واکنش دی‌کاپریو به تصمیم جنجالی ترامپ !!!

لئوناردو دی‌کاپریو تصمیم ترامپ مبنی بر خروج امریکا از توافق آب‌ و هوایی پاریس را یک تهدید برای آینده زمین دانست.

در ادامه بخوانید » بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو با نقش آفرینی هایی لایق اسکار 

به گزارش ایسنا، لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر سرشناس آمریکایی که فعالیت‌های بسیار زیادی نیز در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی نیز دارد در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر خروج امریکا از توافق آب‌ و هوایی پاریس، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

” امروز قابلیت زندگی در آینده سیاره ما با تصمیم سبکسرانه رئیس جمهور دونالد ترامپ تهدید شد. آینده ما در این سیاره امروز پیش از هر زمان دیگری در خطر است.”

وی در ادامه مطلبش آورده است: “این اقدام برای آمریکایی‌ها و همه کسانی که در جامعه جهانی در پی یک رهبری قدرتمند در مسائل آب و هوایی بودند بسیار ناامیدکننده است. امروز بیش از هر زمان دیگری باید برای حل مشکلات آب و هوایی مصمم باشیم و رهبرانی که حقایق علمی و واقعیات تجربی اعتقادی ندارند را به چالش بکشیم. زمان آن است که همه بایستیم، سازماندهی کنیم و با تلاش مجدد انرژی‌هاییمان را به سمت اقدامات سیاسی مردمی سوق دهیم”.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵، ۱۹۵ کشور در پایان نشستی در پاریس، کنوانسیون سازمان ملل در مورد مقابله با تغییرات اقلیمی – موسوم به پیمان پاریس – را با هدف تلاش در راستای کاهش میزان آلودگی ناشی از گازهای گلخانه‌ای امضا کردند. بر اساس این پیمان، میزان تولید گازهای کربنی باید در حدی باشد که تا گرمایش زمین تا سال ۲۰۵۰ از دو درجه بیشتر نشود.

فیلم مستند او در ارتباط با تغییرات آب و هوایی با عنوان پیش از طوفان، سال گذشته در آمریکا اکران شد و موفق به کسب جایزه بهترین مستند جوایز فیلم هالیوود شد.

در ادامه بخوانید : با ۲۵ فیلم بازسازی شده سینما در نیم قرن اخیر آشنا شوید!!!