هرمانسون به دنبال آدسانیا و ویتکاکر !

سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 150 در خدمت شما هستم. یو اف سی فایت نایت 150 شامل بازی های جذاب و خوبی بود که بازی جاکاره سوزا با جک هرمانسون واقعا زیبا و به شدت تکنیکی و تاکتیکی بود ، مبارزه جذاب بعدی مبارزه مایک پری با الکس الویرا بود. این دوتا هم با همه وجود مبارزه کردن و کلی لحظات جذاب خلق کردن! بازی کو مین هم که بین گرگ هاردی و دیمیتری اسمولیاکف بازی بدی نبود ، بازی با ناک اوت کردن دیمیتری در راند اول توسط گرگ تموم شد.

گرچه گرگ هاردی نه فایتر خوبیه نه شخصیت جالبی داره با این حال اکثرا بازی هاش کو مین بوده، دلیل قرار گرفتنش در مسابقات کو مین هم شهرت خارج از اوکتیگان هست!بازیکن سابق NFL  ، درگیری های زیادی رو هم داشته و به خشونت علیه زنان هم شهرت داره ! بگذریم. در ادامه راجع به بازی های کارت اصلی براتون بیشتر صحبت می کنم .


همچنین بخوانید »

با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 150 همراه من باشید

Main Card

بازی مین ایونت یو اف سی فایت نایت 150 بازی تو دسته میان وزن بین جاکاره سوزا و جک هرمانسون برگزار شد و بازی بعد 5 راند فوق العاده زیبا به نفع هرمانسون تموم شد. بازی کو مین هم بین گرگ هاردی و دیمیتری اسمولیاکف برگزار شد که هاردی موفق شد در راند اول و دقیقه 2.17 با ناک داون بازی رو به نفع خودش تموم کرد. بازی سوم بازی خیلی جذاب مایک پری و الکس الیویرا بود که بازی بعد سه راند با برتری مایک پری تموم شد.

بازی گلوور تشرا با یان کوتلابا بازی درگیر و جذابی بود که در نهایت بازی در راند 2 و با ساب میشن به نفع تشرا تموم شد.

بازی جان لینکر با کوری سندهاگن هم بسیار بازی جالبی بود بازی اکثرا سرپا دنبال شد و بعد 3 راند به نفع سندهاگن تموم شد. آخرین بازی کارت اصلی هم بازی روزولت رابرتز و توماس گیفورد که  اولین بازی خودش در UFC رو برگزار میکرد و دریک بازی نزدیک بعد 3 راند بازی رو به رابرتز واگذار کرد.

RONALDO SOUZA / JACK HERMANSSON

این بازی همونطور که بالا اشاره کردم یه مبارزه جذاب ، تکنیکی و تاکتیکی بود. جاکاره با 39 سال سن و رنک 4 دسته میان وزن جلوی جک هرمانسون 30 ساله با رنک 10 قرار گرفت. هرمانسون بعد 3 برد پیای وارد این بازی میشد اما جاکاره با 2 برد و یک باخت در مقابل کلوین گستلم وارد این بازی شد.

[megapros]جاکاره یکی از کهنه کار ترین فایترهای MMA هست و از سال 2003 وارد مسابقات شده و در سال 2012 اولین بازی UFC خودش رو برگزار کرده و حتی موفق شده قهرمانی دسته میان وزن یو اف سی رو هم به دست بیاره ![/megapros]

بازی در 5 راند برگزار شد، راند اول هرمانسون با استفاده از ضربات دست سبک اما مکرر و ترکیبش با لگد تونست در راند اول ضربات بیشتری لند کنه ، حتی موفق شد جاکاره رو که کمربند سیاه BJJ داره ، با فن گیوتین گیر بندازه ! گیوتین خیلی تنگ بود اما جاکاره به زیباترین شکل و اصولی ترین فرم ممکن از گیوتین در رفت واقعا کلاس آموزشی بود !!! هر دوتاشون فوق العاده بازی کردن!!!

راند دوم اما راند هرمانسون بود و بد گرفتن لگد جاکاره اونو خاک کرد و روی زمین تا آخر راند نگهش داشت، ضربات خوبی رو هم وارد کرد گرچه تمرکز بیشتر روی تعداد ضربات بود نه قدرت!

راند 3 جاکاره برگشت و با لند کردن مشت های سنگین روی شکم ، پهلو و سینه هرمانسون باعث شد هرمانسون کندتر بشه ! با کندتر شدن هرمانسون جاکاره به سر و صورت حمله کرد و با ضربات سنگین دست راست چند باری هرمانسون رو به شدت ترک داد !

راند 4 مجدد هرمانسون بهتر عمل کرد، و تونست ضربات بیشتری رو لند کنه ! راند 5 هر دو خسته بودن اما داشتن با تمام قوا بازی می کردن تو این راند هردو مشت های خوبی رو لند کردن، آخر بازی هرمانسون موفق شد جاکاره رو خاک کنه اما انقدر جفتشون خسته بودن همونجوری 20 ثانیه موندن تا بازی تموم شه !

با این پیروزی هرمانسون چهارمین برد پیاپیش رو به دست میاره و فکر میکنم به زودی بازی اون با یوئل رومرو یا گستلم رو شاهد باشیم !


Mike Perry / Alex Oliveira

مایک پری رو اگه نمیشناسید باید بگم مایک یه فایتر خوش استایل و قوی هستش که تو دسته WELTERWEIGHT حصور داره و شخصیت فان و با مزه ای هم داره ، اکثرا بازی های مایک خشن و به سبک رینگ خونی هستن چیزی که تماشاگر خیلی دوست داره ، پری هم اینو خوب میدونه و داره سعی می کنه با استفاده از شخصیت و توانایی های فیزیکیش  بین تاپ 5 فایتر این دسته قرار بگیره که واقعا خیلی سخته دسته وزنی که کلی هیولا توش هستن! کامارو عثمان، تایرون وودلی، دارن تیل، خورخه ماسویدال و ….

الکس الیویرا هم مثل مایک پری شخصیت فان و جالبی داره و از لحاظ تکنیکی هم خیلی لول خوبی داره! این بازی مچ آپ خیلی خوبی بود و این دوتا فایتر به شدت استایل مبارزه نزدیکی دارن هر دو سرپا بازی می کنن و بیشتر تمرکز مبارزه شون روی بوکس هست البته هر دو ضربات پای خوبی دارن اما الویرا رو پاهاش مسلط تره !

بازی از همون راند اول وحشیانه شروع شد ، الیویرا یک بار پری خاک کرد اما پری سریع پاشد، بعد این زیرگیری الکس ضربات مشت خیلی خوبی رو به سر و صورت مایک وارد کرد، همینطور که به سمت پایان راند اول میرفتیم تعداد و شدت ضربات الکس کمتر می شد و ضربات مایک بیشتر تا جایی که تو دقیقه آخر بازی یه ضربه زانو خوب زد و بعد اون الکس رو کنار فنس گیر انداخت و با ضربات مشت ترکش داد!!!

راند دوم هم با حملات سریع الیویرا شروع شد و تونست ضربات خوبی رو لند کنه ، اما پری هم بیکار نشست و تونست لای ضربات مشت الکس یه آرنج خوب لند کنه و الکس رو ناک کنه ! بعد این ناک دان بازی ادامه پیدا کرد و دقیقه آخر راند مجدد الکس رو زمین زد و تونست ضربات سنگینی رو روی زمین به سر و صورت الکس وارد کنه !

بازی با همین فرم در راند سوم ادامه پیدا کرد و پری ضربات بیشتری رو در راند سوم لند کرد و حتی جا داشت الکس رو در ثانیه های آخر راند 3 ناک اوت کنه که خب این اتفاق نیفتاد!

 


Glover Teixeira / Ion Cuțelaba

تو این بازی که از دسته Light Heavyweight بود، گلوور تشرا 39 با رنک 11 در مقابل یان کوتالابای 25 ساله قرار گرفت. تشرا از فایترهای کهنه کار UFC هستش و جنگ های خونین زیادی تو اکتیگان داشته، از طرفی کوتالابای با این که سن کمی داره، اما مبارزات خوبی را داشته و استایل خوبی هم داره!

بازی خیلی مبارزه جذابی بود! تو راند اول کوتالابا خیلی قوی ظاهر شد، ضربات پای قوی و سریع، مشت های خیلی سریع ، دفاع خوب در زیرگیری ها همه اینا باعث شد راند اول رو با قدرت به نفع خودش تموم کنه ! حتی موقعیت تموم کردن بازی رو در راند اول داشت اما تشرا تونست دووم بیاره!

راند دوم بازی چیزی که بیشتر تو چشم بود خستگی بالای کوتالابا بود، صرف انرژی زیاد تو راند اول برای ناک اوت کردن تشرا باعث شد یان کوتلابای انرژی زیادی رو از دست بده، با این حال یان همچنان در راند دوم هم خوب عمل کرد و موفق شد ضربات سنگینی رو لند کنه ! اما تشرا که خیلی صبور هم هست، موفق شد یان رو زمین بندازه و بعد چند مشت و آرنج کوتالابا رو با فن Rear Naked Choke ساب میشن کنه !

بازی مهم دیگه ای تو مبارزات یو اف سی فایت نایت 150 نبود که بخوام راجع بهش صحبت کنم ، پس سایر مسابقات رو به ذکر نتیجه بسنده می کنم. امیدوارم از این بررسی خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظرات و سوالات خودتون رو راجع به این بازی با ما به اشتراگ بگذارید.

نتایج مسابقات prelims

Prelims

 

نتایج مسابقات prelims

Early Prelims