ویروس کرونا چه زمانی پایان خواهد یافت ؟ با وجود تلاشهای جهانی برای مهار ویروس کرونا جدید ، این ویروس در نقاط مهم جهان همچنان در حال ظهور است و تعداد موارد ابتلا به این ویروس روز به روز افزایش می یابد.فقط چند ماه ازاولین حضور عمومی  این ویروس در بازار غذاهای حیوانات دریایی و زنده در ووهان چین می گذرد.از آن زمان ، ویروس شیوع زیادی پیدا کرده ، بیش از 82.500 نفر را آلوده کرده و 2810 نفر را کشته است.اما مانند همه ویروس های گذشته ، این ویروس نیز به پایان خواهد رسید.

 ویروس کرونا چه زمانی پایان خواهد یافت

ویروس کرونا چه زمانی پایان خواهد یافت ؟

اما این داستان چگونه به پایان می رسد؟ کارشناسان می گویند یک احتمال این است که وقتی افراد به اندازه کافی ایمنی از طریق بهداشت یا واکسیناسیون را رعایت کنند ، موارد ابتلا به  بیماری کاهش  یابد.سناریو دیگر این است که ویروس جای خود را در میان دیگر ویروس ها حفظ کرده و به یک بیماری شایع تنفسی تبدیل شود.


همچنین بخوانید:


احتمال مهار و از بین رفتن آن

در این مرحله ، بعید است که شیوع این بیماری در محدوده مکانهایی باشد که کارشناسان می گویند.آبره گوردون ، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه میشیگان می گوید: “به طور فزاینده احتمالاً این ویروس در سراسر جهان گسترش می یابد.”ما هنوز ممکن است فرصتی برای مهار آن داشته باشیم .”

شیوع بیماری در حال حاضر دو معیار یک بیماری همه گیر را برآورده می کند: SARS-CoV-2 می تواند افراد را آلوده کرده و باعث بیماری شود و این بیماری به راحتی از فرد به فرد دیگر منتقل می شود.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC) در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه (25 فوریه) گفت. با شروع ویروس در بیشتر کشورها ، معیار سوم نزدیک می شویم: شیوع ویروس در سراسر جهان.

حدود 95٪ موارد COVID-19 ، بیماری ناشی از SARS-CoV-2 ، در سرزمین اصلی چین است.اما تا کنون این ویروس در کشورهای کره جنوبی ، ایران ، ایتالیا ، سنگاپور ، تایوان ، تایلند و ژاپن دیده شده است.

گوردون به Live Science گفت: بهترین راه برای کنترل ویروس یا کند کردن شیوع آن از طریق اقدامات مهارکننده ای مانند قرنطینه ها و محدودیت های سفر است.از این رو از شما هموطنان عزیز می خواهیم لطفا از سفر کردن پرهیز کنید زیرا همان طور که می دانید ، شاید شما دارای علائم این بیماری نباشید ولی به آن مبتلا شده باشید و این علائم بعد از چند روز خودشان را نشان دهند و شما با سفر جان دیگر هموطنان خود را به خطر می اندازید و باعث شیوع بیش تر این بیماری می شود.پس بیایید با کمک یکدیگر این ویروس را هر چه سریع تر مهار کنیم.