یوتیوب ویدیو های کرونا را آزاد کرد….

ویدیو های کرونا در یوتیوب از این بعد بدون تبلیغات پخش می شوند!!! پخش بدون تبلیغ ویدیو های کرونا در یوتیوب چه تاثیری خواهد داشت!!!

با ما همراه باشید تا در مورد پخش ویدیو های کرونا در یوتیوب و تاثیرات عدم پخش تبلیغات بیشتر آشنا شوید!



در گذشته…

کمپانی یوتیوب که درواقع وابسته به گوگل عمل میکند به سازندگان و صاحبین کانال های خبری این اجازه را داده بود تا از ویدیو های مربوط به کرونا درآمد زایی داشته باشند!

این تصمیم توسط سوزان وجیچکی ، مدیر بخش ویدیویی یوتیوب ، در زو چهارشنبه به سازندگان ویدیو اعلام شد!

حالا…

اما درست هفته ی گذشته اعلام شد که حتی ویدیو هایی که اشاره ی کوتاهی هم به کرونا داشته باشند از حالت درآمد زایی خارج می شوند! این حرکت توسط بسیاری از دنبال کنندگان یوتیوب و فعالان عرصه ی بهداشت مورد انتقاد قرار گرفت!

بر اساس اظهارات این کمپانی ویدیوهای مربوط به کرونا در محدوده ی محتوای حساس قرار دارد! در حین پخش محتوای حساس کمپانی های تبلیغاتی اجازه ی پخش کلیپ های تبلیغاتی ندارند!

تنها به این دلیل که ویدیو بسیار مهم و حساس بوده و مربوط به جان آدم هاست! چون ویدیو بدون تبلیغات پخش می شود، درآمدزایی برای سازندگانش هم نخواهد داشت!

این سیاست هم چنین به یوتیوب کمک میکند تا ارزش و اهمیت محتوایی مانند کرونا در این کمپانی کمتر از آنچه هست جلوه داده نشود! مشخص است که بیننده در حین دیدن ویدیویی که در آن تبلیغات وجود داشته باشد توجه کمتری به محتوا خواهد داشت!

چرا تغییرات…

سوزان وجیچکی گفته بود سیاست درآمد زایی به این منظور است که اتفاقات مهم اما زودگذر ، مانند یک حادثه طبیعی به گوش مردم برسند!

امروزه این بیماری بخشی جدانشدنی از مکالمه مردم است و ما می خواهیم مطمئن شویم که خبر ها با بهترین کیفیت به دست مردم می رسد!

اما پس از تغییرات در این کمپانی تنها تعداد کمی از سایت ها ، آنهام آنهایی که تحت پوشش بخش خبری یوتیوب هستند تبلیغات خواهند داشت!

در ادامه بخوانید »

تشخیص کرونا با دستیار هوشمند اپل Siri 

WhatsApp میلیون ها کاربر را مسدود خواهد کرد 

راه حل های جدید…

اما سازندگان فیلم ها می توانند ویدیو خود را در بخش self-certification program قرار دهند ! با اینکار ویدیو آنها بصورت اتوماتیک در دسته ی درآمد زا قرار خواهد گرفت!

حتی اگر این هم نشد سازندگان می توانند از مدیران بخش اجرایی درخواست کنند تا ویدیو در یوتیوب مورد بررسی قرار بگیرد تا در مورد درآمد زا بودنش تصمیم گرفته شود!

سایر رسانه ها چه کرده اند…

رسانه های اجتماعی برای چگونگی پخش فیلم های کرونا درگیری بساری داشته اند! برای مثال فیس بوک تبلیغات را حذف کرده است!

تلاش این کمپانی در این بوده که ترس ناشی از کرونا کم شود!

بعضی از کمپانی های تکنولوژیکی مانند world wide congress هم به خاطر اپیدمی کرونا از کار بیکار شدند!

تصمیم ویروس بر عدم درآمد زایی درست در روزی اعلام شد که سازمان بهداشت جهانی مرونا را پندمیک اعلام کرد!

یوتیوب به عنوان دومین موتور جستوجوی بزرگ دنیا ، می تواند نقش بسزایی در مطلع کردن مردم از راه پخش ویدیو داشته باشد!