ورزش کردن با ماسک در فضای باز! برای بسیاری از ما سوال پیش آمده است که آیا با زدن ماسک می توانیم در فضا باز ورزش هایی مانند دویدن و یا دوچرخه سواری را انجام دهیم ؟آیا ماسک از ما در فضای باز در مقابل ویروس کرونا محافظت می کند ؟با ما همراه باشید تا ببینیم نظر متخصصان در این باره چیست؟

ورزش کردن با ماسک در فضای باز

آیا ورزش کردن با ماسک در فضای باز امکان پذیر است؟

هنگامی که از خوانندگان سؤال کردیم که هنوز  مایل به دانستن  چه چیزی در ورزش هنگام بحران کروناویروس هستند ، یک سوال در صدر سایر موارد قرار گرفت.و سوال این بودآیا ورزش کردن با ماسک در فضای باز امکان پذیر است؟

مردم از دویدن یا دوچرخه سواری با ماسک صورت تعجب می کردند و اینکه چگونه  این کار می تواند بر تنفس ، عملکرد ، احتمال انتشار ویروس و حتی بینایی آنها تأثیر بگذارد.


همچنین بخوانید:

چگونه در زمان قرنطینه ورزش کنیم ؟

5 راهکار آنلاین برای ورزش در قرنطینه

بهترین اپلیکیش های ورزشی برای کسانیکه واقعا نتیجه می خواهند!


برای فهمیدن این موضوع ، با تعدادی از فیزیولوژیست ها و دانشمندان  در مورد آنچه شناخته شده یا حداقل مشکوک به پوشاندن صورت در حین انجام تمرینات شناخته شده است و چه نوع ماسک و پارچه ای ممکن است در حین تمرین بهتر باشد صحبت کردم.

محققان در مورد تنفس عمیق در حین ورزش های هوازی در فضای باز هشدار دادند.آنچه در زیر می آید پیشنهادات آنها – و احتیاط ها – در مورد ماسک و ورزش است.

آیا در حین ورزش در فضای باز باید ماسک بزنیم؟

به طور کلی ، به گفته اکثر متخصصان ، ورزش در فضای باز ، با ماسک یا بدون ماسک ، بی خطر است.

بنیامین کاولینگ ، استاد اپیدمیولوژی و زیست آمار در دانشگاه هنگ کنگ و نویسنده ارشد یک مطالعه منتشر شده در طبیعت  بیان کرده است”من فکر می کنم انتقال نسبتاً کمی از Covid-19 در خارج از منزل اتفاق می افتد ، به جز در جمع های بزرگ و پر ازدحام.” او می گوید: “دویدن برای سلامتی خوب است” و انتقال ویروس از فرد دونده به فرد دیگر بسیار کم است البته اگر در فضای خلوت و عاری از ازدحام باشند.

با این وجود ، اکثر ما احتمالاً باید هنگام انجام ورزش در بیرون ، صورت خود را بپوشانیم.مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها توصیه می کند که همه در هنگام خروج از خانه ، باید ماسک  بپوشند.ماسک همچنین می تواند به افرادی که در هنگام دویدن با آنها مسیر یا پیاده رو به اشتراک می گذارید اطمینان دهد که ویروس از طریق شما منتقل نمی شود یا از آن ها به شما.

آیا پوشیدن ماسک دویدن یا چرخه سواری را دشوارتر می کند؟

ورزش کردن با ماسک در فضای باز

، به گفته Bryanne Bellovary ، دانشجوی دکترا ورزش در محیط های باز در دانشگاه نیومکزیکو در آلبوکرک”  درست است ممکن است ورزش کردن با ماسک دشوار باشد” زیرا پوشیدن ماسک هنگام ورزش باعث محدود شدن جریان هوا می گردد.

او می گوید: “افرادی که با ماسک صورت ورزش می کنند بسته به ضخامت ماده ماسک ، ممکن است در برابر تنفس دچار مشکل شوند.”

Thijs Eijsvogels ، استادیار دانشگاه Radboud در هلند که به مطالعه تنظیم گرما و تنفس در ورزشکاران می پردازد ،  نیز با او موافق است.”اگر دهان و بینی کاملاً پوشانده شده باشد ،ممکن است محدودیتی در جریان هوا وجود داشته باشد ، که  باعث افزایش ناراحتی و کاهش عملکرد شما شود.

دکتر لوئیز-فیلیپ بولت ، استاد قلب و عروق و ریه شناسی در دانشگاه لاوال در کبک سیتی ، می گوید: ماسک ها “به سرعت مرطوب می شوند”.در نتیجه رطوبت در ماسک تجمع پیدا می کند. نفس کشیدن از طریق پارچه مرطوب تمایل به احساس تنش بیشتری نسبت به زمان خشک بودن دارد.و ماسک های مرطوب “بازده ضد میکروبی را از دست می دهند.

ورزش با ماسک صورت باعث ایجاد یک میکروکلید گرم و مرطوب در اطراف صورت شما خواهد شد.در واقع ، ماسک ، قسمت پایین صورت شما را به “مینی سونا” تبدیل می کند ، و منجر به ایجاد عرق زیر ماسک و افزایش ترشحات بینی می شود.او می گوید ، نتیجه می تواند “ناخوشایند” باشد ، اگر مانند خیلی از ما ، “احساس شنیدن مخاط را که روی صورت شما ریخته می شود ، ناخوشایند بدانید.

به طور کلی ، تحقیقات و تجربه نشان می دهد که “دویدن با ماسک در مقایسه با دویدن بدون ماسک کاملاً متفاوت است.

آیا  شیشه عینک من  هنگام استفاده از ماسک مه گرفته خواهد شد ؟

“این بستگی به اندازه ماسک ، شدت تنفس و اندازه عینک دارد.”پوشش های صورت که اطراف بینی شل می شوند و باعث می شوند هوای گرم و مرطوب به سمت بالا جریان پیدا کند ، احتمالاً بیشترین مه را ایجاد می کند ، به خصوص اگر عینک شما از لنزهای بزرگ و قاب هایی که به طور خفیف در مقابل گونه های شما قرار دارد ، استفاده کنید. ممکن است شما بتوانید با شستن لنزها با آب صابون قبل از اینکه ماسک خود را استفاده کنید ، این مشکل را کاهش دهید.

بنابراین ، چه نوع پوشش صورت برای ورزش در فضای باز بهترین است؟

ورزش کردن با ماسک در فضای باز

بهترین نوع پوشش هنگام ورزش باف ها ( فیس بند ) هستند .باف ها اغلب از پارچه های نازک و مصنوعی ساخته شده اند که برای کاهش تولید گرما طراحی شده اند و از آنجا که در انتها باز هستند ، جریان هوا را بیشتر از ماسک های جراحی استاندارد ترویج می کنند.اما ، به دلیل همین طراحی آزاد ، اجازه می دهد تا آنها نیز کمتر از ماسک های جراحی یا معادل خانگی آنها مانعی برای خروج یا هجوم میکروب ها داشته باشند.

در عین حال ، ماسک های جراحی ممکن است میکروب ها را به طور مؤثر مسدود کنند. در حین تمرین اما آنها گرم هستند و “به سرعت خیس می شوند”

بنابراین ، در پایان ، شاید شما نیاز به مشورت قضاوت و وجدان خود داشته باشید و شاید چند نوع ماسک و پارچه مختلف را امتحان کنید.با این وجود ، هرچه را که انتخاب کنید ، فراموش نکنید فاصله خود را حفظ کنید.مهمترین احتیاط ، دوری اجتماعی است.حداقلیک و نیم متر از هرکسی که عبور می کند دور شوید.و هنگام رسیدن به خانه ، دست و ماسک خود را ضد عفونی کنید.