وقتی وسایل دست دوم بهتر از نو برایتان کار میکند!

همگی خیلی خوب میدانیم که صرفه جو بودن و خرید وسیله های نو خیلی با هم جود در نمیاید. البته نباید فراموش کرد که خیلی چیزها را میتوان خرید و در عین حال صرفه جو بود آنهم با رعایت این نکته که نو خریدن را بگذاریم کنار! خریدن چیزهای نو و استفاده نشده خیلی اوقات به صرفه نیست. این در حالی است که گاهی با خریدن وسایل دست دوم می توان مدت زمان زیادی از آن وسیله استفاده کرد و همزمان مبلغ بسیار زیادی هم پول ذخیره کرد. پس خریدن جنس دسته دوم یعنی پرداخت مبلغ کمتر. در این صورت میتوانید با مبلغ باقی مانده بیشتر خوش بگذرانید. با من و مجله وارونه همراه باشید تا با چند مورد از وسایل دست دوم که بهتر از نو برایتان کار میکند را بشناسید.

مطلب مرتبط: پس انداز کردن و صرفه جویی در هزینه ها ؛ بهترین ترفندها


ماشین های ورزشی

وسایل دست دوم ماشین های ورزشی

وسایل دست دوم ورزشی مانند تردمیل معمولا در حین استفاده آسیب نمی بینند. پس گزینه خوبی برای دسته دوم خریدن هستند. بیشتر اوقات افراد این لوازم را میخرند، چون قصد کاهش وزن دارند و پس از مدت کمی خسته شده و رژیمشان را هم فراموش میکنند. پس تصمیم به فروش این وسیله های جاگیر و سنگین میکنند. این جاست که دسته دوم خریدن بهتر از نو خریدن است. البته باید حواستان باشد تا در مورد برند وسیله خوب تحقیق کنید و پیش از خرید حتما تستش کنید.

کالاهای گارانتی دار

پول اضافه دادن برای گارانتی اصلا ایده خوبی نیست. اما اگر صاحب قبلی کالایی این هزینه را پرداخته باشد و جنس همچنان در دوران گارانتی باشد خیلی هم فرصت خوبی است. در این صورت دسته دوم خریدن کمترین ریسک ممکن را دارد. چون حتی اگر کالا کمترین مشکلی هم داشته باشد شرکت سازنده مسئولیتش را بر عهده میگیرد. خیلی از کمپانی ها به گارانتی های طولانی مدتشان معروفند. پس به دنبال خرید جنس دسته دوم از این برندها باشید تا هم ذخیره کنید و هم از گارانتی استفاده کنید.

همچنین بخوانید: حل کردن مشکلات مالی با این 5 قدم ساده 

ابزار آلات

وسایل دست دوم ابزارآلات دست دوم

یکی از بهترین موارد برای خرید دسته دوم ابزارآلات است. چرا که این جور وسیله ها با استفاده خراب نمی شوند و عمر طولانی دارند. البته اگر این ابزار برقی باشند حتما باید در محلی که میخرید تستش کنید تا خیالتان از بابت کارایی اش جمع باشد. در این مورد هم به دنبال ابزار آلات با برندهای معتبر باشید که گارانتی طولانی مدت دارند.

گجت های تکنولوژیکی

وسایل دست دوم تکنولوژیکی

گاهی میتوان با خریدن ابزار تکنولوژیکی دسته دوم مبلغ بسیار زیادی پول پس انداز کرد. مثلا تلویزیون هایی که از باکس خارج شده اند تا مدلی در یک فروشگاه باشند از بهترین آیتم های خرید هستند. البته باید حواستان باشد که گارانتی کامل داشته باشند. در این صورت می توانید به اندازه 25 درصد از هزینه خرید یک تلویزیون صرفه جویی کنید. وسیله های دیگری مانند تلبت و لپ تاپ هم همین ویژگی را دارند و خیلی هایشان با آسیب دیدن در فروشگاه برگشت میخورند. در این صورت می شود با صرف هزینه ای بسیار کم به راحتی از آنها استفاده کرد.

ماشین های اسپرسو ساز

یکی از ساده ترین لذت های زندگی یک فرد نوشیدن یک فنجان قهوه است. همگی میدانیم که خرید این ماشین ها خیلی هزینه بر است. اما می شود با خریدن جنس دسته دوم به راحتی و با صرف هزینه کم هر روز صبح از نوشیدن قهوه لذت برد. مثلا میتوان یک ماشین اسپرسو ساز که تنها نازل بخارش آسیب دیده را با قیمت بسیار پایینی خرید، تعمیرش کرد و به اندازه یک دستگاه نو از آن استفاده کرد. پس در خرید عجله نکنید و اسپرسو ساز دسته دوم خودتان را بخرید!

همچنین بخوانید: چگونه هوش مالی مان را تقویت کنیم؟ 

وسیله های ورزشی

وسایل دست دوم ورزشی

وسیله های ورزشی دسته اول خیلی گران هستند به خصوص برای کودکان. چرا که خیلی زود بزرگ می شوند و این ابزارها دیگر قابل استفاده نخواهند بود. جدای از اینها خیلی اوقات بچه ها در نهایت از آن ورزش خاص خوششان نمیاید و به راحتی کنار میکشند. پس بهترین کار خریدن وسایل دست دوم آن ورزش خاص است.

اتوموبیل

یادتان باشد که ماشین دسته دوم افت قیمتش را داشته. این در حالی است که با خریدن ماشین نو مبلغ بسیار زیادی را ضرر میکنید چون از لحظه خرید افت قیمت شروع می شود. این مورد در خرید ماشین های دسته دوم صدق نمیکند. توصیه میکنم برای خرید ماشین از دسته دوم هایی با مدل های بالاتر که البته توسط یک مکانیک خوب چک شده اند استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که برای افراد تازه کار خرید ماشین دسته دوم خیلی بهتر است. با این روش هم خیال خودتان جمع تر است و هم به اقتصاد کشور آسیبی نمیزنید. پس ماشین دسته دوم بخرید و با خیال راحت تری رانندگی کنید.

لوازم خانه

وسایل دست دوم خانگی

آنتیک فروشی ها یکی از بهترین مکان ها برای خرید لوازم خانه هستند. با صرف هزینه ای بسیار کم می توان یک کاناپه بسیار بزرگ و راحت خرید. به راحتی نو سازی اش کرد و مدت ها از آن استفاده کرد. البته مبلغ زیادی پول هم در جیبتان میماند.

مرتبط: کدام وسایل خانه را دست دوم و کدام را نو بخریم؟

دوچرخه ها

وسایل دست دوم خرید دوچرخه دست دوم

خیلی اوقات مردم دوچرخه هایشان را نمی خواهند چون دیگر سایز مناسبی برای بچه هایشان ندارد. خیلی اوقات هم تنها به دلیل خراب شدن بخش کوچکی از آن کاملا بی خیالش می شوند. با صرف هزینه بسیار کم و جایگزینی این وسیله ها می توان دوچرخه را سرپا کرد و مدت زمان زیادی از آن استفاده کرد.

لباس

شاید باورتان نشود. اما 90 درصد از هزینه هایی که بابت لباس میپردازیم با خرید مدلهای دسته دوم کم می شود. این مورد در نوزادان بیشتر صدق میکند. چون آنها زمان کمی از لباس استفاده میکنند.

ابزار موسیقی

وسایل دست دوم موسیقی

همگی خیلی خوب میدانیم که سازهای پایه موسیقی مانند گیتار، درام و سازهای بادی در صورتیکه در شرایط خوبی نگهداری شوند تا مدتها کارایی خودشان را دارند. پس میتوان با خرید نمونه های دسته دوم در هزینه ها صرفه جویی کنیم.

وسیله های بزرگ خانه

اگر به دنبال اندازه و طرح خاصی برای دکور خانه تان نیستید، این لوازم بزرگ را دسته دوم بخرید. یادتان باشد که می شود در خرید این وسیله های بزرگ با فروشده چک و چانه زد. این در حالی است که خرید از کمپانی ها، آنهم به صورت نو این شانس را برایتان فراهم نمیکند.

مرتبط: پیشنهادهای دکوراسیون با کمترین بودجه

گوشی های هوشمند

وسایل دست دوم خرید گوشی دست دوم

این روزها بازار خرید گوشی های هوشمند با قیمت های سرسام آور داغ است. اگر دستتان توی جیب خودتان است احتمالا خیلی خوب میدانید که خرید گوشی نو چقدر هزینه بر و سخت است. پس شک نکنید. لازم نیست هزینه های گزافی بپرذازید تا تجربه استفاده از یک گوشی هوشمند را داشته باشید. دسته دوم بخرید و در این لذت با خیلی های دیگر شریک شوید.

مرتبط: 6 نکته برای فروش بهتر گوشی دست دوم

کتاب ها

از کتاب های داستانی گرفته تا نمونه های دانشگاهی، فرقی ندارد. خیلی راحت می توان با خرید دسته دوم نسخه هایشان در هزینه ها صرفه جویی کرد. خیلی از کتب دانشگاهی تنها یک سال به کارتان میایند و بعد از آن به دردی نمی خورند. پس نسخه دسته دوم را بخرید و پس از استفاده باز هم بفروشیدش!

لوازم باغبانی

وسایل دست دوم باغبانی

خیلی از خانه دارها نمیدانند کار با لوازم باغبانی چقدر سخت و زمان بر است. فقط ابزراش را می خرند و پس از مدتی که خسته شدند کنار میگذارند. آن وقت کسی را برای اینکار استخدام میکنند و البته ابزار را هم به فروش میگذارند. در این صورت میتوان این وسیله ها را تقریبا نو و البته با قیمت بسیار کمتری خریداری کرد.

مرتبط: پیشنهادهای دکوراسیون برای باغچه های پاییزی

اسباب بازی ها

درست مانند لباس، اسباب بازی هم هم برای مدت کمی استفاده می شوند. این یعنی خبر بد برای والدین و خبر خوب برای شما. اسباب بازی دسته دوم بخرید حتی برای هدیه دادن!

اکسسوری جشن عروسی

وسایل دست دوم جشن عروسی

یادتان باشد که ماهیت این اکسسوری ها در یک روز استفاده کردنشان است. فرقی ندارد تم و استایل جشن عروسی تان چیست، حتما میتوانید مورد مناسب خودتان را آنلاین پیدا کنید. شاید این یکی از بهترین کارهای ممکن برای کم کردن هزینه های عروسی باشد.

جواهرات

خیلی از کلکسیونرها جواهرتشان را به قیمت بسیار مناسب می فروشند. یادتان باشد که اگر قیمت جواهر بسیار بالاست و شما اینگونه از پرداخت پول اجرت ساخت معاف می شوید. یادتان باشد که خذید طلای دست دوم را در یک مکان معتبر انجام دهید.  

در ادامه بخوانید: نکاتی برای صرفه جویی در لوازم آرایشی