد کرد که کمپ زمستانی فوق العاده ای را تجربه کنید.


در ادامه بخوانید :

نکاتی مهم درباره کمپ کردن در طبیعت که باید حتما آنها را بدانید !

گزارش برنامه سفر به جنگل ابر شاهرود

گزارش برنامه سفر به سنگ سوری تا درفک و ماسال

سفر به روستای هرانده و غار بورنیک ، تجربه‌ای متفاوت!

سفر به جنگل الیمستان ، پاییز منتظر شماست !


دستگاه گرم کننده

علاوه بر داشتن لباس ،کفش ،کیسه خواب مناسب برای گرم نگه داشتن بدن می توانید دستگاه گرم کننده کوچکی نیز همراه خود داشته باشید تا از سرما در امان بمانید.

 گرم نگه داشتن غذا در کمپ زمستانی

اگر شما یک اجاق گاز  ندارید،  گرم نگه داشتن مواد غذایی بسیار سخت تر از همیشه خواهد بود.برای صرفه جویی در حرارت در وعده های غذایی خود، می توانید ازلوازم  چوبی درکمپ های زمستانی استفاده کنید.در مقایسه با پلاستیک، تجهیزات آشپزخانه چوی به شما کمک خواهند کرد که زمان طولانی تری غذاهای خود را گرم نگه دارید.