ورزش بیش از حد و پوسیدگی دندان! در یک مطالعه به رهبری جولی گالاگر در دانشگاه انگلستان ، با حضور 352 ورزشکار حرفه ای که در میان آن ها قهرمانان المپیک نیز وجود داشتند ،مشخص شد که افرادی که بیش از حد ورزش می کنند بیش تر از بقیه افراد دچار مشکلات دندان و پوسیدگی دندان می شوند. اما آیا این موضوع حقیقت دارد ؟

ورزش بیش از حد و پوسیدگی دندان


همچنین بخوانید :


کارشناسان می گویند اگرچه ورزشکاران به طور متوسط دو بار در روز مسواک می زنند ، اما سلامتی دهان و دندان های آن ها روز به روز بدتر می شود ،وی توضیح داد که ورزش بیش از حد ممکن است سبب  تحریک تغییرات بزاق و سیستم ایمنی بدن شود که باعث آسیب دندان ها می شود.در نتیجه ورزشکاران حرفه ای دچار پوسیدگی دندان ها می شوند.

ورزش بیش از حد

کارشناسان فکر می کنند که نوشیدنی ها و غذاهای پر انرژی (انرژی زا) با قند بالا نیز در وخیم تر شدن سلامت دندان ورزشکاران حرفه ای موثر هستند .مشخص شده است که 49.1 درصد از ورزشکاران حرفه ای دچار پوسیدگی های شدید در دندان ها هستند.

ورزش هایی مانند  فوتبال ، راگبی ، دوچرخه سواری ، قایقرانی و ژیمناستیک از جمله 11 شاخه ورزشکاران حرفه ای است که بر عملکرد سلامت دندان 32 درصد از این افراد تأثیر می گذارند.

ورزش بیش از حد

از این رو سعی کنید همیشه تعادل را رعایت کنید تا ورزش کردن به سلامت شما آسیب نرساند.