بازی سوم ایران در جام جهانی 2018 در مقابل تیم پرتغال و در ورزشگاه موردوویا آرنا (Mordovia Arena) برگزار می شود. این بازی روز دوشنبه 4 تیر ساعت 22:30 به وقت تهران انجام می شود.

ورزشگاه موردوویا آرنا در شهر سارانسک روسیه قرار دارد، به همین خاطر به نام ورزشگاه سارانسک نیز شناخته می شود.

ظرفیت این ورزشگاه 44 هزار نفر است. این ظرفیت ویژه جام جهانی است و پس از پایان جام، ردیف صندلی تماشاچیان در طبقه دوم برداشته می شود تا به پیست پیاده روی تبدیل شود.باشگاه محلی موردوویا بعد از مسابقات جام جهانی به این ورزشگاه منتقل می شود.

ورزشگاه موردوویا آرنا

افتتاحیه موردوویا آرنا در سال 2017 بوده است ولی ساخت آن به طور کامل به پایان نرسیده است. اولین بازی هایی که در این ورزشگاه انجام شده است در ماه آوریل و می امسال بوده است.

در این ورزشگاه 4 بازی از مسابقات مرحله گروهی انجام می شود.

پیشنهاد اولیه برای ساخت این ورزشگاه در سال 2010 و قبل از انتخاب روسیه به عنوان میزبان جام جهانی 2018  داده شده بود. پس از طراحی های مجدد، کار ساخت ورزشگاه در اواخر 2011 آغاز شد که در واقع کمی بعد از انتخاب سارانسک به عنوان یکی از میزبان های جام در روسیه بود. به دلیل فراز و نشیب های مالی روسیه، این ورزشگاه نیز مانند بسیاری از پروژه های جام جهانی از برنامه زمانی اجرای خود عقب ماند و در نهایت در سال 2017 تکمیل شد.

برای بزرگ شدن بر روی عکس ها کلیک کنید

موردوویا آرنا با استفاده از ترکیب نارنجی، قرمز و سفید طراحی شده است که نشان دهنده هنر سنتی مردم محلی موردووین است.

پس از به پایان رسیدن جام جهانی، مسئولین شهر در نظر دارند که این ورزشگاه را به مرکز ورزشی و تفریحی برای مردم منطقه تبدیل کند. محل ورزشگاه برای مراسم های متعدد ورزشی، آکادمی ورزش های مختلف و بسیاری فعالیت فرهنگی دیگر مناسب است.

امکانات در اطراف ورزشگاه موردوویا آرنا

ورزشگاه موردوویا آرنا بخشی از یک توسعه شهری است که در سرتاسر پلی که از رود Insar از مرکز شهر سارانسک می گذرد ادامه دارد. بخشی از رشد منطقه شامل واحدهای مسکونی، پارک ها و مراکز خرید بزرگ است. در حال حاضر در اطراف ورزشگاه انتخاب های زیادی برای خوردن و آشامیدن وجود ندارد اما مرکز شهر در فاصله نزدیکی از ورزشگاه قرار دارد که می توانید به راحتی به آنجا بروید و از انتخاب های متنوعی که دارید لذت ببرید.

در سارانسک هتل های زیادی وجود ندارد و هیچ کدام هم در نزدیکی ورزشگاه موردوویا قرار نگرفته است. اما آپارتمان های متفاوتی برای اجاره وجود دارد که می توانید بررسی کنید. در مرکز شهر، هتل Saransk و Meridian قرار دارند که در فاصله نزدیکی از ورزشگاه هستند و هتل های دیگری در فاصله های دورتر می توانید پیدا کنید.

چگونه به ورزشگاه موردوویا آرنا برویم؟

این ورزشگاه در حاشیه شرقی شهر کوچکی از سارانسک واقع شده و فاصله آن از میدان اصلی سووتسکایا ( Sovetskaya) سارانسک کمتر از یک کیلومتر یا ده دقیقه پیاده روی است.

ایستگاه اصلی قطار سارانسک در شمال شهر قرار دارد که فقط کمی بیشتر از 2 کیلومتر فاصله تا ورزشگاه دارد و بصورت پیاده 30 دقیقه زمان می برد.

ترمینال اتوبوس های سارانسک در حاشیه غربی شهر و در فاصله ای دورتر نسبت به ورزشگاه در حدود 4 کیلومتر فاصله قرار دارد.

بیشتر بخش های مرکزی شهر سارانسک تا ورزشگاه فاصله ای کوتاه دارند و شما می توانید پیاده به ورزشگاه موردوویا برسید، اما برای راحتی بیشتر یا رسیدن زودتر می توانید از اتوبوس شماره 44 استفاده کنید.

مسیرهای مارشوتکا در امتداد خیابان Volgogradskaya در کنار ورزشگاه وجود دارد که می توانید از آن نیز استفاده کنید.

همچنین بخوانید