هر آنچه باید درباره موتورولا اج پلاس بدانید !شرکت موتورولا تقریبا از سال 2017 تصمیم گرفت تا گوشی هوشمند پرچمداری را روانه بازار کند. از این رو تنها شاهد معرفی مدل های میان رده بودیم. آخرین پرچمدار موتورولا Moto Z2 Force نام داشت و حال با گذشت چند سال نوبت به آن رسید تا شاهد معرفی گوشی هوشمند نسل جدید موتورولا اج پلاس باشیم. یک پرچمدار بی نظیر که بهترین مشخصات سخت افزاری از سوی موتورولا برای آن در نظر گرفته شده و تجربه کاربری حرفه‌ای در کنار این تلفن هوشمند می توان داشت.

این محصول تازه وارد موتورولا از حافظه رم LPDDR5، شبکه 5G، حافظه ذخیره سازی USF 3.0، دوربین 108 مگاپیکسلی و برخی دیگر برخوردار است. همچنین باید به طراحی نمایشگر حفره ای Edge+ هم اشاره کرد که با قیمت پایه 999 دلاری، یک مدل مناسب و قدرتمند در بازار به حساب خواهد آمد. در این مطلب قصد داریم هرآنچه از گوشی تازه معرفی شده اج پلاس موتورولا می دانیم را مطرح سازیم.

موتورولا اج پلاس

صفحه نمایش و نرم افزار

موتورولا اج پلاس از صفحه نمایش 6.7 اینچی FHD+ OLED منحنی با طراحی حفره دار برخوردار است که چهره متفاوتی به گوشی هوشمند شرکت موتورولا بخشیده است. از این رو در طراحی ظاهری اگر آن را کنار سایر محصولات موتورولا قرار دهید، چندان شبیه نخواهد بود. مانند هر اسمارتفون پرچمدار سال 2020، شرکت موتورولا تصمیم گرفت طراحی پریمیومی و جذابی برای اج پلاس در نظر گیرد. نکته دیگر درباره صفحه نمایش این محصول نرخ نوسازی 90 هرتزی بوده و همچنین از استاندارد نمایشگر HDR10+ هم بهره می برد.


همچنین بخوانید »

انتشار تصویر رندر شده و جزئیات Galaxy Fold 2 سامسونگ

انتشار تصویر رندر شده Honor 10X Pro ؛ زیبا و قدرتمند!


گذشته از صفحه نمایش در بخش نرم افزاری Motorola از سیستم عامل Android 10 بهره گرفته که تقریبا بیشتر گوشی های هوشمند نسل جدید از آن برخوردارند و حتی شرکت های توسعه دهنده برای سایر محصولات خود هم این اندروید را دردسترس قرار دادند. رابط کاربری این سیستم عامل مواردی چون Moto Actions ، گرفتن سریع ، چراغ قوه سریع ، گرفتن عکس صفحه با سه انگشت ، بی صدا کردن ، کنترل رسانه ها ، زمان اجرا بازی Moto و موارد دیگر را دربرمی گیرد.

 

سخت افزار و عملکرد

بدون شک بخش مهم این گوشی هوشمند سخت افزار قدرتمند آن است. موتورولا از پردازنده رده بالا اسنپدراگون 865 با تراشه گرافیکی آدرنو 650 بهره گرفته که چیپ هفت نانومتری است با مودم یکپارچه ایکس 55 که از شبکه 5G پشتیبانی به عمل می آورد. همچنین حافظه رم سریع 12 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی سریع USB 3.0 با ظرفیت 256 گیگابایتی هم در نظر گرفته شد. پک باتری این محصول موتورولا 5000 میلی آمپری بوده که با فناوری شارژ سریع 18 واتی به صورت سیمی و 15 واتی بی سیم همراست.

همچنین حسگرهایی نظیر شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، مجاورت ، نور محیط ، سنسور توپی ، خواننده اثر انگشت و فشارسنج هم در این اسمارتفون سطح بالا قرار گرفته تا دست کمی از سایر رقبا خود نداشته باشد. شبکه 5G این اسمارتفون باند 6 گیگاهرتزی داشته و همچنین از وای فای 6 هم پشتیبانی به عمل می آورد.

گفتنیست اج پلاس دارای سه میکروفون و اسپیکر استریو بوده که صدایی شفاف را ضبط و پخش می کند. بنابراین موتورولا سعی کرده یک گزینه فوق العاده برای دوستداران موسیقی توسعه دهد.

موتورولا اج پلاس

دوربین 

موتورولا در بخش دوربین سعی کرده ماژول دوربین چهارگانه ای را به کار گیرد که نسبت به رقبا دست کمی نداشته و قادر است تصویربرداری باکیفیتی داشته باشد. این چهار حسگر مشخصاتی به ترتیب زیر دارند:

  • 108 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.33 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
  • 8 مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو، بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر، f/2.4، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
  • 16 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)
  • حسگر 3D TOF (تشخیص عمق تصویر)
  • دوربین سلفی 25 مگاپیکسل (0.9 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)

هر یک از این دوربین ها عملکرد خاص خود را داشته و تصویربرداری قابل توجهی را باید از دوربین اصلی 108 مگاپیکلسی داشت. در بحث فیلمبرداری نیز باید به قابلیت ضبط فیلم با وضوح 3240p، 2160p@30fps، 1080p@30/60fps اشاره کرد و به عنوان یک گزینه پرچمدار بی نظیر است.

علاوه بر این، دوربین اصلی می تواند 6K UHD (30fps) ، UHD (30fps) ، FHD (60 / 30fps) ، HD (30fps) و  اسلوموشن FHD (120fps) فیلم ضبط کند.

طراحی 

موتورولا اج پلاس

ابعاد گوشی هوشمند تازه معرفی شده موتورولا Edge+ باتوجه به اعلام شرکت سازنده 161*71*9.6 میلیمتر است و وزن آن هم به 203 گرم می‌رسد. موتورولا از طراحی نمایشگر endless edge display بهره گرفته که به معنای وجود صفحه نمایش دارای انحنا و حفره دار که امروز در بیشتر پرچمداران و گوشی های سطح بالا شاهد آن هستیم.

در قسمت زیرین از جک 3.5 میلیمتری هدفون، پورت USB-C و اسپیکر بهره گرفته شد. موتورولا این گوشی را در رنگ سبز تیره و قرمز تیره راهی بازار خواهد کرد. در بخش عقب ماژول دوربین عمودی با حسگرهای دوربین بزرگ پیداست  و یک طراحی آشنا را می توان مشاهده کرد. طراحی که امروزه بیشتر گوشی ها از آن استفاده می کنند.

کلام آخر

گوشی موتورولا موج اج پلاس بزودی با قیمتی بیش از 900 دلار راهی بازار خواهد شد و محصولی ارزان قیمت نیست.