هوش مصنوعی برای تست چشم؛ درمان زودتر و راحت تر در راه است!!!

استفاده از هوش مصنوعی برای تست چشم قرار است راحت ترین روش ممکن برای تشخیص بیماری باشد!!! هر چه تشخیص زودتر باشد درمان هم راحت تر است! 

هوش مصنوعی برای تست چشم در آینده ای نزدیک به داد بیماران دیابتی خواهد رسید! با ما همراه باشید تا درمورد این تکنولوژی جدید بیشتر بدانید! 


تشخیص کرونا با هوش مصنوعی در عرض چند ثانیه امکان پذیر شد!

رباتی که دعا می خواند !!! به دعاهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی گوش کنید!!!


هوش مصنوعی این روز ها به داد خیلی هایمان رسیده!

این روز ها از تولید دارو گرفته تا درمان با هوش مصنوعی انجام می شود! امروز عملکرد جدیدی از هوش مصنوعی می بینیم! یک دستگاه تکنولوژیکی هوشمند تولید شده!

آنهم توسط گوگل و یک تیم بین المللی ! گفته شده که این دستگاه هوشمند رتینوپاتی دیابتی در چشم را تشخیص می دهد! رتینوپاتی دیابتی یعنی تخریب عروق شبکیه چشم آنهم به علت دیابت!

این تحقیقات در دو بیمارستان بزرگ در هند انجام شد! این دستگاه بر روی بیش از 3000 بیمار با سابقه ی دیابت انجام شد ! عملکرد این دستگاه چیزی بیش از گذشته است! تشخیص رتینوپاتی با درستی 90% یعنی قدمی بزرگ در راستای درمان و کنترل این بیماری!

یک دوربین خاص در انتهای شبکیه ی چشم قرار میگیرد!

معمولا برای بررسی شبکیه چشم مردمک را عمدا گشاد می کنیم تا نور بسیار زیادی را به شبکیه بتابانیم تا بتوان عروق شبکیه را دید!

اما با استفاده از هوش مصنوعی نور از منفذ ریز شبکیه هم عبور میکند و به راحتی به عروق پشت شبکیه می رسد! با این روش به راحتی می توان در عرض 3 دقیقه عکس گرفت!

پزشکان گفته اند که کار کردن با این دستگاه بسیار ساده است! قیمت دوربین ها هم در چند دهه گذشته به شدت پایین آمده! پس این روش کاملا به صرفه است!

وقتی عکس ها گرفته شد وارد کامپیوتر می شود! هوش مصنوعی هم به راحتی رتینوپاتی را تشخیص می دهد! در مقاله های چاپ شده در مورد این هوش مصنوعی گفته شد که در 120000 عکس گرفته شده ، هر بار عکس ها درست تشخیص داده شده !

در ادامه بخوانید »

اپلیکیشن Cornell : بررسی وضعیت هوشیاری‌

انواع بیماری هم به راحتی تشخیص داده می شود! از نمونه های اولیه به عنوان داده برای آموزش این هوش مصنوعی استفاده شده است! این دستگاه می تواند درجه ی بیماری را تشخیص دهد!

برای مثال نبود بیماری، متوسط بودن و شدت این بیماری به راحتی معلوم می شود! بلافاصله هم گزارش تشخیص چاپ شده و درمان هم تعیین می شود!

بیماران دیابتی معمولا علائم خاصی ندارند!

علائم چشم ها زمانی مشخص می شوند که بیماری در مراحل پایانی قرار دارد! در این مراحل درمان بسیار سخت می شود! بنابراین تشخیص به موقع این بیماری در درمان بسیار تعیین کننده است!

استفاده از این وسیله هم خیلی آسان است! دستگاه در مطب چشم پزشکی قرار میگیرد ! عکس ها گرفته می شود! وارد کامپیوتر می شود ! و در نهایت بیماری تشخیص داده می شود!

در عرض 2 دقیقه تمام این پروسه انجام می شود! و بیمار مطب را با گزارشی از وضعیت چشم ها و بیماری اش به حالت کلی ترک میکند! اگر هم لازم بود بیمار به یک اپتومتریست رجوع داده می شود!

در بیمارستانی که تست های اولیه هوش مصنوعی انجام می شد 100 بیمار وجود داشتند! از این میان 20 مورد 100% رتینوپاتی داشتند و 4 نفر هم نیازی به درمان های پیشرفته نداشتند!

اما نکته این است که تمام بیمارن دیابتی باید بررسی شوند! که اگر هم مشکلی بود درمان زودتر شروع شود! در حال حاضر امکانات لازم برای قرار دادن دستگاه ها در اماکن عمومی وجود ندارد!!

برای مثال در تمام ایستگاه های مترو باید از این دستگاه ها قرار داد! در هر فرصتی می توان بیماری را با این دستگاه ها نجات داد!

تشخیص سرطان سینه

جدایی از رتینوپاتی پیشبینی می شود بسیاری از بیماری های دیگر هم با این دستگاه تشخیص داده شوند! در تحقیقاتی که به تازگی انجام شده مشخص شد که از هوش مصنوعی می توان برای تشخیص سرطان سینه هم کمک گرفت!

داده ها به هوش مصنوعی موجود در دستگاه داده می شود!  دستگاه عکس میگیرد و در نهایت تشخیصیص بهتر از تشخیص دکتر ها صورت میگیرد!

البته یافته های ما در این مورد در مراحل ابتدایی هستند! اما روزی خواهد رسید که هوش مصنوعی خیلی زودتر بیماری های ما را تشخیص می دهد! با درمان زودتر شانس زنده بودن ما هم بیشتر خواهد شد!!!