چند ساعت در هفته ورزش می کنید؟

ورزش کردن باعث می شود که ما بتوانیم ذهن مان را تقویت کنیم و بدن مان را سالم و در شکل و اندازه ای مناسب نگه داریم. اما چند ساعت ورزش برای مبارزه با افسردگی مفید خواهد بود؟

طبق گفته تلگراف، یک ساعت ورزش هر هفته می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند. تحقیقات جدید منتشر شده در مجله آمریکایی روانپزشکی، به بررسی رابطه بین ورزش و افسردگی با استفاده از یک گروه مطالعه بیش از 33،000 بزرگسال پرداختند.

در این تحقیقات شرکت کنندگانی که اصلا ورزش نمی کنند 44 درصد بیشتر از کسانی که یک تا دو ساعت در هفته ورزش می کنند، از افسردگی رنج می برند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهند که در 12 درصد از موارد گزارش شده افسردگی، مقدار کمی ورزش می تواند برای جلوگیری از افسردگی به طور کامل مفید واقع شود.


همچنین بخوانید: با ۶ روش و چگونگی تاثیرگذاری ورزش بر سلامت مغز آشنا شوید!


پروفسور ساموئل هاروی، نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: “این یافته ها هیجان انگیز است، زیرا نشان می دهد که حتی میزان اندکی ورزش، مثلا یک ساعت در هفته، می تواند به قابل توجهی افسردگی را کاهش داده و از آن جلوگیری کند. این نتایج پتانسیل ادغام ورزش با برنامه های دیگر درمانی و مراقبت های بهداشتی را برای مقابله با افسردگی، برجسته تر می کند.

این مطالعه در طول 11 سال، فعالیت های ورزشی و علائم افسردگی و اضطراب را در 33,908 شرکت کننده ی بزرگسال نروژی مورد بررسی قرار داده است. البته با توجه به متغیرهایی مانند زمینه های اجتماعی و اقتصادی، موارد مصرف مواد، شاخص توده بدنی، حمایت اجتماعی درک شده و شروع بیماری جدید جسمی.

با توجه به تعداد و اندازه نمونه، بسیار عادلانه است که نتایج را به اندازه کافی محکم بدانید و حداقل یک پیاده روی روزانه را به برنامه هایتان اضافه کنید. یک ساعت ورزش در هفته برای یک فرد نسبتا سالم کمترین زحمت را دارد. به سلامتی ذهن و جسم خود اهمیت قائل شوید و بیشتر ورزش کنید.

در ادامه بخوانید: آیا افسردگی شما نتیجه آکنه های پوست تان است؟