آیا ورزش با آهنگ های شاد می تواند انگیزه ورزش را بالا ببرد؟ یک مطالعه جدید در ایتالیا نشان داد که ورزش با آهنگ های شاد می تواند حواس شما را پرت کند و باعث می شود تمرینات تان کمتر به چالش کشیده شود و در نهایت باعث سودمندی تمرینات شود.

محققان دریافتند کسانی که در حین تمرین به موسیقی تمپو گوش می دهند بالاترین ضربان قلب را تجربه کرده اند و همچنین تمرین شان را راحت تر در نظر می گیرند. تحقیقات قبلی همچنین نشان داده است که موسیقی تأثیر عمیقی بر ذهن و بدن دارد.



افراد برای ورزش نکردن انواع و اقسام بهانه ها را می آورند مثل: خیلی خسته ام، انگیزه اش را ندارم، ورزش خیلی سخت ،طاقت فرسا یا خسته کننده است.

اما یک مطالعه کوچک جدید نشان داده است که موسیقی می تواند این قدرت را داشته باشد که ذهن تان را از همه آن ناراحتی خالی کند و به شما کمک کند که ورزش کنید. اگر می خواهید طولانی تر و سخت تر ورزش کنید بهتر است آهنگ های جاز را به پلی لیست تان اضافه کنید. 

“نتایج نشان می دهد که اثرات مفید موسیقی بیشتر در ورزش استقامتی دیده می شود. در نتیجه، موسیقی می تواند ابزاری مهم برای تحریک افراد درگیر در انجام تمرینات بدنی با شدت کم در نظر گرفته شود. “

ما برای خود درک منفی ای از ورزش ایجاد کرده ایم، زیرا آن را راهی برای لاغر شدن، کاهش وزن و سوزاندن کالری می دانیم. اگر تأکید را از رژیم غذایی و کاهش وزن برداریم، می توانیم ورزش را برای  همه مزایای دیگر آن انجام دهیم، از جمله کاهش فشار خون، بهبود خواب، بهبود هضم،کاهش استرس و کاهش قند خون.”



بهتر است برای حفظ انگیزه خود هنگام ورزش موسیقی تند و انگیزه بخش و شاد گوش کنید. موسیقی به عنوان ابزاری انگیزشی می تواند به شما کمک کند تا بیشتر از تمرینات خود لذت ببرید و به احتمال بیشتری هر روز آن را پیگیری کنید. 

یک مطالعه از سال 2017 نشان داد که موسیقی می تواند مدت زمان ورزش افراد را افزایش دهد.

چند دلیل وجود دارد که چرا موسیقی می تواند نحوه تمرین ما را بهبود ببخشد. همانطور که این مطالعه جدید نشان می دهد، افرادی که به موسیقی شاد گوش داده اند شاهد افزایش ضربان قلب هستند که می تواند یک تمرین را موثرتر و سودمندتر کند. ضربان قلب یک متغیر عالی برای اندازه گیری شدت ورزش است. هرچه میزان فعالیت تان بیشتر باشد، قلب تان تند تر خواهد زد.

موسیقی همچنین روحیه ما را بهبود می بخشد. زیرا باعث افزایش سطح سروتونین (هورمون خوشحالی) می شود، که باعث می شود هر تجربه ای لذت بخش شود، حتی ورزش!

در ادامه بخوانید: