سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و مسابقات یو اف سی با بررسی مسابقات یو اف سی در خدمت شما هستم. این بار با بررسی مبارزات یو اف سی فایت نایت 155 یا یو اف سی ساکرامنتو. کارتی نسبتا جالب که در هر 3 مبارزه اصلی مین کارت شاهد KO/TKO در راند اول بودیم ! 

در بازی مین ایونت ژرمن د رندامی موفق شد اسپن لد رو تنها در 16 ثانیه ناک داون کنه ! 

در بازی کو مین هم یورایا فیبر بعد از سه سال پا به اکتیگان گذاشت و موفق شد ریکی سایمن رو تنها در 48 ثانیه ناک دوان کنه.

جاش امت هم موفق شد میرساد بکتیچ رو در دقیقه 4.25 راند اول ناک داون کنه ! 

سه نتیجه عجیب و باور نکردی که خیلی ها از جمله خود من انتظارش رو نداشتن! دو بازی دیگه این کارت هم نسبتا بازی های خوبی بودن که من در ادامه بهشون اشاره میکنم. 

کارت پریلمز این هفته 2 تا بازی جذاب و مورد انتظار بیشتر نداشت که در ادامه یه اشاره ریزی همراه با ذکر نتیجه میکنم.

در ادامه بررسی بازی های هفته های گذشته رو یه نگاهی بندازید


در ادامه با بررسی مبارزات یو اف سی فایت نایت 155 همراه من باشید

Main Card

ufc fight night 155

همونطور که بالا گفتم هر سه بازی اول کارت اصلی مسابقات یو اف سی فایت نایت 155 با KO/TKO در راند اول تموم شد ! دو تا بازی دیگه این کارت هم مبارزات جذابی بودن!

مبارزه کارل رابرسون با ولینگتون تورمن خیلی بازی درگیر و جذابی بود ! رابینسون راند اول رو خیلی خوب شروع کرد ضربات قدرتمند و بسیار سریع دست و پا و فیزیک خیلی آماده بهش اجازه داد تا بتونه ضربات خوبی رو لند کنه ! اما در ادامه و در اواسط راند دوم نشونه های خستگی تو کارل ظاهر شد و تورمن به لطف BJJ خوب موفق شد از اواسط راند دوم تا انتهای راند سوم کارل روبرسون رو روی زمین نگه داره و چندین بار هم اقدام به ساب میشن و اجرای چوک داشت که موفق نشد و بازی بعد از 3 راند با نتیجه بسیار نزدیک و اسپلیت دسیژن به نفع رابرسون تموم شد!

بازی پنجم و یا درواقع بازی اول مین کارت یو اف سی فایت نایت 155 هم بین یکی از امیدهای دسته میان وزن یعنی ماروین وتوری و سزار فریرا برگزار شد. وتوری بعد 15 ماه غیبت و باخت به اسرائیل آدسانیا پا به این مسابقه میگذاشت و فریرا هم تقریبا بعد از 10 ماه وارد مبارزه میشد!

بازی در راند اول و 4 دقیقه اول خیلی نزدیک بود حتی میشه گفت فریرا ضربات سنگین تری رو وارد کرد اما دقیقه آخر راند اول ماروین با یه زیرگیری فریرا رو خاک کرد و تو خاک ضربات مشت و آرنج خوبی رو روی سر و صورت فریرا لند کرد. راند دوم ماروین ووتوری ضربات دست خیلی خوبی رو زد و تونست جب ها و هوک های زیادی رو لند کنه در ادامه راند دوم ماروین مجدد فریرا رو خاک کرد و مجدد ضربات سنگینی رو لند کرد.

راند سوم سرپا دنبال شد یه دو باری فریرا اقدام به زیرگیری کرد اما وتوری خوب دفاع کرد و در بوکس هم موفق تر بود و تونست سرپا چندین مشت خیلی سنگین رو لند کنه ! بازی بعد 3 راند با برتری مطلق ماروین وتوری تموم شد !

وتوری اگه همینطوری ادامه بده میتونه یه جایی واسه خودش تو 5 تا فایتر دسته میان وزن پیدا کنه !


Aspen Ladd vs Germaine de Randamie

مبارزات یو اف سی فایت نایت 155 / مبارزه Aspen Ladd vs Germaine de Randamie

این بازی یه جورایی تعیین کننده حریف بعدی آماندا نونز تو دسته بنتم ویت بود به همین خاطر حساسیت بالایی داشت! اسپن لد با اینکه تا قبل این بازی کلا 3 بازی تو یو اف سی داشت اما رنک 4 این دسته وزنی رو داره که کمی عجیب هست با این حال اسپن هر سه بازیش رو برده و دوتا از این بازی هارو با KO/TKO برده! هایپ زیادی هم دوروبرش هست و یه جورایی تو لیست ستاره سازی یو اف سی قرار گرفته!

از اون طرف ژرمن د رندامی تا قبل این بازی 6 تا بازی داشته که 5 تاشو برده و تنها یک باخت داشته اونم به آماندا نونز در راند اول و با KO/TKO ، از طرفی ژرمن موفق شده هالی هولم رو شکست بده که باید اعتراف کنم اگه از بین معدود فایترایی که احتمال دارن بتونن نونز رو شکست بدن یکیش ژرمن هستش!

و اما بازی

بازی چیزه خاصی برای بررسی نداره جز عملکرد عالی ژرمن ! که موفق شد با یه هوک راست اسپن رو ناک داون کنه در ادمه یه مشت هم روی زمین به بدن اسپن زذ و هرب دین داور بازی، مبارزه رو متوقف کرد! خیلی ها بر این باور بودن این توقف بازی خیلی زود انجام گرفت و جا داشت هرب دین کمی بیشتر صبر کنه با این حال بازی تنها بعد از 16 ثانیه تموم شد!

این نتیجه ژرمن رو در جایگاه اول برای مبارزه با نونز قرار میده ! ژرمن خیلی قوی و مسلط هست و باید ببینیم چه اتفاقی در ادامه براش میوفته ! اسپن لد هم باید منتظر حریف بعدی باشه و دوباره سعی کنه بتونه تایتل شات رو بدست بیاره!


Urijah Faber vs Ricky Simon

مبارزات یو اف سی فایت نایت 155 / مبارزه Urijah Faber vs Ricky Simon

بازگشت یورایا فیبر 40 ساله بعد سه سال شاید بهترین کام بک سال 2019 باشه، خیلی از ستاره های سابق یو اف سی در سال های اخیر تصمیم گرفتن به اکتیگان برگردن اما خب از روزهای اوجشون خیلی فاصله داشتن ! اما یوریا نه تنها از روزای اوجش فاصله نداشت بلکه به نظر من از قبل خیلی نرم تر و ریلکس تر و قوی تر شده بود ! با اینکه تایم بازی خیلی کم بود اما کاملا میشد تفاوت رو حس کرد.

یورایا که جزو تالار مشاهر یو اف سی هم هست، برای شروع رفت سراغ رنک 15 دسته بنتم ویت یعنی ریکی سایمون کسی که کلا 4 بازی تو یو اف سی داشته و هر 4 تا رو هم برده !

و اما بازی

ریکی سایمون کلا فایتر خوبی گرچه خیلی کم تجربه اس ! با این حال فیزیک خوبی داره سرعت خوبی هم داره ! با این حال نتونست حریف یورایا فیبر بشه ! یورایا هم خداییش خیلی خوب بود من خودم اصلا فکرش رو نمی کردم ! بازی کلا 48 ثانیه طول کشید، سایمون بازی خوب شروع کرد و چندتا ضربه خوبم وارد کرد اما تو رفت و برگشت یوریا با هوک راست ناک داونش کرد روی زمین هم به سرعت شروع به لند کردن مشت روی صورت ریکی سایمون شد و داور هم بازی رو متوقف کرد!

به نظر میرسه یورایا برای مبارزه با هنری سوهودو اومده و به نظرم توانایی شکست سوهودو رو داره ! چون سوهودو وزن اصلیش این دسته نیست و تو بازی با مارلون مورائس هم شاهد بودیم که سوهودو در راند اول با مشکل زیادی مواجه بود ! اما به تجربگی مارلون مورائس به کمکش اومد و تونست قهرمان دسته بنتم ویت مردان بشه !

 


Josh Emmett vs Mirsad Bektić

مبارزات یو اف سی فایت نایت 155 / مبارزه Josh Emmett vs Mirsad Bektić

جاش امت رنک 10 دسته پروزن فایتر نابی هستش منم ازش خوشم میاد ، همین چند ماه پیش هم موفق مایکل جانسون رو شکست بده اما باخت پارسالش به جرمی استیفنز اونم با KO/TKO نا امید کننده بود! بگذریم

میرساد بکتیچ هم فایتر خوبیه رنک 12 دسته پروزن و کسی که قبل این مسابقه تنها یک باخت تو یو اف سی داشته اونم بر میگیرده به سال 2017 و باخت به دارن الکینز!

و اما بازی

مبارزه جذاب بود با اینکه زمانش کم بود بکتیچ سرعت و قدرت خوبی داره مخصوصا دستاش با این حال امت هم خیلی سریع و قوی هستش ! بکتیچ خوب حمله میکرد اما از اون طرف هم امت خوب دفاع میکرد! در ادامه امت با یه جب ناب بکتیچ رو ناک داون کرد روی زمین هم که دیگه همه داستانو میدونید ، با لند مشت و آرنج، داور رو مجبور کرد تا بازی رو متوقف کنه !

با این پیروزی باید ببینم حریف بعدی امت کیه، شاید زامبی کره ای !!!


Prelims

نگاهی به مسابقات ufc fight night 155

خب این هفته پریلیمز شاهد دو بازی نسبتا مهم بود! بازی جولیا پنیا با نیکو مونتانو و آندره فیلی با شیمون  موراژ

جولیا پنیا خیلی فایتر قدرتمند و خطرناکی هستش 5 بازی داشته که 4 تاش رو برده و تنها یک باخت داشته اونم به شفچنکو ! پنیا تو بازی با نیکو مونتانو هم خیلی خوب عمل کرد و موفق شد در یک بازی مسلط بعد 3 راند حریفش رو شکست بده .

بازی آندره فیلی با شیمون موراژ خیلی جالب بود ! فیلی خیلی آماده بود و موراژ رو نابود کرد ! به نظر میرسه فیلی خیز برداشته برای قهرمانی دسته پر وزن گرچه راه وحشتناک سختی رو پیش رو داره !

 

خب امیدوارم از بررسی مبارزات یو اف سی فایت نایت 155 یا یو اف سی ساکرامنتو خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظراتتون راجع به این کارت و سایر بازی های یو اف سی در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.