چه کسی قوی ترین رزمی کار دنیا است!

سلام خدمت همه دوستان و علاقه مندان به انیمه با نگاهی به فصل اول انیمه Kengan Ashura در خدمت شما هستم. اگه مطالب من رو دنبال کرده باشید حتما متوجه این موضوع شدید که من علاقه زیادی به هنرهای رزمی دارم و بررسی بازی های مبارزات یو اف سی رو هم در مجله وارونه انجام میدم! درنتیجه پیگر انیمه های رزمی و انیمه هایی که توش از هنرهای رزمی صحبت میشه هستم. به همین منظور تصمیم گرفتم یه انیمه جذاب و ناب رزمی رو به شما معرفی کنم !

در این مطلب قصد دارم با هم یه نگاهی به فصل اول انیمه Kengan Ashura بندازیم، و تا جایی که ممکن هستش سعی میکنم اسپویل نکنم . پس با من همراه باشید.

قبل مطالعه این مطلب به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید


بریم سراغ مانگا 

Kengan Ashura اسم وب مانگایی هست که توسط Yabako Sandrovich نوشته شده و تصویرسازی هم بر عهده Daromeon بوده، که این مانگا از سال 2012 تا سال 2018 از طریق وب سایت Shogakukan پخش شده.

از این مانگا انیمه اقتباسی ساخته شده که سرمایه گذارش نتفلیکس بوده و کارگردانی انیمه بر عهده Seiji Kishi بوده کارگردانی که برای کارگردانی انیمه هایی مثل Angel Beats و Danganronpa 3: The End of Kibougamine Gakuen – Zetsubou-hen و Fate/Prototype شهرت داره.

نویسندگی این انیمه هم بر عهده Makoto Uezu بوده نویسنده ای که برای نوشتن نمایشنامه انیمه های مثل Assassination Classroom و Akame ga Kill! و Boruto: Naruto Next Generations و…شهرت داره.

استودیو تولید کننده انیمه هم Larx Entertainment بوده استودیوی که ساخت انیمه های Soul Worker: Your Destiny Awaits و Monsuno: World Master رو برعهده داشته.

خب بریم سراغ انیمه

فصل اول انیمه Kengan Ashura در تاریخ 31 جولای در 12 قسمت بصورت یک جا از طریق شبکه نتفلیکس منتشر شده برای همین دیگه نیاز نیست هر هفته منتظر قسمت جدید باشید ! من خودم 12 قسمت رو یه روزه دیدم :))))

کلا وقتی مبحث انیمه رزمی میشه چندتا ویژگی خیلی اهمیت داره !

  1. داستان
  2. فلسفه هنرهای رزمی
  3. گرافیک و انیمیشن
  4. رزم آرایی و طراحی مبارزات

اکه هر کدوم از این چهار فاکتور نقص داشته باشن به خود من یکی اون انیمه اصلا نمیچسبه در نتیجه من از هر انیمه رزمی خوشم نمیاد! برای مثل ناروتو فلسفه و داستان خوبی داره اما رزم آرایی و گرافیک به شدت تو زوق میزنه گرچه ناروتو خیلی قدیمی هم هست ! ( لطفا فن بوی / Fan Boy های وفادار نارتو ناراحت نشید!)

فصل اول انیمه Kengan Ashura

تو این چند ساله اخیر به نظر من البته هیچ انیمه رزمی جالبی ساخته نشده! (وان پانچ من رو هم نمیشه رزمی درنظر گرفت بنا به دلایلی) ، اما نمونه هایی خوبی در یکی دوسال اخیر وجود داشته که از اونا میتونم به مگالوباکس و باکی (باکی بد شروع کرد اما در ادامه خوب شد ! فصل اولش تموم شده و منتظر فصل دوم هستم ) اشاره کنم ! و نکته جالب اینجاست انیمه کنگان آشورا به شدت تحت تاثیر این دوتا انیمه هستش اما از جفتشون هم بهتره !!!

اولین چیزی که تو این انیمه من و جذب کرد داستان و گرافیک به شدت خوب انیمه بود جوری که با دیدن همون قسمت اول دیگه نمیتونید ادامه داستان رو نبینید! به کارگردانی فوق العاده و فلش بک های جذابش هم باید اشاره کنم که حرف نداشت!!!

از طرفی خود داستان خیلی جذابه! شخصیت پردازی مناسب، قرار دادن شخصیت های متفاوت کنار هم ، پیچیدگی و معمایی بودن داستان و شخصیت ها ، گرچه رد و پای کلیشه های متعارف فیلم، گیم و انیمه های رزمی دائما به چشم میخوره !

گرافیک و انیمیشن هم خیلی ناب هست ! استفاده از انیمیشن 3 بعدی و ترکیبش با انیمیشن 2 بعدی ، استفاده از تکنیک های مختلف نقاشی و داشتن آرت استایل متفاوت و بسیار خلاقانه و جذاب !!! گرچه انیمیشن سه بعدی ضعف هایی رو داره !!!

موسیقی فوق العاده مخصوصا موسیقی متن که Yasuharu Takanashi ساخته شده آهنگسازی که برای ساخت موسیقی انیمه های محبوبی نظیر Naruto Shippuden و Fairy Tailو Shiki و…شهرت داره،استفاده از سازهای آکوستیک مثل پیانو در کنار سازهای دیجیتال مثل سینتی سایزر باعث شده تا موسیقی به زیبایی هرچه تمامتر بتونه به خدمت تصویر در بیاد و تاثیرگذاری تصویر رو دوچندان بکنه !

فصل اول انیمه Kengan Ashura

موسیقی اوپنیگ و اندینگ هم به شدت فوق العاده هستش البته گرافیک و تصاویر اوپنیگ و اندینگ هم حرف نداره !

موسیقی اوپنیگ “KING & ASHLEY” از گروه راک چهار نفره MY FIRST STORY هستش که خیلی به فضای انیمه میاد ! موسیقی اندینگ هم با اینکه به نوعی کپی از آهنگ های هالییوودی و موسیقی هیپ هاپ آمریکا هست با این حال خیلی نابه و وقتی هر قسمت تموم میشه میگی عه عجب موزیکه باحاله !!! موسیقی اندینگ “Born This Way” از گروه رپ و هیپ هاپ BAD HOP هستش!

و اما داستان

فصل اول انیمه Kengan Ashura

داستان راجع به رسمی هست که از دوره ادو بین بازرگانان و بیزینس من های ژاپنی تا به امروز در جریانه ! طبق این رسم به جای درگیری گروه های بیزینسی با هم سری مبارزات رزمی برگزار میشه که هر کسب و کار باید فایتر خودش رو داشته باشه ! مبارزات بدون سلاح هست و فایتر ها باید تا حد مرگ باهم بجنگن ! در نتیجه مشکلات بین بیزینس ها و بازرگانان از طریق همین مسابقات حل و فصل میشه !

اما این ظاهر داستانه در اصل هر کسی قهرمان این مسابقات بشه میتونه مدیریت این مبارزات و صندلی ریس سازمان بازرگانی رو بدست بیاره ! ولی موضوع به همین سادگی ها هم نیست و به نظر میرسه کلی اتفاق عجیب و غریب داره پش پرده اتفاق میوفته !

فصل اول انیمه Kengan Ashura

شخصیت اصلی داستان فایتر خیلی قدرتمندی به اسم اوما توکیتا هستش که به آشورا شهرت داره و به استخدام شرکت به اسم نوگی دراومده که بتونه در مسابقات کنگان شرکت کنه ! اما اوما نه به دنبال پوله نه قدرت ! اوما به دنبال کسی میگره که استاد و بهترین دوستش نیکو رو کشته !!!!

خب بیشتر از این از داستان نمیگم خودتون ببینید اول میخواستم بررسی قسمت به قسمت کنم بعد دیدم که چون انیمه زیرنویس فارسی نشده برای خیلی ها دیدنش امکانپذیر نیست پس فقط معرفیش کردم که برید سراغش !

به روز رسانی  » انیمه Baki Hanma vs Kengan Ashura معرفی شد!

امیدوارم از تماشای این انیمه لذت ببرید