سلام عرض شد. مطمئنم عنوان “هیولاهای سریال ویچر” شما را واقعا برای خواندن این مطلب مشتاق کرده است. خب همانطور که می دانید، سریال ویچر از آن دست سریال هایی است که هیولاها در آن نقش کلیدی دارند و حضور آن ها باعث جذاب شدن سریال می شود. شخصیت اصلی یعنی گرالت، بارها با هیولاهای سریال ویچر می جنگد. بعضی وقت ها پیروز می شود. بعضی وقت ها پیروز نمی شود.


همچنین بخوانید: مقایسه ویچر با گیم آف ترونز ؛ پنج موردی که ویچر در آن ها بهتر عمل کرده! 


 هیولاهای سریال ویچر بسیار جذاب هستند و می توان گفت که نقش کلیدی را در جذب مخاطب ایفا می کنند. چرا که وقتی مخاطب می فهمد که قرار است در سریالی با هیولاها روبرو شود، ناخودآگاه جذب آن می شود. چون این در ذات انسان نهادینه شده که مدام در جستوجوی پدیده های عجیب و ماورا الطبیعه باشد تا بتواند حقیقت آن ها را در یابد. پس با ما همراه باشید با معرفی هیولاهای سریال ویچر:

Kikimora.1

هیولا های سریال ویچر

اولین هیولایی که شما در سریال ویچر مشاهده می کنید و با آن روبرو می شوید، kikimora است که در داستان کوتاه “شر کمتر” از کتاب “آخرین آرزو” وارد این سریال شد. کیکیمورا توصیف شده است که دارای “شکل عنکبوتی با پوست سیاه و خشک است، چشم شیشه ای با قرنیه ی عمودی آن، حفره های سوزن مانند در آرواره های خونی” و اینکه در مرداب ها زندگی می کند. در اساطیر اسلاویایی، کیکیمورا یک روح خانه زن است که از طریق سوراخ قفل وارد خانه می شود. هنگامی که در آنجا است، پشت اجاق گاز یا گلخانه زندگی می کند و موقع غذا خوردن صداهایی شبیه به موش ها تولید می کند.

اعتقاد بر این بود که آن ها روی سینه افرادی که خواب هستند می نشینند و سعی می کنند آنها را خفه کنند و این اولین توضیح برای فلج خواب در فولکلور روسی بود. معادل کیکیمورا در اساطیر و افسانه های ایرانی، بختک می باشد که او هم روی سینه ی افراد خواب می نشیند و سعی میکند آن ها را خفه کند.


همچنین بخوانید: ساخت سریال پرسی جکسون توسط دیزنی پلاس تایید شد 


Striga.2

هیولا های سریال ویچر

یک انسان مونث است که توسط یک نفرین به یک هیولا تبدیل می شود. هنگامی که از گرالت خواسته می شود با موجودی در تمریا مبارزه کند، استریگا در قسمت 3 سریال “ماه خیانتکار” اولین حضور خود را آغاز می کند. پس از آن مشخص شد که این هیولا دختر کینگ فولتست، آدا است که به دلیل یک نفرین بدنیا آمده است. مادرش قبل از زایمان درگذشت و جنین نفرین شده جسد مادرش را بلعید و به همین ترتیب سال ها در یک سارکوفاگوس زندگی می کرد و شب ها برای غذا خوردن بیرون می آمد. Strigas به احتمال زیاد ترکیبی از strzyga است. یک دیو معمولاً زن در اساطیر اسلاوی، شبیه به یک خون آشام. استریگا، به ارواح آشفته از اساطیر رومانی گفته می شود که از قبر بلند می شوند و مانند خوناشام از نوزادان تغذیه می کنند.

Sylvan.3

در قسمت “چهار نشانه”، گرالت با Torque Sylvan روبرو می شوند. موجودی که توسط مردم شهر نزدیک با “شیطان” که مسول دزدیدن غذای آن ها بود اشتباه گرفته شد. سیلوان گونه ای نادر از موجودات است که به انسان شباهت دارد اما دارای شاخ بز، دم و ساق های مو با موهای چسبان است. گورال کشته نشده بود زیرا او در حال کار برای پادشاه بیست و یکم Filavandrel بود و مواد غذایی را از شهر می دزدید و به او می داد. بنابراین گرالت به جای آنها گفت که باید آن جا را ترک کنند.

Djinn.4

در قسمت 5، گرالت برخورد بسیار ناخوشایندی با یک جین (Djinn) داشتند. موجودیتی شبیه به جن. جین ها به عنوان جنس عناصر اصلی هوا توصیف می شوند و می توانند هنگام رها شدن، هرج و مرج بزرگی ایجاد کنند (البته یک بار اسیر شدند). آنها به پایتخت خود متصل هستند و باید سه خواسته را تحقق بخشند که پس از اتمام آن ها باعث می شود تا دوباره آزاد شوند. جین ها از جن ها، موجودات ماوراء طبیعی از اساطیر اسلامی آمده اند. اگرچه آنها معمولاً مسئول بدبختی، تملک و بیماری ها هستند، اما گاهی هم اعمال حمایتی و خیرخواهانه دارند.

Nekkers.5

در انتهای فصل اول سریال The Witcher دیدید که گرالت توسط یک گروه غول یا نکرس مورد حمله قرار می گیرد که او را گاز گرفتند و بدین ترتیب او را مسموم کردند (و به لطف معجون شفابخش زنده ماند). نکرس در گورستان ها و جبهه های نبرد، در جایی که بر اجساد جشن می گیرند کمین می کند. آن ها دارای چنگال های تیز هستند، به صورت گروهی سفر می کنند و به صورت غافلگیرانه حمله می کنند. این موارد آن ها را بسیار خطرناک می کند. با این حال، یک نکرس می تواند بی خطر باشد. چیزی که آن ها را خطرناک می کند این می باشد که بصورت گروهی حمله می کنند.


همچنین بخوانید: مقایسه گیم آف ترونز با ویچر ؛ پنج موردی که گیم آف ترونز بهتر عمل کرده! 


6.بقیه ی هیولا ها

اگرچه گرالت با این موجودات مبارزه نکرد، اما مطمئناً اشاره به آن ها ضرری ندارد. هیریکا در قسمت 6 با عنوان “گونه های نادر” ظاهر بسیار مختصری نشان می دهد. جایی که Eyck یکی را می کشد. مشکل این است که هیرکاها تقریباً منقرض شده اند و به همین دلیل بسیار نادر هستند. گرالت سعی کرد با گفتن اینکه این موجود تازه گرسنه هستند و قصد صدمه زدن به آنها را ندارد، جلوی او را گرفت، اما این مانع از کشتن آن نشد. در همان قسمت ، گرالت تلاش کرد تا یک اژدها را بکشد، اگرچه عقاید اخلاقی وی مخالف آن بود، اما همانطور که معلوم شد، او در واقع به اژدهای طلایی کمک کرد تا از تخمش دفاع کند. در آخر اینکه یک داپلر ظاهر شد و شکل Mousesack ، Ciri و Cahir را گرفت، اما Geralt هنوز با آن روبرو نشده است.


اگر اطلاعاتی در مورد هیولا های سریال ویچر دارید، در نظرات خود برای ما ارسال کنید.