دومین برد با ناک اوت / ناک داون (KO/TKO) جونیور دوسانتوس ! و دومین شکست پیاپی درک لوئیس

سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC همونطور که از قبل هم وعده داده بودم ، امسال با کلی اخبار و بررسی های مختلف یو اف سی در کنار شما هستم و سعی دارم تا با کمک شما، بتونیم مرجع مناسبی برای این مهم باشیم. و اگر عمری باقی بود به لطف خدا به بررسی سایر مسابقات MMA نظیر بلاتور / Bellator و وان چمپیون شیپ / ONE Chapionship بپردازیم. خب بریم سراغ نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 146

کلا فایت نایت های UFC از جذابیت کمتری نسبت به سری اصلی UFC برخورداره اما به این معنا نیست که دنبالش نکنیم .یو اف سی داره سعی می کنه با پلن ها مختلف مخاطب و کسب و کار خودش رو افزایش بده ، در نتیجه در فایت نایت ها سعی میشه تا فایترهای کمتر شناخته شده و جوون در لیست حضور داشته باشن اما از یکی دو مبارزه مهم هم برای جذابیت بیشتر استفاده میشه ! اولین سری از مسابقات UFC در سال 2019 با یو اف سی فایت نایت 143 شروع شد.

 همچنین بخوانید :

 

Main Card

خب کارت اصلی UFC Fight Night 146 ، بازی های نسبتا جالبی داشت مخصوصا مین ایونت و کو مین ایونت که توش دو تا دوسانتوس بودن، مبارزه Main Event در دسته وزنی سنگین وزن بین جونیور دوسانتوس ( رنک 8) کهنه کار و درک لوئیس (رنک 2) برگزار شد ، مبارزه دوم و Co Main Event هم در دسته WELTERWEIGHT بین کورتیس میلندر (هنو تو 15 تای اول نیومده) و الیزو دو سانتوس (رنک 12) برگزار شد که الیزو در راند اول و با ساب میشن صاحب چهارمین برد پیاپی خودش شد و میلندر هم بعد 3 پیروزی طعم ساب میشن تو راند اول رو چشید.

مبارزه جذاب بعدی تو این کارت بازی بنیل داریوش هموطن ایرانی ساکن امریکا بود ، که بنیل موفق شد در راند دوم و با ساب میشن بازی رو از درو دوبر ببره! نیکو پرایس هم موفق شد تو راند اول تیم مینز رو ناک اون کنه، بقیه بازی هام خیلی مهم نبود در نتیجه فقط تو تصویر بالا نتایجش رو می تونین ببینین و من راجع بهشون صحبت نمی کنم!

DERRICK LEWIS JUNIOR DOS SANTOS

برزیل چقدر فایتر خوب داره و چقدر هم فایتر دوسانتوس خوب داره !!! جونیور دوسانتوس یکی از معروف ترین و محبوب ترین فایترهای تمام دوران یو اف سی و دسته سنگین وزن UFC هستش و رزومه خیلی خوبی هم داره 21 برد و تنها 5 باخت !!! رنک 8 سنگین وزن بعد چند بازی خوبی که ظرف یکی دو سال اخیر انجام داده و با برد دیشبش اونم با ناک داون تو راند 2 به نظر من و خیلی ها شایسته تایتل فایت یا مبارزه برای قهرمانی هستش! (دوسانتوس قبلا قهرمان دسته سنگین وزن UFC بوده!)، مبارزه ای که اگه بهش داده بشه اونو در مقابل دنیل کرمیر قرار میده !!!

درک لوئیس هم بعد باخت در بازی تایتل شات در مقابل DC (دنیل کرومیر) پا به این مبارزه میگذاشت ! لوئیس هموطور که خودش هم اذعان داره از لحاظ تکنیکی ضعف بالایی داره ! قدرت و گردن کلفت بودن تا یه جایی کار رو را میندازه اما وقتی قراره جلوی تاپ های سنگین وزن بازی کنی اولین چیزی که بهش نیاز داری تکنیک بالا هستش و این مسئله تو دو تا باخت اخیر لوئیس کاملا مشخص بوده.

اما نکته جالب راجع به این بازی استفاده زیاد لوئیس از ضربات پا بود چیزی که قبلا از هیولای سیاه کمتر دیده بودیم.

ELIZEUDOS SANTOS / CURTIS MILLENDER

خب مبریم سراغ کو مین ایونت، و یه دوسانتوس دیگه، الیزو دوسانتوس بعد 3 برد پیاپی (دوتا بازی آخر برد با KO/TKO بوده !)، پا به این دیدار میگذاشت. الیزو بدن آماده ای داره مثل خیلی از فایترهای برزیلی دیگه تسلط خوبی هم رو بازی ایستاده و هم بازی روی زمین داره به لطف تمرینات کاپوئرا و جوجیتسو برزیلی ! به نظرم از الیزو بیشتر هم میشنویم و اینجوری که داره پیش میره احتمال داره به زودی تو لیست 5 فایتر اول اسمش رو ببینیم!

کورتیس هم بعد سه برد خوب و روند رو به رشدی که داشت اسیر تکنیک الیزو شد! اما خب کورتیس فایتر خوبیه و جا داره بیشتر ازش بشنویم.

BENEIL DARIUSH / DREW DOBER

اگه بنیل رو میشناسین که هیچ، اگه نه باید بگم بنیل متولد ایران (گل تپه ارومیه) و بزرگ شده و ساکن امریکا هستش. بنیل سال 2007 جوجوتسو برزیلی رو شروع میکنه و تنها بعد از 5 سال موفق میشه کمربند سیاه بگیره ! داریوش سال 2014 اولین مبارزه رسمی خودش در UFC رو شروع کرد.

بنیل تو 3 بازی اخیرش یه برد یه باخت و یه مساوی داشته ، که باختش پارسال همین موقع ها بود، ناک اوت تو راند اول توسط هرناندز اماده ! بعد اون بازی بنیل با مویزس مسابقه داد که اون بازی رو برد. بعد بازی با مویزس، بنیل دیروز با درو دوبر مبارزه کرد و هردو بازی خیلی خوبی رو به نمایش گذاشتن، درو فایتری که استند آپ خوب و فیزیک قوی داره! تو راند اول چند بار داریوش رو اسیر سرعت و مشت های قدرتمند خودش کرد اما راند دوم داریوش بازی رو به روی زمین کشوند حرکتی کاملا منطقی و هوشمندانه از بنیل که با کنترل خوب روی زمین و تکنیک بالای جوجیتسو با یه آرم بار ناب درو رو مجبور به تب کرد.

درو دوبر فایتری خوبیه و بعد 3 برد پیاپی جلوی داریوش حاضر میشد اما گرفتار تکنیک بالای داریوش شد.

داریوش فایتر خوبیه و جا داره ازش تو دسته وزنی سبک وزن بیشتر بشنویم دسته وزنی خیلی خطرناک که از کانر، حبیب ، تونی گرفته تا ادسون باربوزا و مایکل جانسون توش حضور دارن.

PRELIMS

بازی های پریلیمز یو اف سی فایت نایت کلا اتفاق مهمی توش نمی افته و فایتر های تازه کار زیادی توش قرار دارن در نتبجه فقط نتایج رو براتون گذاشتم.

 

خب امیدوارم از این مطلب لذت برده باشین، لطفا شما هم نظراتتون رو راجع به این بازی و سایر بازی های UFC در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.