سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 152 در خدمت شما هستم. همین چند ساعت قبل مسابقات یو اف سی روچستر تموم شد. کارت یو اف سی فایت نایت 152 شامل بازی های مهمی نبود ! و مهمترین بازی، مبارزه مین ایونت بین کوین لی و رافائل دوسانتوس بود. که این بازی با برتری آر دی ای / RDA در راند چهارم تموم شد!

بازی کو مین هم در دسته میان وزن بین آنتونیو کارلوس جونیور و ایان هینیش برگزار شد که بازی بعد 3 راند با برتری نسبی هینیش تموم شد.

بازی سوم این کارت از دسته پروزن زنان بود که در عین ناباوری شاهد باخت مگان اندرسون در راند اول در مقابل فلیشیا اسپنسر بودیم !

سایر بازی هام بازی های خوبی بودن اما چون رقابت در ته جدول به حساب میان فقط به ذکر نتیجه بسنده میکنم! راجع به 3 بازی اصلی Main Card در ادامه بیشتر صحبت میکنم.


همچنین بخوانید »


با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 152 همراه من باشید.

Main Card

نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 152

کارت اصلی یو اف سی روچستر در نیویورک شامل 6 بازی بود که مهمترین بازی مبارزه مین ایونت بود! و سایر بازی ها از اهمیت خیلی خیلی کمتری برخوردار بودن! تازه بازی مین هم از اهمیت خیلی بالایی برخودار نبود جز اینکه شاهد مبارزه دو فایتر سرشناس بودیم.

با این تفاسیر یه توضیح کوتاهی راجع به این 6 تا بازی میدم بعد 3 تای اول رو کمی تخصصی تر بررسی میکنم !

خب همنوطور که بالا گفتم بازی مین ایونت بازی نسبتا جذاب و مهمی بود! که بازی بعد 4 راند و با ساب میشن به نفع RDA تموم شد!

بازی کو مین در دسته میان وزن بین آنتونیو کارلوس جونیور و ایان هینیش برگزار شد، بازی نسبتا جالبی بود که ایان موفق شد بعد 3 راند حریف رنک 12 خودش رو شکست بده !

بازی سوم بازی مگان اندرسون و فلیشیا اسپنسر بود، که فیلشیا موفق شد در اولین مبارزه UFC خودش یکی از مدعیان قهرمانی دسته پروزن زنان رو در راند اول شکست بده !

بازی چهارم این کارت هم بین وینست لوکه (رنک 15) و درک کرانتز برگزار شد ، این اولین بازی کرانتز در یو اف سی بود! کرانتز بازی رو وحشی شروع کرد و با استفاده از قدرت کشتی و BJJ موفق شد 2 دقیقه راند اول رو با برتری جلو ببره اما خب استند آپ یا بازی سرپاش اصلا خوب نبود و وینسنت لوکه موفق شد با چند مشت سنگین کرانتز رو زمین بندازه و در ادامه روی زمین چندتا مشت سنگین دیگه بزنه تا داور بازی رو به نفع لوکه متوقف کنه.

بازی پنجم تو دسته سبک وزن بین الکس الویرا (رنک 15) و نیک لنتز برگزار شد، این بازی بازی سوم این دوتا باهم بود، دو بازی قبل هر دوتاش تو راند دوم و با ساب میشن به نفع الویرا تموم شده بود ! این بازی هم در راند دوم تموم شد ولی اینبار با KO/TKO ! الکس الویرا خیلی آماده بود، خیلی خوب بازی کرد! ضربات متعدد و مختلف از آرنج های سنگین بگیر تا لگدهای نمایشی، مشت سوپرمنی ! رو لند کرد. نیک لنتز هم بد نبود تمرکزش بیشتر رو زیرگیری و کار روی بدن الیویرا بود اما خب الویرا تو یه سطح دیگه اس !

بازی آخر کارت اصلی یو اف سی فایت نایت 152 تو دسته سبک وزن بین داوی راموس و داستین هوبارد برگزار شد که بازی بعد 3 راند با برتری و تسلط کامل داوی راموس تموم شد ! این بازی اولین بازی داستین هوبارد تو UFC بود !


Rafael dos Anjos vs Kevin Lee

Rafael dos Anjos vs Kevin Lee

بازی کوین لی با RDA بازی نسبتا جذابی بود ! اما من از جفتشون انتظار بیشتری داشتم ! RDA خیلی با تاکتیک و هوشمندانه عمل کرد اما از اونطرف کوین لی خیلی بد و بدون تاکتیک بازی کرد ! آخه کدوم احمقی هی سعی می کنه کمربند سیاه BJJ و یکی از بهترین فایترهای تمام دوران رو خاک کنه؟؟؟

خب فک کنم جواب کوین لی هستش! کوین لی 2 راند اول رو خیلی طوفانی و قوی شروع کرد ! اما همونطور که RDA و ما انتظار داشتیم کوین از راند سوم به بعد شروع به فید شدن کرد و خستگی زیادش به شدت مشخص بود ! کوین راند سوم رو هم دووم آورد اما راند 4 از فرط خستگی و بعد از اقدام ناموفق به زیرگیری پشتش رو به RDA داد و سلطان BJJ هم روی زمین با فن زیبای Arm Triangle Choke from Side Control موفق شد کوین لی رو شکست بده !

لازم به ذکره این بازی اولین بازی کوین لی در دسته welterweight ufc و چهارمین بازی رافائل دوسانتوس در این دسته وزنی بود ! هر دو تو دسته سبک وزن مسابقه میدادن ! RDA بعد دو باخت سنگین به کلبی کاوینگتون و کامارو عثمان پا با این بازی میگذاشت و کوین لی هم بعد دو باخت سنگین به تونی فرگوسن و آل آکوئینتا و برد ادسون باربوزا وارد این بازی می شد و یه جورایی بعد اون باخت ناامید کننده به آکوئینتا به پیروزی نیاز داشت که موفق نشد به دستش بیاره !

کوین لی قبل این بازی رنک 7 رو داشت و رافائل دوسانتوس هم رنک 3 دسته WELTERWEIGHT این دسته هم اوضاع خیلی خر تو خره و باید منتظر بمونیم ببینیم درآینده چی میشه ! تایرون وودلی هم که همین دیروز مصدوم شد! و به نظر میرسه دارن تیل قرار بجاش با رابی لاولر بازی کنه !


Antonio Carlos Junior vs Ian Heinisch

Antonio Carlos Junior vs Ian Heinisch

بازی کو مین ایونت بازی مهمی نبود ولی نسبتا جذاب بود ایان هینیش تو دومین بازی رسمی خودش در یو اف سی در مقابل آنتونیو کارلوس جونیور (رنک 12 دسته میان وزن) قرار گرفت. هینیش بعد یک برد وارد بازی می شد و کارلوس بعد 3 برد متوالی!

بازی تو راند اول با برتری کامل کارلوس جونیور دنبال شد و دائما هینیش رو خاک میکرد و کنترل بازی تو دست داشت! تو راند دوم هینیش یکم خودش رو پیدا کرد و موفق شد عملکرد بهتری رو از خودش نشون بده هم ضربات خوبی لند کرد هم روی زمین بهتر عمل کرد! راند سوم هینیش خیلی بهتر عمل کرد و موفق شد کارلوس رو خاک کنه و ضربات سنگینی رو روی سر و صورت کارلوس لند کنه !

مبارزه نسبتا نزدیک و جذابی بود و بازی بعد 3 راند به نفع هینیش تموم شد !


Megan Anderson vs Felicia Spencer

Megan Anderson vs Felicia Spencer

خب این بازی یه نکته جالب داشت اونم این بود که هر دو این فایترها قبلا قهرمان دسته پروزن Invicta FC بودن! مگان با توجه به قد 183 سانتیمتری و فیزیک خیلی قوی برای هر فایتری خطرناکه! تازه اینم در نظر بگیرید خیلی فایتر نترسی هست و در اولین بازی UFC خودش با هولی هولمز افسانه ای مبارزه کرد و بازی رو هم به سختی واگذار کرد!

فلیشیا اسپنسر سال 2015 وارد مسابقات Invicta FC شد و بعد 6 برد قهرمان بدون باخت شد و بعد در سال 2019 وارد UFC شد! اسپنسر فایتری نیست که استند آپ خوبی داشته باشه ! تخصصش روی زمین و BJJ هستش!

بازی هم که انقدر مختصر و کوتاه بود چیزی برای تعریف نداره ! اول بازی مگان یه مشت خوب لند کرد اما بعد اسپنسر بازی رو به سمت فنس کشوند و موفق شد مگان رو خاک کنه و بعد کلی ست آپ بالاخره موفق شد گردن مگان رو بگیره و با فن rear-naked choke بازی رو در راند اول به نفع خودش تموم کنه!

شروع خیلی خوب برای قهرمان اسبق Invicta FC !


نتایج مسابقات prelims

Prelims

نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 152

 

خب امیدوارم از نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 152 و بررسی مسابقاتش لذت برده باشین.لطفا شما هم نظراتتون راجع به مبارزات یو اف سی فایت نایت 152 با ما به اشتراک بگذارید.