مراسم نکوداشت استاد «جواد معروفی»، آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی پیانو- با اجرای سامان احتشامی، مزدا انصاری، مسعود یکتا و پویان آزاده و همچنین حضور ارکستر ملی مهر به رهبری «ناصر ایزدی» برگزار می‌شود.

طی این مراسم که در روز جمعه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۸ که به همت موسسه فرهنگی هنری رادنو اندیش با مدیریت «بردیا صدرنوری» برگزار خواهد شد؛ نوازندگان پیانو همچون سامان احتشامی، مزدا انصاری، پویان آزاده و ارکستر ملی مهر به رهبری ناصر ایزدی و خوانندگی محمد صرفه‌جو و امیر رفعتی به اجرا خواهند پرداخت.

پایان بخش این مراسم اجرای ارکستر مهر به رهبری ناصر ایزدی است که دو آهنگ از ساخته های استاد جواد معروفی و همچنین دو آهنگ دیگر از قطعاتی را که این هنرمند در زمان حیات خود تنظیم و اجرا نموده بودند را با خوانندگی محمد صرفه جو و امیر رفعتی اجرا خواهند کرد.

لازم به ذکر است که بر اساس اظهار ناصر ایزدی در این برنامه سعی خواهد شد که حداکثر امانتداری نسبت به اصل اجرا حفظ و آهنگها کاملا به شکل اصلی خود اجرا شود.

جواد معروفی، آهنگساز و نوازنده پیانو -فرزند استاد موسی معروفی بود. او از شاگردان برگزیده درویش‌خان و از موسیقی‌دانان بزرگ دوره خود بود.

او اتودها و پرلودهای فردریک شوپن، سونات‌های ولفگانگ آمادئوس موتسارت، لودویگ ون بتهوون، فرانتس شوبرت و فوگ‌های باخ را با مهارت می‌نواخت.

در کنار موسیقی کلاسیک، موسیقی ایرانی را هم ادامه داد و تحصیلات موسیقی را نزد علینقی وزیری کامل کرد.

در ۲۱ سالگی، در ۱۳۱۲، به دلیل استعداد شگرفش در موسیقی به استخدام وزارت فرهنگ و هنر وقت در آمد و معلم موسیقی مدارس تهران شد و به آموزش سلفژ و دیکته موسیقی در هنرستان پرداخت.

از ۱۳۱۹، هم‌زمان با افتتاح رادیو به این مؤسسه پیوست و سال‌ها تک نواز پیانو بود. او در نواختن پیانو برای موسیقی ایرانی، از روش مشیر همایون شهردار بیشتر از مرتضی محجوبی اقتباس می‌کرد؛ اما شیوه‌ای ویژه و یکتا داشت که تکنیک در آن آشکار بود.

معروفی بیش از چهل سال در زمینه آهنگسازی فعالیت کرد. معروفی و پدرش، از نخستین کسانی محسوب می‌شوند که قطعاتی در دامنه موسیقی ایرانی برای پیانو ساخته و تنظیم کرده‌اند. اولین قطعه جواد معروفی، ترانه‌های خیام، بر اساس رباعیات خیام بود که در ۱۳۱۵ اجرا شد.