تشخیص هوش مصنوعی واقعی و مصنوعی این روز ها خیلی سخت شده!!!

این روز ها تشخیص هوش مصنوعی واقعی از هوش مصنوعی ساختگی بسیار سخت شده است!!! دنیای تکنولوژی امروز را هوش مصنوعی می گرداند!!! اما گاهی اوقات کمپانی های هوش مصنوعی در انحام تعهداتشان باز می مانند!!!

این کمپانی ها وعده میدهند که هوش مصنوعی برنامه یزی شده توسط آنها یک سری کارها را انجام می دهد! اما در پس پرده این انسان ها هستند که کار هوش مصنوعی را انجام می دهند!

کارهایی که قرار بود هوش مصنوعی انجام دهد! چنین عملکردی که در انسان ها خودشان را به جای هوش مصنوعی جا می زنند، هوش مصنوعی ساختگی خوانده می شود!

کمپانی های بزرگ برای استفاده از هوش مصنوعی ساختگی برنامه های مشابهی دارند! مثلا ادعا میکنند که تمام سرویس های آنها اتوماتیک است!

این در حالی است که کارهایی مانند ثبت نام، رو نوشت برداری، قرار ملاقات گرفتن و برنامه ریزی و منشی گری تماما توسط نیروی های انسانی انجام می شود!!!

چنین کمپانی هایی کم نیستند!!! برای مثال همین آمازون خودمان!!! در واقع این شرکت ها در مورد انجام دادن سرویس هایشان ، آنهم تماما توسط هوش مصنوعی دروغ گفته اند!!!

هوش مصنوعی ساختگی


هوش مصنوعی که فعالیت مغز را به نوشته تبدیل میکند!!!! از این به بعد باید نگران خواندن ذهنمان هم باشیم!!!! 

هوش مصنوعی برای تست چشم ؛ خبر های خوش برای بیماران دیابتی در راه است!!!


داستان های مشابه این کم نیست! سوفیا رباتی بود که شبکه های خبری تشته ی مصاحبه با او بودند! لیستی از سوال های مورد نظر تهیه شد!

وقتی برای پرسیدن آماده بودند کمپانی لیست سوال های مورد نظر خودش را آماده کرده بود! و بهانه اش این بود که حتی شبکه های خبری هم متن از پیش تایین شده دارند!!!

داستان دیگری هم هست!! کمپانی به نام »ایکس ال کلارا لب» که هم با کمک هوش مصنوعی و هم توسط کارگرانش برنامه ریزی میکند!

کارگران انسانی این کمپانی در پاسخ به سوال های ما در مورد هوش مصنوعی ساختگی این کمپانی گفته اندکه ای کاش سیستم می توانست همه ی کارها را خودش انجام دهد!

چرا که آنها از انجام دادن کار مکانیکال و خسته کننده ی برنامه ریزی خسته شده اند!!! شکی نیست که این کمپانی ها قربانیان بد شانس رسانه ها بوده اند!!! و شک نکنید!!! کمپانی هایی از این دست زیادند!!

کمپانی هایی که خوش شانس بوده اند هوش مصنوعی ساختگی شان تا به حال لو نرفته است!!!

البته این را هم بگویم که در همه ی کمپانی های نوپا به خصوص کمپانی های تکنولوژیکی کمک نیروی انسانی به سیستم تا جایی قابل قبول است!!! اما آیا چنین داستانی در مورد هوش مصنوعی هم مقبولیت دارد؟؟؟

اساسا ماهیت هوش مصنوعی در این است که همه  یکارهایی که به عهده ی هوش انسانی بوده را انجام دهد!

پس اگر چنین توانایی نداشته باشد اصلا هوش مصنوعی نمی شود!!! البته که هوش مصنوعی شاخه ای بسیار جدید در تکنولوزی و هنوز در حال نمو است!!!

اما کمپانی های تکنولوژیکی از این نقطه ی ضعف استفاده میکنند! و چیزی را که اصلا هوش مصنوعی به حساب نمی آید به جای هوش مصنوعی جا می زنند! آنهم با کمک نیروی کار انسانی که حقوق بسیار کمی هم میگیرد!!!

داستان هایی از این دست کم نیست! و مثله اینکه قرار هم نیست از این به به بعد کمتر شود! اگر اوضاع همینجور ادامه دار باشد زمستان هوش مصنوعی را با چشمان خود خواهیم دید!

زمستانی که در آن کسی مایل نیست در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری و حتی تحقیق کند! این نتیجه ی پوشاندن ایراد های سیستم های ناکارآمد هوش مصنوعی و لاف بی خود زدن در این مورد است!!!

مشکل دیگری که در مورد هوش مصنوعی ساختگی وجود دارد عدم وجود امنیت است!

اگر سیستم کاملا توسط هوش مصنوعی هدایت شود مشکلی وجود نخواهد داشت! اما وجود انسان ها در میانه ی کار ممکن است موجب لو رفتن بسیاری از اطلاعات شود!!!

سیستم های دولتی یا نظام سلامت خانواده را برای مثال در نظر بگیرید !!! خیلی ها ممکن است از این اطلاعات استفاده کنند!

در آمریکا قانونی وجود دارد برای حفظ اطلاعات بیماران در بیمه و سلامت! تنها کمپانی هایی که هوش مصنوعی داشته باشند! البته هوش مصنوعی واقعی می توانند در مناقصه های این شرکت های بیمه شرکت کنند!

اینکار دولت آمریکا فشار زیادی را به کمپانی های هوش مصنوعی ساختگی وارد کرده!!! راحت تر بگویم حالا دیگر وقت آن رسیده که دلشان مثل سیر و سرکه بجوشد!!!

اصلا جدایی از اینها به این فکر کنید که این کمپانی ها در روز روشن به ملت دروغ گفته و ادعا کرده اند که هوش مصنوعی شان بدون دخالت انسان کار میکند در حالیکه اینطور نیست؟؟؟

البته که خیلی از کمپانی ها دروغ میگویند و کارشان را با نیروی انسانی پیش می برند!!!

اما خیلی کمپانی های دیگر هم هستند که با هوش مصنوعی واقعی کار میکنند!  خیلی از این کمپانی ها به خوبی می دانند که پیش از شروع کار را با سیستم بهتر است همه چیز را چک کنند و هر ایرادی دارد برطرف کنند!!

این را هم میدانیم … حتی نام های بزرگی مثل فیس بوک هم گاهی در این میان ضعف هایی دارند! هوش مصنوعی مورد استفاده در این کمپانی ها گاها ایراد هایی داشته و از نیروی انسانی برای نظارت بر هوش مصنوعی استفاده می شود!!

امید داریم به زودی چنین استفاده از تکنولوژی از بین برود! نه تنها به دلیل اعتمادی که ممکن است هوش مصنوعی ساختگی از بین ببرد!!! نه به خاطر اعتمادی که ممکن است بین کارفرمایان و کارگذاران از بین برود !

و نه به خاطر نیروی انسانی که در این صنعت بی نام و نشان بیگاری میکنند! تنها و تنها به این دلیل که بدانیم واقعا چیزی به نام هوش مصنوعی داریم! قدمی واقعی و بزرگ در راه تکنولوژی برداشته ایم! و با راستی و درستی سعی میکنیم بهتر هم شویم!!!