دلایل نگرانی و مشغله فکری زیاد

دلایل نگرانی و مشغله فکری زیاد چیست؟ چرا مدام نگران میشوم؟ چرا همیشه به اتفاقات بد فکر می کنم؟ در ادامه با توضیح دلایل نگرانی و مشغله فکری زیاد با ما همراه باشید.

به طور طبیعی در ماهیت انسان، گاهی اوقات نگرانی امری طبیعی است .

اما نگرانی برای بعضی افراد می تواند به سطح آسیب روانی برسد. این افراد بسیاری از ساعات روز را بدون اینکه اتفاق خاصی افتاده باشد در حال فکر کردن به اتفاقات منفی و آزار دهنده هستند. از طرفی احتمال اینکه این افراد به حملات اضطرابی دچار شوند بسیار زیاد است.


همچنین بخوانید: راهکارهای خوش بین بودن و کاهش اضطراب روزانه


بر اساس گفته متخصصان اساس نگرانی،  هوشیاری بیش از حد معمول در برابر عناصر خطر است که در انسان‌ها متفاوت می‌باشد.

این افراد اگر در معرض خطر نیز نباشند همواره به خطر فکر می‌کنند و خودشان را در آن موقعیت تجسم می‌کنند. و از همه بدتر فکر آنها همیشه در وضعیت خطر باقی می‌ماند. به عنوان مثال اگر یکی از دوستانش به مدت چند ساعت در دسترس نباشد، فرد در طول این ساعات فقط به مسائل منفی فکر می کند در صورتی که شاید فقط شارژ تلفن دوستش تمام شده باشد.

به گفته کارشناسان یکی از دلای تداوم نگرانی، تصور ما از آن به عنوان یک چیز خوب است!

در نگاه اول شاید این گفته منطقی نباشد. برای یک انسان دچار نگرانی، چرا تداوم آن مفید باشد؟ به گفته محققان، این افراد، اضطراب را به عنوان یک ابزار  که می تواند آنها را برای چیزهای بد آماده کند می بینند. اینگونه آنها همواره برای اتفاقات بد و ناگوار آمادگی دارند و با فکر کردن به آن می توانند ذهن خود را برای این شرایط آماده کنند.


همچنبن بخوانید: یوگا و مدیتیشن چگونه سبب آرامش می گردند ؟


از طرف دیگر انسان هایی که همواره دچار نگرانی می‌شوند، اغلب کمال گرا هستند.

به همین دلیل وقتی کاری به آنها سپرده می شود برای بهتر انجام دادن آن تمام وقت خود را برای آن کار می گذارند و دائما به آن فکر می کنند.

دلایل نگرانی و مشغله فکری زیاد

متخصصان همچنین معتقد هستند که خصوصیات روحی نیز در این امر تاثیر گذار است.

این افراد احساسات منفی را بیشتر درک می کنند و آن ها را بیشتر تحلیل می کنند، در نتیجه بیشتر در معرض استرس و اضطراب قرار می گیرند.

افرادی که زیاد دچار نگرانی می‌شوند باید تحت درمان متخصص قرار بگیرند.

علاوه بر آن نیز خودتان می توانید با انجام تمریناتی نگرانی‌هایتان را کاهش دهید. به طور مثال، می‌توانید در روز حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید.

در ادامه بخوانید :

6 توصیه برای کاهش اضطراب در خانه

 رعایت ۱۱ نکته که باعث آرامش روح شما در زندگی و خانه می شود !!!