ویروس کرونا در سوپرمارکت ها چطور منتشر می شود؟ محققان براساس یافته های شان توصیه می کنند از حضور در فضای شلوغ دربسته پرهیز کنید. یک مطالعه جدید گسترش و پخش ذرات ویروسی موجود در هوا را در فروشگاه های مواد غذایی مدل کرده است. محققان سناریویی را شبیه سازی کردند که در آن فردی در راهروی فروشگاه، بین قفسه ها سرفه می کند.


همچنین بخوانید:  جلوگیری از ابتلا به کرونا در محل کار و ادارات باید چگونه باشد؟


برای مطالعه، محققان فنلاندی از یک ابر رایانه برای شبیه سازی شیوع ذرات کوچک ویروسی که از دستگاه تنفسی فرد توسط سرفه خارج می شود استفاده کردند. آنها سناریویی را شبیه سازی کرده اند که در آن شخص در راهروی فروشگاه بین قفسه ها سرفه می کند. 

آنها دریافتند که در این شرایط، “ابر” ذرات معلق در هوا در مجاورت فردی که سرفه می کند گسترش پیدا می کند و رقیق می شود. اما این روند چند دقیقه طول می کشد، و در این ضمن، شخصی که در آن محل قدم می زند می تواند ذرات کوچک را استنشاق کند.

وقتی کسی که به کرونا ویروس آلوده شده است سرفه کند و از آنجا دور شود، ذرات بسیار کوچک معلق در هوا را که حامل coronavirus هستند، پشت سر می گذارد. این ذرات می توانند در مجاری تنفسی دیگرانی که چند دقیقه بعد در آن ناحیه قدم می گذارند، جاخوش کنند.

محققان از حرکت ذرات آئروسل کوچکتر از 20 میکرومتر استفاده کردند، این ذرات برای ماندن در هوا (به جای افتادن به کف) یا حرکت در امتداد جریانهای هوا به اندازه کافی کوچک هستند.

کرونا در سوپرمارکت ها به شدت منتشر می شود پس تا جایی که امکان دارد از حضور در سوپرمارکت ها خودداری کنید.

در ادامه بخوانید:

قربانیان جدید کرونا جوانان هستند؛ دلایل وخیم شدن کرونا در جوانان !!!!!

تشخیص ویروس کرونا در افراد بدون علائم چگونه است؟