اخیرا پزشکان هر روز زنجبیل خوردن را برای تقویت سیستم ایمنی پیشنهاد می کنند، شنیده اید که می گویند همه چیز باید در حد اعتدال مصرف شود؟ پس آیا هر روز زنجبیل خوردن برای سلامتی بد است؟ باید بگوییم خیر، به نظر می رسد هر روز زنجبیل خوردن فواید سلامتی بسیاری برای ما دارد. حتی اگر عطر و طعم آن را دوست ندارید، در ادامه با دانستن اینکه هر روز زنجبیل خوردن باعث چه تغییراتی در بدن می شود، از آن به عنوان مکمل استفاده خواهید کرد.

1. مبارزه با عفونت

زنجبیل خطر عفونت را کاهش می دهد و می تواند رشد چندین نوع باکتری را مهار کند. تحقیقات نشان داده است که زنجبیل به ویژه در برابر بیماری های التهابی لثه و عفونت های تنفسی مانند RSV موثر است. استفاده روزانه از زنجبیل می تواند به تقویت ایمنی تان کمک کند.


5 دمنوش طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با کرونا


2. خاصیت ضد التهابی

اثرات ضد التهابی زنجبیل برای مفاصل مفید هستند. مفاصل متورم دامنه حرکت را محدود می کند و باعث درد شدید و مزمن می شود. ماده موجود در زنجبیل که محققان فکر می کنند باعث کاهش التهاب می شود، جینجریول نامیده می شود و در ریشه آن به مقدار زیادی وجود دارد.

مطالعات خاص همچنین نشان داده اند که زنجبیل به اندازه ایبوپروفن در کاهش درد مفاصل مؤثر است. در حقیقت، محققان در سال 2015 تشخیص دادند که مبتلایان به آرتروز حتی می توانند با استفاده از کرم یا پماد حاوی زنجبیل، درد را به صورت موضعی تسکین دهند.

3. بهبود پوست

بر خلاف تصور عموم زنجبیل می تواند برای پوست تان عالی باشد، اما برای دیدن نتایج لزوماً نیازی به استفاده از آن به صورت موضعی ندارید. این واقعیت که زنجبیل برای هضم غذا بسیار خوب است، تأثیر مثبتی بر ظاهرتان خواهد داشت، زیرا مواد غذایی که برخلاف زنجبیل مدت طولانی در دستگاه گوارش می مانند، می توانند فرآورده های سمی ایجاد کنند که باعث مشکلاتی مانند پسوریازیس، اگزما و آکنه می شوند.

زنجبیل برای بهبود هضم غذا مفید است، همچنین با خارج شدن از بدن از طریق تعریق، به شفافیت و صاف شدن پوست کمک کند. زنجبیل همچنین می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده برای بریدگی های کوچک یا ساییدگی ها عمل کند.

4. کاهش احتمال سرطان

پزشکان در مرکز جامع سرطان دانشگاه میشیگان گزارش داده اند که زنجبیل سلاحی قدرتمند در برابر سلول های سرطانی است. تحقیقات بیشتری لازم است، اما صبر نکنید تا سرطان شما را مجبور به استفاده از زنجبیل کند. می دانیم که زنجبیل باعث کاهش التهاب روده می شود و از این طریق خطر ابتلا به سرطان های گوارشی را کاهش می دهد.


6 ماده فوق العاده برای تقویت و پاکسازی ریه ها !


5. بهبود هضم

زنجبیل به چندین روش به بهبود هضم غذا کمک می کند و در رفع معده درد موثر است، به همین دلیل بسیاری از زنان باردار از آن برای مقابله با ناراحتی صبحگاهی استفاده می کنند. زنجبیل همچنین به ریلکس شدن روده های گرفته کمک می کند، و به ویژه برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر IBS مفید است. همچنین باعث رها شدن تان از گازهای شرم آور دستگاه گوارش می شود! از طرفی زنجبیل توانایی بدن تان را در جذب مواد مغذی از وعده های غذایی افزایش می دهد و منجر به سلامت کلی بهتر می شود.

6. کاهش سردرد های مکرر و دردناک

سردرد معمولی می تواند روزتان را خراب کند اما میگرن می تواند ناتوان تان سازد. گذشته از دردناک بودن، میگرن می تواند باعث حساسیت به نور و همچنین حالت تهوع و استفراغ شود. بیش از 200 ماده موجود در زنجبیل برای تأمین اثرات ضد التهابی، ضد تهوع و آنتی هیستامین به تسکین علائم میگرنی شدید کمک می کنند.

مطالعات بیشتری لازم است، اما به نظر می رسد نتایج اولیه نشان می دهد که زنجبیل حداقل به اندازه سایر داروهای میگرنی که معمولاً تجویز می شوند مؤثر است، اما بدون بسیاری از عوارض جانبی.

7. کاهش وزن

اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه تان می تواند باعث کاهش وزن شود. این امر به افزایش سوزاندن کالری کمک می کند و متابولیسم بدن را برای هضم کامل بین وعده های غذایی هدایت می کند. ما همچنین می دانیم که این ماده در چربی سوزی، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین و کلیه فرایندهای حیاتی در میزان چربی ذخیره شده در بدن نقش دارد. همچنین تصور می شود زنجبیل به شما در سیر ماندن طولانی مدت کمک می کند تا در مقابل آن هوس های میان وعده مقاومت کنید.

8. کنترل قندخون

شکر در بسیاری از مواد غذایی بسته بندی شده به مقدار زیادی پنهان است، حتی چیزهایی که شما انتظار آن را ندارید. این یک دلیل خوب دیگر برای افزودن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه تان است. یک مطالعه جدید درباره مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که فقط 2 گرم پودر زنجبیل در روز میزان قند خون ناشتا را 12 درصد کاهش دهد.

یکی دیگر از عوارض مثبت قند خون تثبیت شده، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است. این تازه آغاز تحقیقات علمی در رابطه بین زنجبیل و دیابت است، اما ثابت شده است که زنجبیل می تواند به طور منظم قند خون در همه افراد و نه فقط افراد دیابتی را مدیریت کند.

9. مدیریت ریفلاکس اسید معده

ریفلاکس اسید معده، که به عنوان سوزش سر دل نیز شناخته می شود، یک بیماری دردناک است که ممکن است شما را برای رفع علائم تان مجبور به مصرف داروهای بدون نسخه کند. اما به جای آن، می توانید از زنجبیل استفاده کنید، زیرا برخی از مواد فعال موجود در زنجبیل به دلیل قابلیت های ضد التهابی و ضد تهوع در داروهای سوزش سرمعده استفاده می شود. مصرف مقداری زنجبیل هنگام تجربه ریفلاکس اسید باعث مدیریت علائم بیماری خواهد شد، شواهد همچنین نشان می دهد که مصرف منظم زنجبیل می تواند احتمال بروز سوزش معده را کاهش دهد.

در ادامه بخوانید:

5 دمنوش فوق العاده برای درمان سرفه

6 روش برای تبدیل قهوه تان به بمب ویتامین !