مربی باشگاه بهتر است یا ویدیو های ورزشی اینستاگرام؟ شما کدام را انتخاب می کنید؟

شما برای ورزش کردن کدام را انتخاب میکنید؟ ویدیو های ورزشی اینستاگرام یا مربی باشگاه؟ ویدیو های ورزشی اینستاگرام همان هایی هستند که برای شما از خوشپیتی و فیتنس می گویند! پس بیاییم با هم نگاهی به فواید و مضرات این نوع ورزش بیاندازیم!

اینبار قرار است در مورد اینستاگرام و ویدیو های ورزشی اینستاگرام صحبت کنیم. فکر میکنم اینستاگرام ابزار بسیار مناسبی برای فیتنس است.

چرا که تمام افرادی که در این زمینه کار میکنند تجربه های ورزشی خود را از ابتدا تا انتها به اشتراک می گذارند و همین هم موجب تشویق سایرین به ورزش و فیتنس می شود.

ویدیو های ورزشی در اینستاگرام برای همه ی افراد جامعه مناسب است. برای مثال اینستاگرام برای کسانی که اندام ویکتوریا سیکرتی ندارند هم ابزار خیلی خوبی بوده. این افراد فالوور های خود را دانه به دانه و نفر به نفر جمع کرده اند. بر همین اساس مجلات هم به این افراد خود ساخته توجه زیادی نشان می دهند.



اینستاگرام ؛ شبکه ای اجتماعی است

لازم به ذکر است که اینستاگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی فعالیت های خود را به تازگی آغاز کرده است. به همین علت این شبکه ها برای فروش و تبلیغات از قوانین خاص خودشان پیروی میکنند.

برای مثال فیلمی که به شما آموزش میدهد در خانه ورزش کنید هرگز مورد توجه شبکه های اینستاگرامی قرار نخواهد گرفت. چرا که افراد اگر خودشان بلد بودند ورزش کنند اصلا به سراغ اینستا نمی رفتند.

سلامت و خوش تیپی از جمله مواردی است که در این شبکه مجازی خیلی طرفدار دارد. شاید به این خاطر که مردم این دوره و زمانه به راحتی در مورد هیکلشان به شک می افتند.

با دیدن مدل های ویکتوریا سیکرت به سرعت به این فکر می افتند که خودشان را مانند این مدل ها کنند. علاوه بر این تغییر وزن و هیکل بسیار ساده تر و کم هزینه تر عمل های جراحی این روزهاست.

ورزش در اینستاگرام ساده تر از آنچه هست به نظر می رسد!

ورزش ها در اینستاگرام بسیار ساده تر از آنچه که واقعا هستند به نظر می رسند. برای داشتن باسنی برجسته تر ورزش کنید. به همین راحتی !!! اما آیا واقعا به این فکر میکنید که چند ماه ورزش برای چنین هیکلی انجام شده؟؟؟ نه، شما به سرعت تصمیم میگیرید و عمل می کنید.

افرادی که این پست ها را می گذارند اجازه رسمی از سازمانی ندارند و به راحتی می توانند از کارشان برای شما داستان بسازند. این یعنی دو تیغه بودن شمشیر رسانه ی اجتماعی‌.

شبکه های مجازی در یک آن ممکن است به شما راست بگویند و یا اینکه نه!!!! دروغی بگویند که بیش از هز چیز دیگر مایلید بشنوید!!! شبکه های اجتماعی برای هر چیز جدیدی به شما پاداش می دهند. این در حالی است که به واقعیت و قابل اجرا بودن آن امر توجه چندانی نمی شود.



هرچند باید گفت که اطلاعات خوب و درست هم در اینستا زیاد پیدا می شود. بسیاری پیج ها هستند که با صداقت اطلاعات مفید در اختیارتان قرار می دهند و متاسفانه مشکل این جاست که این پیج ها فالوور چندانی ندارند.

بر اساس تجربه ای که دارم باید بگویم که تشخیص اینکه به چه کسی گوش بدهید گاهی بسیار سخت می شود!!! گاهی مشکل اینجاست که شما نمی دانید که واقعا چه مشکلی دارید و برای حل مشکل نداشته تان به دنبال راه چاره هستید!!

به سراغ منابع تایید شده در اینستگرام بروید!

در این صورت من به منابع تایید شده ی ورزشی رای می دهم. تعدادشان بسیار زیاد است و در این گزارش کوتاه مجالی برای نام بردنشان نیست. اما باید بگویم که در همه ی برنامه های ورزشی که انتخاب می‌کنید تعداد وزنه زدن ها، تعداد دور های ورزشی و زمان استراحت بین آنها مشخص شده.

خوب است بدانید که تعداد در این برنامه های ورزشی اتفاقی نیست. باید بر اساس آنچه که برای شما نوشته شده رفتار کنید. به ترتیب و به تعداد مشخص شده ورزش ها را انجام دهید.

یادتان نرود؛ زمان در ورزش بسیار مهم است. پس هفته های متوالی بر روی بدنتان کار کنید تا نتیجه را ببینید !!!! مربیان با تجربه ای مانند آلن ترال و مایک اسراتل معتقدند برنامه ها به دقت انتخاب میشوند و باید به صورت روتین انجام شوند. یادتان باشد نتیجه گرفتن در استمرار است.

ورزش تفریحی که امروز شروع شود و فردا با خستگی به پایان برسد چیزی به جز سردرگمی برایتان به ارمغان نمی آورد. خیلی ها به دنبال ورزش های جدید هستند.

نوآوری در ورزش

سال ها عمرشان را در باشگاه ها هدر داده و به دنبال نوآوری هستند. اما باید بگویم که تمام ورزش های جدید بر اساس حرکت های پایه ای مانند اسکوات، هالتر زدن و پرس بالا سینه انجام می شوند. پس حتی این ورزش های جدید هم نوع کاملی از نو آوری نیستند.

هدف از این گزارش سردرگم کردن بیش از پیش شما نیست. هدف این نیست که به ورزشی که در حال حاضر انجامش می دهید شک کنید. باید بدانید که ورزشی که انجام میدهید ورزشی کامل است و نیازی به ادغام با سایر ورزش ها ندارد.

ورزش های ایسنتاگرامی پر بیننده و کارا هستند اما ورزشکارها می دانند که ورزش پایه ای همان حرکت های قدیمی است و گاه گاهی دوباره بر میگردند و همان ورزش ها را انجام می دهند.

تمام هدف ما این است که اینستاگرام به مردم این امکان را میدهد تا از ورزش ها بازدید کنند و با حداکثر سرعت ممکن وزن کم کنند. در واقع هدف ورزش های اینستاگرامی رساندن شما به مقصد از کوتاه ترین مسیر ممکن است.

اگر در مورد بدنتان احساس بدی دارید یا اینکه مدت هاست ورزش میکنید و نتیجه ای مورد نظرتان را دریافت نکرده اید از مربیان کمک بگیرید.

بهترین سناریوی ممکن

بهترین سناریوی ممکن پیدا کردن باشگاهی محلی و مربی قابل دیدن است که در مورد نحوه ی وزنه زدن و ورزش ها شما را راهنمایی کند. هدف از چنین تمرین هایی راهنمایی شما در مورد نحوه ی درست اجرا کردن کار هاست نه فقط دویدن 45 دقیقه ای که کالری بسوزنید.

یادمان نرود اینترنت و ورزش های  ایسنتاگرامی مزیت هایی هم دارد. شما می توانید فیلم های آنلاین مربیان در مورد مشکلات سایرین را نگاه کنید. فردی مشابه مشکل خودتان پیدا کنید و بر همان اساس پیش بروید.

حتی می توانید از کسانی که در زمینه مشکل شما تجربه ای دارند سوال بپرسید و از راهنمایی های شان بهره مند شوید.



کتاب بخوانید!!!

کتاب های خوبی هم در این باره هستند! چرا کتاب نخوانیم؟ کتاب های خوبی مانند «هر چه لاغر تر بهتر»، « قوانین جدید برای تناسب اندام خانم ها »، و « اصول قدرت بدنی » را بخوانید.

به خاطر داشته باشد این شما هستید که بهتر از هر کس دیگری میداند ورزش کردن آنلاین خوب است یا کار کردن با مربی یا حتی خواندن کتاب. پس خودتان را بشناسید و بر همان اساس عمل کنید.

هر کاری که میکنید و هر انتخابی که دارید یادداشت برداشتن را فراموش نکنید. حتی در باشگاه! تا مجبور نباشید ورزشی که انجام داده اید و فراموش کرده اید را دوباره تکرار کنید.

هرگز تصور نکنید که قرار است با ورزش کردن دنیا را بسازید و قهرمان پرورش اندام جهان باشید. از تمام توان و کمترین امکانات ممکن برای سلامتی و تندرستی خود استفاده کنید. موفقیت و پیشرفت به خود شما و پشتکارتان بستگی دارد. از خودتان در این راه زیاد مایه بگذارید!!!