در حال حاضر ویروس کرونا تمام جهان را فراگرفته و شرکت‌ها درصدد هستند تا با یافتن واکسن این ویروس همه گیر مشکلات این ویروس اپیدمی شده را به پایان برسانند. کرونا که سازمان بهداشت جهانی نام کووید-19 را برای آن انتخاب کرد، در حال حاضر 3 میلیون نفر را مبتلا کرده و بیش از صدها هزار نفر هم براثر این ویروس خطرناک جان باختند.

همین امر موجب شده تا دولت های مختلف تصمیم گیرند در بیشتر شهرها قرنطینه ای به وجود آورده و میزان شیوع این ویروس را به حداقل برسانند. گذشته از آن دانشمندان و شرکت های تحقیقاتی مختلفی هم دست به کار شدند تا هر چه سریعتر واکسن این ویروس را یافته و به این کابوس جهانی پایان بخشند.

کابوسی که ابتدا از ووهان چین آغاز شده و سپس به سایر مناطق شیوع پیدا کرده است. از آنجایی که کرونا یک ویروس همه گیر بوده و به سرعت انتقال پیدا می کند، در مدت زمان کوتاهی سراسر جهان را فراگرفت و شاهد رویت آن در تمامی کشورهای جهان بودند. در این میان بیل گیتس موسس مایکروسافت و یکی از ثروتمندان خیر جهان تصمیم گرفته با پرداخت هزینه ای تیمی را برای یافتن واکسن کرونا به کار گیرد.


همچنان بخوانید »

آیا تنها راه کشف واکسن کرونا آلوده کردن افراد سالم است؟

روند تکنولوژی پس از اتمام ویروس کرونا و پیش بینی هایی در مورد آن! 

کشنده ترین ویروس های جهان که کرونا در مقابل شان قاتلی کوچک است!


تیمی که قرار است بزودی این واکسن نجات بخش را یافته و موجب درمان میلیون ها نفر در جهان شود. البته ناگفته نماند که همزمان با این تیم، گروه های تحقیقاتی مختلفی روی واکسن مورد اشاره مشغول کار هستند تا هریک توانستند واکسن نهایی را کشف کرده و به جهانیان ارائه دهند.

بیل گیتس که اخیرا یادداشتی در رابطه با ویروس کرونا منتشر کرده، با حضور در برنامه آنلاین استیون کلبر اطلاعات بیشتر و رسمی‌تری با دیگران به اشتراک گذاشته است. همانند یادداشت که گیتس در آن در رابطه با آینده خوشبینانه صحبت کرده، در این برنامه نیز دیدگاه مثبتی داشته است.

یکی از پرسش هایی که داشتند این بوده که چه شرکت هایی با کمک بنیاد بیل و ملیندا گیتس در تحقیقات کشف واکسن کرونا بهترین عملکرد را داشتند، گیتس اطلاعاتی ارائه داده است. برای پاسخ به این سوال باید دو جواب داشت، یکی اینکه در حال حاضر با دارو بیماران را در طولانی مدت درمان کرد و دیگری کشف واکسنی که در کوتاه مدت درمان این ویروس را انجام می دهد.

گیتس می گوید در حال حاضر هیچ روشی برای درمان 95 درصد این ویروس وجود ندارد و شرکت های موردبحث سعی دارند در کوتاه ترین زمان واکسن موردنظر را کشف و ارائه دهند. بیل افزود که تولید انبوه واکسن کرونا در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ انجام می گیرد و این واکسن در مراحل تحقیقاتی خود قرار داشته که بزودی نتایج عملکرد آن در تابستان 2020 اعلام خواهد شد. به اعتقاد گیتس، کشورهای پیشرفته دو ماه دیگر وارد فاز دوم اپیدمی می‌شوند که در حقیقت به معنای زندگی پراسترس و خطر برای جوامع بشری است.

اگر نتایج کشف واکسن در تابستان امسال مثبت باشد، باید انتظار داشت که تولید انبوه این واکسن ها از سال 2021 آغاز و در کشورهای مختلف از جمله شایع تر توزیع گردد. از آنجایی که هیچ فرجامی را نمی توان برای این ویروس پیش بینی کرد بنابراین باید تنها منتظر ماند.