جاستین گیجی در راند اول ادسون باربوزا را ناک اوت کرد !

سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC ON ESPN 2 که در روز یکشنبه ۱۱ فروردین برگزار شد در خدمت شما هستم. دومین سری از مبارزات UFC در ESP برگزار شد. همونطور که میدونید یو اف سی موفق شد با شبکه ESPN برای پخش و پرومو مبارزات یک قرار داد ۵ ساله رو امضا کنه. این قراداد موافق و مخالف های زیادی داشت. این قرارداد UFC رو تبدیل به یکی از بزرگترین برگزار کننده های مسابقات رزمی ترکیبی / MMA دنیا می کنه، از طرفی این قرارداد باعث میشه تا UFC دیگه نگران فروش پیپر ویو نباشه همین موضوع باعث میشه تا این کمپانی دیگه به دنبال ستاره سازی و تبلیغ و معرفی فایترهاش نباشه! بگذریم.

مبارزات UFC on ESPN مثل مبارزات سری UFC دارای ۳ کارت هستش : MAIN CARD , PRELIMS , EARLY PRELIMS که یو اف سی سعی می کنه بازی های متوسط و خوبی رو توش قرار بده گرچه تم اصلی این کارت در espn معرفی بیشتر این ورزش و معرفی فایترهای کمتر شناحته شده هستش. پس هیچ وفت منتظر بازی های تایتل شات در این کارت ها نباشید!

مبارزات UFC on ESPN 2 شامل بازی های نسبتا جالبی بود برای خود من یکی تماشای بازی باربوزا با گیجی و میشل واترسون با کارولینا کواچویچ خیلی مهم بود. و هموتطور که تا الان اطلاع دارید جاستین گیجی در راند اول موفق شد با هوک راست باربوزارو ناک اوت کنه، میشل هم موفق شد در سه راند و به رای داوران با تسلط بازی رو از کارولینا ببره! در ادامه راجع به این دو مبارزه و سایر مبارزات بیشتر صحبت می کنم. پس با نگاهی به مبارزات UFC on ESPN 2 همراه من باشید.

همچنین بخوانید »

Main Card

دومین کارت UFC در شبکه ESPN+ شامل ۳ بازی مهم بود، بقیه بازی ها اهمیت بالایی نداشتن اما بازی های خوبی بودن ! در بازی مین ایونت جاستین گیجی موفق شد در راند اول با ناک اوت ادسون باربوزای برزیلی رو شکست بده! جک هرمانسون هم موفق شد در راند اول و با گیوتین دیوید برنچ رو شکست بده! بازی مهم بعدی بازی جاش امت و مایکل جانسون بود که امت موفق شد در راند ۳ و با هوک راست سنگین جانسون رو شات دان کنه ! و سومین بازی مهم بازی میشل واترسون و کارولینا کواکویچ بود که بعد سه راند واترسون موفق شد بازی رو ببره، پل کریگ هم موفق شد با یک آرم بار زیبا و تکنیکی در راند ۳ NZECHUKWU رو شکست بده، صدیق یوسف هم موفق شد در ۳ راند بازی رو از شیمون مورایس ببره .

Edson Barboza / Justin Gaethje

یو اف سی فایترهای خشن و رد زیادی داره اما جاستین گیجی به نظر من رد ترینشون هستش! سبک مبارزه گیجی برای تماشاچی خیلی جذابه، گیجی خیلی وحشیه و دوست داره بزنه و بخوره و مبارزه رو تبدیل به رینگ خوتی بکنه ! بازی گیجی با ادی آلوارز که سال قبل برگزار شد رو اگه یادتون باشه کاملا میگیرین چی می گم.

گیجی بعد ۲ باخت در دوبازی خیلی نزدیک به آلوارز و داستین پویریر و یک برد راند اول با ناک اوت در مقابل جیمز ویک در مقایل باربوزا قرار می گرفت، جاستین گیچی رنک ۸ در مقابل باربوزا رنک ۶ دسته سبک وزن / Lightweight قرار گرفت و موفق شد در راند اول و تنها در دو دقیقه و سی ثانیه باربوزا رو ناک اوت کنه!

باربوزا هم بعد ۲ باخت سنگین به حبیب و کوین لی و یک برد در مقابل هوکر در مقابل گیجی قرار گرفت اما نتونست اونجوری که باید مبارزه کنه و بازی رو زود واگذار کرد.

برد گیجی باعث شد گیجی به رنک ۵ بره و باربوزا به رنک ۸ گرچه سیستم رنکینگ یو اف سی خیلی حساب کتاب نداره! اما با این برد گیجی به دنبال حبیب میره و اعتقاد داره بهترین فایتری که میتونه با حبیب مبارزه کنه !

با رفتن آنتونی پتیس از دسته سبک وزن و خداحافظی نامشخص کانر ، حالا گیجی چشم به تایتل شات دوخته! الیته بعد خداحافظی کانر، کل کل کانر با حبیب تو توییتر بالاگرفته و خیلی ها بر این باورن این خداحافظی ارتباط مستقیم با بازی دوم کانر و حبیب داره !


Jack Hermansson / David Branch

این بازی از دسته میان وزن بود که به نظر من جاش کو مین ایونت نبود ، اما به هر حال این مبارزه برگزار شد و جک هرمانسون موفق شد در راند اول و دقیقه اول بازی با گیوتین دیوید برنچ رنک ۱۱ رو شکست بده و به رنک ۱۰ دسته میان وزن بره، جایی که رابرت ویتاکر قهرمانه و هیولاهایی مثل یوئل رومرو، ازرائیل آدنسیا و … حضور دارن!


Josh Emmett / Michael Johnson

جاش امت یکی از فایترهای ناب UFC هستش که کمتر ازش شنیدید و بی تقصیر هم نیستید ، امت کلا 6 تا مسابقه تو یو اف سی داشته که موفق شده 5 تا بازی رو ببره اما ، امت پارسال دچار آسیب دیدگی شد و بعد بازی با جرمی استیونز دیگه ای بازی نداشت و در سال گذشته به جای 3 بازی تنها یک بازی رو برگزار کرد.

جاش امت بعد استراحت طولانیش موفق شد مایکل جانسون رو شکست بده، جانسون بعد 2 برد خوب در مقابل ارتم لبوف و فیلی پا به این مسابقه میگذاشت، بعد هم کار نکرد اما امت خیلی بهتر بود و اون هوک راست وحشتناکش جانسون رو در راند سوم نابود کرد.


Karolina KowalkiewiczMichelle Waterson

مبارزه این دو فایتر خیلی ناب بود ، میشل با رنک 9 و کارولینتا با رنک 6 از دسته  Strawweight زنان در مقابل هم قرار گرفتن، هردو با دو برد و یک باخت جلوی هم قرار می گرفتن که بعد 3 راند واترسون موفق شد در یک بازی مسلط کارولینا کواچویچ رو شکست بده!

هر دو به شدت آماده بودن، اما میشله وارترسون خیلی آماده بود، تسلط بالا روی ضربات پا (انواع لگد های بالا و پایین رو به زیبایی و قدرت میزنه) تسلط زیاد در بازی با دست و باکسینگ و در نهایت توانایی بالا در بازی رو زمین و جوجیتسو باعث شد تا این فایتر آماده موفق شه کارولینای قدرتمند رو شکست بده !

از کارولینا انتظار بیشتری داشتم اما کلا به نظر میرسه کارولینا ابزار لازم برای مبارزه در هر شرایطی رو نداره !!!

بعد این برد میشل یک قدم نزدیک تر به تایتل شات و مبارزه با روز نامایوناس میشه! با این برد میشل به رنک 7 نقل مکان میکنه !


دوتا مبارزه بعدی این کارت هم خیلی جذاب بود که من بصورت خلاصه بالا راجع بهشون حرف زدم و دیکه اینجا داستان رو ادامه نمیدم، و یه راست میرم سراغ بازی ها و نتایج پریلیمز / Peilims

Prelims

مبارزات کارت پریلیمز UFC ON ESPN 2 کلا 4 تا بازی بیشتر نداشت! یک بازی در دسته Strawweight زنان و سه بازی در دسته های مختلف وزنی مردان که هر چهار بازی، مبارزات زیبایی بودن گرچه از اهمیت بالایی برخوردار نبودن.

در بازی اول مارینا رودریگز موفق شد در سه راند و با تسلط بالا جسیکا آگویلار رو شکست بده، اواخر راند دوم مارینا حتی نزدیک بود موفق بشه بازی رو با TKO تموم کنه ! که این اتفاق نیفتاد. مارینا در دومین بازی خودش در UFC پرفورمنس خوبی رو از خودش به نمایش گذاشت.

در بازی دوم و از دسته سبک وزن دزموند گرین موفق شد در راند اول با یک زیر گیری راس پیرسون رو خاک کنه و در همون حالت با مشت سر و کله پیرسون رو ترکوند و داور هم بعد اینکه دید پیرسون نمیتونه دفاع بکنه بازی رو به نفع گرین تموم کرد.

بازی بعدی این کارت هم بین انریکه بارزولا و کوین آگویلار برگزار شد که در یک بازی نزدیک کوین آگویلار برنده بازی معرفی شد.

بازی آخر این کارت هم بین جرالد میرشات و کوین هالند بگزار شد این بازی خیلی جذاب بود و انتخاب برنده خیلی سخت، بازی بعد سه راند و با Split Decision به نفع کوین هالند تموم شد.

EARLY PRELIMS

در کارت EARLY PRELIMS فقط سه تا بازی برگزار شد، دو بازی از دسته خروس وزن / BANTAMWEIGHT مردان که مهمترین بازی این کارت بازی ری بورگ بود با کیسی کنی بود و ری موفق شد در 3 راند و با تسلط کامل بازی رو ببره!

بازی بعدی هم بین الکس پرز و مارک دی لا روسا برگزار شد که پرز موفق شد در 3 راند و با رای داوران بازی رو ببره. بازی بعدی این کارت از دسته پر وزن زنان بود که مارینا مورز موفق شد در 3 راند و در یک بازی نزدیک مبارزه رو با رای داوران به نفع خودش تموم کنه !

متاسفانه این هفته خبری از خلاصه بازی ها نیست ! چون بازی ها از طریق espn+ پخش شدن های لایت های بازی به سختی گیر میاد یا کیفیت پایین هستن یا کلا جایی نیست ! بنابراین فقط بازی مین ایونت رو براتون ویدیوش رو گذاشتم .

امیدوارم از این بررسی خشتون اومده باشه، لطفا شما هم نظراتتون رو راجع به این بازی و سایر بازی های UFC در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.