هنری سوهود اولین ورزشکار تاریخ است که هم طلای المپیک را دارد هم قهرمانی در دو دسته وزنی مختلف در UFC!!!

سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC 238 در خدمت شما هستم. البته با کمی تاخیر که عذرخواهی میکنم ! خب کارت یو اف سی 238 حداقل 5 تا بازی ناب و مهم داشت که 3 بازی کارت اصلی از همه اهمیت بیشتر داشت و البته خیلی جذاب بود چه را که هر سه بازی با KO/TKO تموم شد. 

کارت اصلی UFC 238 شامل 5 تا بازی بود ! بازی مین ایونت بازی هنری سوهودو قهرمان دسته پروزن مردان با مارلون مورائس بود ! بازی مهمی که برای مشخص کردن قهرمان دسته Bantamweight برگزار می شد که بعد محرومیت تی جی دلیشا بدون قهرمان مونده بود ! تو این بازی سوهودو در راند سوم با TKO برنده شد! 

بازی کو مین ایونت یو اف سی 238 مبارزه فایتر مورد علاقه من و یکی از بهترین فایترهای تمام دوران یعنی ولنتینا شفچنکو برای دفاع از عنوان قهرمانی در مقابل جسیکا آی بود ! که این بازی در راند دوم با KO به نفع ولنتینتا تموم شد! 

بازی سوم شاید محبوب ترین بازی این کارت بود ! بازی تونی فرگوسن با دونالد سرونی ! که این بازی در راند دوم و با دستور پزشک به نفع تونی تموم شد !

دو بازی دیگه این کارت خیلی اهمیت زیادی نداشتن ! تو بازی های پریلیمز این هفته هم تنها دوتا بازی جذاب داشت که راجع بهشون حرف میزنم ! کارت Early Prelims رو هم فقط به ذکر نتیجه بسنده میکنم !

همچنین بخوانید »


با نگاهی به مبارزات UFC 238 همراه من باشید.

Main Card

کارت اصلی مبارزات UFC 238

کارت اصلی / Main Card یو اف سی 238 همونطور که بالا گفتم شامل 5 تا مبارزه بود که 3 تای اول سوپر فایت بودن و به شدت جذاب !در نتیجه راجع به این 5 مبارزه مختصری صحبت میکنم بعد 3 تای اول رو کمی تخصصی تر بررسی میکنم .

خب بازی هنری سوهودو / مارلون مورائس با برتری با TKO در راند سوم به نفع سوهودو تموم شد ! سوهودو موفق شد تبدیل به اولین ورزشکاری بشه که هم قهرمانی المپیک داره هم دور قهرمانی در دو دسته مختلف UFC .

بازی کو مین بازی ولتینا شفچنکو (قهرمان دسته Flyweight) زنان با جسیکا آی بود برای دفاع از عنوان قهرمانی بود که در راند دوم شفچنکو با هد کیک علنا جسیکا آی رو کشت ! جسیکا آی برای 5 دقیقه بیهوش بود!!!!

بازی سوم بین دو مرد محبوب و قابل احترام UFC یعنی تونی فرگوسن و دونالد سرونی بود که این بازی بعد از پایان راند دوم و با نظر دکتر پایان یافته اعلام شد! به دلیل آسیب جدی که به چشم دونالد سرونی وارد شده بود ! در نتیجه برنده بازی تونی فرگوسن اعلام شد. هر چند تونی از این برد رازی نبود و به نظر هر دو طرف به دنبال بازی ریمچ هستن!

بازی چهارم این کارت در دسته Bantamweight بین جیمی ریورا (رنک 7) و پتر یان (رنک 9) برگزار شد، بازی بسیار نزدیکی بود و هر دوتاشون تقریبا خوب عمل کردن و در نهایت بازی بعد از 3 راند به نفع پتر یان تموم شد!

بازی پنچم یا آخر این کارت در دسته سنگین وزن بین بلاگوی ایوانوف (رنک 13) و تای توی واسا (رنک 11) برگزار شد که در یک بازی کاملا مسلط ایوانوف موفق شد در سه راند توی واسا رو شکست بده !

بریم سراغ بررسی سه بازی اول کارت اصلی یو اف سی 238

Henry Cejudo vs Marlon Moraes

Henry Cejudo vs Marlon Moraes ufc 238

همونطور که میدونید سوهودو بعد شکست مایتی ماوس موفق شد عنوان قهرمانی دسته FLYWEIGHT مردان رو به دست بیاره ! بعد اون مسابقه با تی جی دلیشا و برای دفاع از عنوان قهرمانیش آماده شد! بازی که همون لحظات ابتدایی توسط داور متوقف شد و سوهودو برنده بازی با TKO اعلام شد !

بعد اون بازی خبر دوپینگ و محرومیت دلیشا منتشر شد و بازی ریمچی که قرار بود بین سوهودو و دلیشا برگزار بشه کنسل شد، و مارلون مورائس به عنوان فایتر رنک 1 دسته مگس وزن در مقابل سوهودو قرار گرفت تا قهرمان این دسته مشخص بشه !

مارلون مورائس ششمین بازی خودش در یو اف سی رو در مقابل سوهودو برگزار می کرد و 5 بازی قبلی خودش در UFC رو با 4 برد و یک شکست به انجام رسونده بود! اما اینکه در مقابل سوهودو قرار بگیره خیلی عجیب بود ! کلا رنک بندی UFC خیلی عجیبه و بیشتر برای سر کار گذاشتن مردم و فایتر ها طراحی شده چرا که با تصمیم دینا وایت و یو اف سی هستش که مشخص میشه کی با کی بازی میکنه نه رنکینگ !!!! بگذریم

و اما بازی !

بازی در راند اول و با برتری مارلون مورائس دنبال شد! به دلیل تفاوت فیزیکی و قد بلندتر مورائس بسیار خوب عمل کرد و با لگد های پایین و بالا دائما به سوهودو آسیب وارد کرد ! به طوری که هیچ رقمه راه نداشت فک کنی سوهودو میتونه حریف مورائس بشه !

اما در راند دوم سوهودو بازی رو با یه بازگشت طلایی شروع کرد و موفق شد ضربات سنگینیو رو سر و صورت مورائس لند کنه هم مشت هم زانوهای خوبی تو کلینچ ! همینطور که بازی جلوتر می رفت مارولون مورائس هم به طرز عجیبی سرعت و قدرتش کم شد !

راند سوم شروع شد و مورائس علنا هیچ انرژی برای ادامه بازی نداشت ! خیلی مسخره بود حتی این دوتا با هم کشتی هم نگرفته بودن دلیل افت عجیب قریب مورائس اصلا مشخص نبود ! خیلی ها بر این باور بودن مورائس دچار مشکلات بعد کاهش وزن شده ! به هرحال در راند سوم سوهودو برتری کامل رو به دست گرفت و کار مورائسی که انرژی برای ادامه نداشت رو تموم کرد!

 

با این برد هنری سوهودو بعد کانر مک گرگور، دنیل کورمیر و آماندا نونز تبدیل به چهارمین دابل چمپ یو اف سی شد !


Valentina Shevchenko vs Jessica Eye

Valentina Shevchenko vs Jessica Eye

ولنتینا شفچنکو بعد دو باخت خیلی نزدیک به آماندا نونز که خیلی ها شفچنکو رو برنده هر دو بازی میدونستن به دسته مگس وزن زنان /  Flyweight نقل مکان کرد جایی که روی وزن طبیعی خودش مسابقه میداد!

شفچنکو برای به دست آوردن عنوان قهرمانی این دسته وزنی با یوآنا یدزیچک مسابقه داد و موفق شد یوآنا رو شکست بده و سرانجام قهرمان UFC بشه !

ولنتینا بعد شکست یوآنا برای اولین دفاع از عنوان قهرمانیش در مقابل جسیکا آی (رنک 1 ) قرار می گرفت!

و اما بازی

شفچنکو در راند اول موفق شد ضربات زیادی مخصوصا لگد های قدرت مندی رو روی بدن جسیکا لند کنه و در ادامه موفق شد جسیکا رو روی زمین خاک کنه و ضربات خیلی سنگینی رو هم روی زمین لند کنه تا راند اول تموم شه !

راند دوم شفچنکو به زدن ضربات لگد ادامه داد تا سرانجام موفق شد با یه هد کیک زیبا جسیکا آی رو بیهوش کنه !!! و از عنوان قهرمانیش دفاع کنه !

با این برد میشه گفت شفچنکو علنا هیچ رقیبی در این دسته وزنی نداره و باید منتظر بشینه تا ببینه کی قرار حریف بعدیش باشه !


Tony Ferguson vs Donald Cerrone

Tony Ferguson vs Donald Cerrone

دونالد سرونی بعد نابود کردن آل آکوئینتا در مقابل تونی فرگوسنی قرار گرفت که بعد از مصدومیت و شکست آنتونی پتیس پا به این مبارزه گذاشته بود !

همونطور که میدونید تونی قهرمان موقت دسته سبک وزن بود ! اما مصدوم و از مقامش عزل شد و مبارزه تایتل شات بین حبیب و کانر برگزار شد ! بعد مصدومیت تونی مجددا وارد رینگ شد و در یک بازی سنگین و خونین موفق شد آنتونی پتیس رو در راند دوم نابود کنه ! بعد این مبارزه مجدد تونی مصدوم شد و تا قبل بازی با کابوی هیچ مبارزه ای رو انجام نداد!

از اون طرف دونالد سرونی بعد 3 برد شیرین در مقابل حریفان قدری از جمله آل آکوئینتا ، الکساندر هرناندز و مایک پری در مقابل تونی قرار می گرفت!

هر دو این فایتر ها بسیار محبوب هستند و از بهترین فایترهای تمام دوران یو اف سی به حساب میان !

و اما بازی

بازی در راند اول به شدت نزدیک بود و هر دو موفق شدن ضربات سنگینی رو روی سر و صورت هم لند کنن!

راند دوم اما تونی به شدت موفق تر عمل کرد و ضربات مشت و آرنج خیلی سنگینی رو روی صورت سرونی لند کرد!

بعد از اتمام راند دوم چشم راست و دماغ سرونی دچار اسیب جدی شده بود به حدی که چشمش انقدر باد کرده بود نمیتونست جایی رو ببینه و دماغش هم خونریزی شدید داشت ! در نتیجه دکتر مجبور شد بازی رو متوقف کنه و بازی با TKO به تفع تونی تموم شد!

دونالد سرونی رنک 4 دسته سبک وزن هست و تونی هم رنک 1! بعد این برد انتظار میره تونی با برنده بازی حبیب و داستین پوریر مسابقه بده ! البته اگه دوباره UFC این وسط بازی درنیاره !!!


Prelims

کارت پریلیمز مبارزات UFC 238

خب کارت پریلیمز یو اف سی 238 دوتا بازی نسبتا مهم در دسته Strawweight زنان داشت که در ادامه یه اشاره ای بهشون میکنم سایر مسابقات هم که فقط نتیجه شون رو اعلام میکنم!

Tatiana Suarez vs Nina Ansaroff

تاتیانا سوارز تا قبل این مبارزه کلا 4 بازی در یو اف سی داشته و موفق شده هر چهارتا رو ببره ! تاتیانا رنک 2 دسته Strawweight زنان هستش جای که بعد شکست نافرم تاگ روز حالا آندراژ قهرمانه ! تاگ روز اول و تاتیانا رنک 2 !

تاتیانا بدون شک یکی از امید های قهرمانی این وزن به حساب میاد . به همین دلیل قرار گرفتن بازی تاتیانا در کارت پریلیمز رو اصلا درک نمی کنم !

تاتیانا در پنجمین بازی خودش در مقابل نینا آنساروف ی (رنک 3) قرار میگرفت که موفق شده بود در بازی قبلی یکی از فایترهای قوی این دسته یعنی کلادیا گادها (رنک 5) رو شکست بده !

بازی در 3 راند برگزار شد و تاتیانا موفق شد در یک بازی کاملا مسلط نینا آنساروف رو نابود کنه !!!

با این برد هم تاتیانا هم سایرین انتظار داشتن حریف بعدی جسیکا آندراژ ، تاتیانا باشه اما در کمال تعجب و ناباوری یو اف سی امروز چهارشنبه 22 خرداد اعلام کرد حریف جسیکا آندراژ در اولین دفاع از عنوان قهرمانی قرار ویلی ژانگ/ WEILI ZHANG چینی باشه که کلا 3 بازی در UFC داشته !!!!


Karolina Kowalkiewicz vs Alexa Grasso

کارولینا کواچویچ (رنک 11) بعد باخت به میشل واترسون در برابر الکسا گراسو (رنک 13) قرار گرفت و مجددا با یک پرفورمنس ضعیف بازی رو به گراسو واگذار کرد ! نمیدونم چه اتفاقی برای کارولینا افتاد که از بازی تایتل شاد با یوآنا کارش به باخت های عجیب و غریب رسید ! فک کنم جا داره کمپ و مربیش رو تغییر بده چون خیلی فایتر نترس و با استعدادی هست !!!

نتایج مسابقات Early prelims

Early prelim

کارت ارلی پریلیمز مبارزات UFC 238

 

این هم از بررسی این هفته امیدوارم از نگاهی به مبارزات UFC 238 لذت برده باشید، لطفا شما هم نظراتتون راجع به کارت یو اف سی 238 با ما به اشتراک بگذارید.