شبکه تلویزیونی بزرگسالان Adult Swim اعلام کرد به زودی ویدیو جدید ریک و مورتی را منتشر خواهد کرد. این سریال انیمیشنی محبوب از سال 2013 از طریق شبکه اینترنتی نتفلیکس پخش میشه و کمپانی سازنده اون (William Street) تا به حال 5 فصل تولید کرده. و حالا تصمیم به همکاری با یکی از استودیوهای انیمیشن سازی ژاپن گرفته. بنابراین ویدیو جدید ریک و مورتی محصول مشترک استودیو سازنده انیمه اولترامن و نتفلیکس هست. در این ویدئوی تازه شاهد سفر ریک به منطقه آکیهابارا (Akihabara) در نزدیکی توکیو-ژاپن هستیم. و سفر این دو نفر باعث ایجاد هرج و مرج در آکیهابارا میشه.

The Great Yokai Battle of Akihabara

جدیدترین فیلم از سریال پربیننده Rick & Morty با عنوان “جنگ بزرگ یوکای در آکیهابارا” و در قالب 11 دقیقه تولید شده. که به زودی و در تاریخ 16 اکتبر 2021 مصادف 24 مهرماه سال 1400 از طریق چنل رسمی یوتیوب شبکه Adult Swim و شبکه Toonami منتشر خواهد شد.

مرتبط: انیمه کوتاه ریک و مورتی Rick and Morty را تماشا کنید! انیمه‌ای از سازندگان Tower of God

خلاصه داستان

در خلاصه داستان اینطور نوشته شده که ریک و مورتی به بهشت آکیهابارا سفر میکنن. چون ریک به دنبال “پیچ” خاصی میگرده که بتونه باهاش توستر خرابش رو تعمیر کنه. اما توی این سفر مورتی به رفتن به کافه های خاص ژاپنی با تم پیشخدمتی (Maid-Cafe) اعتیاد پیدا میکنه. و این هم در حالیه که ریک با یکی از رقیبان قدیمی اش، یامادا کیساکو، ملاقات میکنه. اما اینئملاقات به اون سادگی ها که فکر میکنید نیست. یامادا کیساکو دانشمندیه که 30 سال گذشته توسط ریک توی یه آزمایشگاه، و زیرِزمین مهر و موم میشه! اونها باهم بحث میکنن و کارشون به مبارزه رباتیک میکشه…

کارنامه تولیدکنندگان ویدیو جدید ریک و مورتی:

انیمیشن یازده دقیقه ای جدید R&M توسط استودیو سازنده انیمه Ultraman نتفلیکس، یعنی Sola Digital Arts تولید شده. (پخش هفتگی فصل دوم انیمه ژاپنی نتفلیکس هم در بهار سال 2022 آغاز خواهد شد.) این استودیو ژاپنی آثار دیگه ای مثل Blade Runner: Black Lotus رو هم در کارنامه اش داره، که البته هنوز منتشر نشده. این انیمه بازسازی فیلمی به همین اسم در سال 2017 است. انیمه Black Lotus به عنوان محصول مشترک کرانچیرول (Crunchyroll) و ادالت سوییم (Adult Swim) در سال 2022 منتشر خواهد شد. کارگردان این اثر ماسارو ماتسوموتو (Masaru Matsumoto) ست که قبلا فیلم انیمیشنی the Starship Troopers: Traitor of Mars رو کارگردانی کردن.

مرتبط: بهترین قسمت های ریک و مورتی ؛ دیدنی ترین ماجراجویی های Rick and Morty 

گفته شده این ویدئو قراره با دو دوبله رسمی متفاوت انگلیسی و ژاپنی ارائه بشه. ویس اکتور نسخه ژاپنی ریک یوهی تادانو (Yohei Tadano) و ویس اکتور مورتی کِیسوکه چیبا (Keisuke Chiba) ست. تادانو پیش از این در انیمه های معروف زیادی حضور داشته که از بین اونها میتونیم به سایکو-پاس (Psycho-Pass) و Edens Zero اشاره کنیم. صداپیشگی دانشمند دیوانه، یامادا کیساکو هم برعهده آقای یوشیتو یاسوهارا (Yoshito Yasuhara) هست.

باید اضافه کنیم که این اولین باری نیست که سازندگان ریک و مورتی تصمیم به همکاری با استودیوهای ژاپنی میگیرند و با محصول مشترک میسازن. به عنوان مثال قبلا با استودیو دین (Deen Studio) کمپانی سازنده انیمیشن محبوب عاشقانه-فانتزی سبد میوه (Fruit Basket) همکاری داشتن. و یک ویدئو 5 دقیقه ای کمدی در سال 2020 تهیه کردند.

شما این سریال رو تماشا کردین؟ نظرتون درباره Rick and Morty رو با ما درمیون بذارید.

در ادامه بخوانید: جوان‌ترین و بهترین استودیوهای انیمه‌سازی ژاپن که سهم خاصی در صنعت انیمه دارند!