سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و مسابقات یو اف سی با بررسی مسابقات یو اف سی در سال 2019 در خدمت شما هستم. این بار با بررسی مبارزات UFC ON ESPN 5 یا یو اف سی نیو ارک که در نیوجرسی آمریکا برگزار شد. کلا سری مبارزات ON ESPN بنا به سیاست های یو اف سی معمولا کارت های پر هیچان و خیلی جذابی نیستن و بیشتر تو این کارت ها شاهد مبارزاتی که اهمیت بالایی داشته باشه نیستیم !

مهمترین بازی مسابقات UFC ON ESPN 5 بازی کو مین ایونت و بازی رابی لاولر با کلبی کاوینگتون بود ! بازی نه چندان جذاب اما تاکتیکی و تکنیکال ! که بعد 5 راند بازی به نفع کلبی کاوینگتون تمام شد.

بازی کو مین هم بین هم بین دو فایتر کهنه کار یو اف سی یعنی جیم میلر و کلی گویدا در دسته سبک وزن برگزار شد که میلر موفق شد در دقیقه اول راند اول کلی گویدا رو با ساب میشن شکست بده!

بازی سوم کارت UFC ON ESPN 5 بین فایتر تازه کار افغان نصرت حق پرست و جوآکیم سیلوا برگزار شد که حق پرست موفق شد در راند دوم و با TKO حریف خودش رو شکست بده !

به غیر از این سه بازی، سه بازی دیگه تو مین کارت برگزار شد که در ادامه یه اشاره ریزی یهشون میکنم ، بازی های پریلیمز هم مثل بیشتر مواقع به ذکر نتیجه بسنده میکنم.

در ادامه بررسی بازی های هفته های گذشته رو یه نگاهی بندازید


در ادامه با بررسی مبارزات UFC ON ESPN 5 همراه من باشید

Main Card

نگاهی به مبارزات UFC ON ESPN 5 ؛ کلبی کاوینگتون آماده برای قهرمانی !

بالا یه اشاره ای به 3 بازی اول مسابقات یو اف سی UFC ON ESPN 5 کردم در ادامه هر 3 تاشون رو بررسی میکنم.

در ادامه راجع به سه بازی دوم هم کمی صحبت میکنم .

بازی چهارم بین تروین جایلس و جرالد میرسچارت در دسته میان وزن برگزار شد بازی که خیلی نزدیک بود اما جرالد موفق شد در دقیقه دوم راند سوم تروین رو با ساب میشن شکست بده.

بازی پنجم بین اسکات هولتزمن با دونگ هیون ما بود ، بازی از دسته سبک که اهمیت بالایی نداشت اما به شدت جذاب بود! هردو فیزیک آماده و قدرت بندی بالایی داشتن گرچه هولتزمن به شدت فیزیک چغر و قوی تری داشت ! بازی در راند اول بیشتر سرپا دنبال شد چون هردو بوکسور های خوبی هستن هولتزمن در راند اول با یه هوک راست چشم ما رو ترکوند و ناک داونش کرد اما نتونست بازی رو تموم کنه ! در راند دوم مجدد بازی با بوکس ادامه پیدا کرد هردو مشت ها نابی رو لند کردن اینبار ما هولتزمن رو ناک داون کرد! در ادامه با یه زیرگیری توسط هولتزمن بازی روی زمین دنبال شد درست مثل راند اول بازی روی زمین تموم شد. اما به علت آسیب شدید چشم چپ دونگ هیون ما دکتر ها بازی رو متوقف کردن و هولتزمن با TKO برنده بازی شد ! این بازی چون خیلی جذاب بود براتون آپلودش کردم.

 

بازی ششم کارت یو اف سی نیو ارک بین کندی انزچوکوو و دارکو استوسیچ و در دسته سبک وزن برگزار شد بازی نزدیکی که بعد سه راند به نفع کندی اتزچوکوو تموم شد.


Robbie Lawler vs Colby Covington

کلبی بعد شکست رافائل دوس سانتوس در سال 2018 تبدیل به قهرمان موقت شد و منتظر مبارزه اش با تایرون وودلی بود ! که خب حقش هم بود ! اما دینا وایت و سیاست های یو اف سی مانع این اتفاق شدن ، کلبی هم کلی منتظر نشست تا بهش تایتل فایت بدن اما خب این اتفاق نیفتاد! و کلبی مجبور شد دوباره به اکتیگان برگرده! و جلوی رابی لاولر مبارزه کنه !

چیزی که راجع به کلبی باید بگم اینه که کلبی هنوز با تاب های دسته ولترویت مبارزه نکرده و شده رنک 2 قبلا هم که قهرمان موقت بود ! قوی ترین حریف های کلبی قبل این بازی هم رافائل دوس سانتوس و دیمین مایا بودن ! پس یه جورایی باید به یو اف سی حق بدیم اگه بهش تایتل شات ندادن !

رابی لاولر هم بعد شکست عجیبش در مقابل بن اسکرن جلوی کلبی قرار میگرفت !

و اما بازی

من کلا نه طرفدار رابی هستم نه کلبی، اما تو این بازی به نظر می رسید رابی اصلا فایت نکرد و کلبی هم در حد و اندازه های تاپ فایترهای این دسته وزنی به نظر نمی رسید! دو راند اول بازی کلبی در حال زیرگیری و خاک کردن رابی و تلاش برای ساب میشن بود! راند سوم هم به همین نحو اما کمی هم سرپا دنبال شد !

راند چهارم و پنجم رابی سعی کرد استندآپ و با مشت های معروفش بازی رو به نفع خودش تغییر بده اما بازهم بیشتر شاهد جاخالی دادن رابی بودیم تا حمله در نتیجه بازی با برتری مطلق کلبی تموم شد و بعد رجز خونی های بعد بازی به نظر میرسه حریف بعدی کامارو عثمان کلبی باشه !!!!

روی هم رفته کلبی فایتر خوبی به نظر می رسه اما به نظر من در حد و اندازه های 5 تا فایتر اول نیست گرچه خودش رنک 2 هستش!

 


Jim Miller vs Clay Guida

این دوتا از قدیمی ترین فایترهای یو اف سی هستن که همچنان دارن مبارزه میکنن! تو رنکینگ حضور ندارنو امیدی هم برای قهرمانی یا تاب فایتر بودن ندارن ! یه جورایی برای علاقه به فایت و گذران زندگیشون دارن هنوز مبارزه میکنن!

و اما بازی 

بازی با اینکه تنها یک دقیقه طول کشید خیلی جذاب بود! در ابتدا گویدا با یه ضربه میلر رو گیج کرد تو برگشت همون ضربه میلر با یک مشت گویدا رو گیج کرد و سریع در همون حال گیوتین رو روی گویدا اجرا کرد، گویدا هم عین مرد تب نکرد و گذاشت که بیهوش بشه ! 

 


Nasrat Haqparast vs Joaquim Silva

Nasrat Haqparast vs Joaquim Silva

تا اونجایی که من میدونم حق پرست تنها افغانی حاضر در یو اف سی هستش و فک کنم قبلش هم کس دیگه ای در یو اف سی نبوده ! اما حق پرست متولد آلمان هستش ، از خانواده ای افغانی که زمان جنگ به کشور آلمان پناهنده میشن!

حق پرست در دسته سبک وزن مبارزه میکنه و قبل این بازی 3 بازی انجام داده که هر سه تارو برده ! بعدش این رو باید بگم حق پرست با فراس ذهابی تمرین میکنه و تو این بازی هم جی ای پی جزو تیم سه نفره مربی گری دور اکتیگان حضور داشت!

از اون طرف سیلوا هم خیلی فایتر خوب و آماده ای هستش، 5 بازی در یو اف سی داشته که تنها یکیش رو باخته و جا داره خیلی سریع بین تاپ فایتر های دسته سبک وزن حضور داشته باشه !

و اما بازی

هر دو فایتر تو بالاترین سطح ممکن مبارزه میکنن و هر دو استندآپ خوبی دارن ، تو راند اول ضربه خیلی جدی لند نشد اما سیلوا لو کیک های خوبی میزد از اون طرف دست های نصرت هم خیلی سریع و قوی هستش و ما در راند اول شاهد ضربات دست سریعش بودیم!

راند دوم اما همون اتفاقی که نصرت و فراس ذهابی انتظار داشت افتاد! حق پرست موفق شد هوک چپ قدرتمندش رو روی فک سیلوا لند کنه ! سیلوا در لحظه روی زمین افتاد رو زمین هم نصرت با ضربات سنگینش داور رو مجبور کرد تا بازی رو متوقف کنه .

با این برد حق پرست تو جایگاه خیلی قرار میگیره و به نظرم به زودی بیشتر ازش بشنویم !

 


Prelims

نتایج مسابقات پریلیمز

خب امیدوارم از بررسی مبارزات UFC ON ESPN 5 یا یو اف سی سن نیو ارک خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظراتتون راجع به این کارت و سایر بازی های یو اف سی در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.