و سرانجام نمایشگری بدون حاشیه،بدون ناچ با دوربین سلفی خارج شونده از بدنه !

ویوو پرچمدار سال 2018 خود را معرفی کرد ! ویوو Nex پرچمداری با نمایشگر بدون حاشیه ، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی خارج شونده از بنده ! Nex نسخه اصلاح شده گوشی مفهومی Apex که پیش تر ویوو در نمایشگاه MWC 2018 آن را معرفی کرده بود. کمپانی این گوشی را به عنوان گوشی آینده معرفی کرده است.

ویوو برای دسترسی به حداکثر سطح نمایشگر، دوربین سلفی را بصورت کشویی و خارج شونده از بنده در لبه بالای گوشی تعبیه کرده است.به همین دلیل کمپانی موفق شده تا نسبت نمایشگر به بدنه را تا ۹۱.۲۴ افزایش دهد. گرچه هنوز حاشیه نازکی در پایین نمایشگر حضور دارد.

ویوو Nex پرچمداری با نمایشگر بدون حاشیه ، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی خارج شونده !

یکی دیگر از تاثیرات نمایشگر بدون ناچ، استفاده از تکنولوژی screen soundcasting به جای این اسپیکر است. این فناوری با ایجاد ارتعاش در نمایشگر صدا فرکانس های صوتی را به گوش شما منتقل میکند. از این فناوری در گوشی شیائومی می میکس نیز استفاده شده بود. 

ویوو Nex پرچمداری با نمایشگر بدون حاشیه ، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی خارج شونده !

حسگر زیر نمایشگر هم بر خلاف مدل APEX بخش زیادی از نمایشگر را پوشش نمی دهد و شما باید انگشت خود را در محل مشخص قرار دهید. با این حال کمپانی ادعا می کند نسل جدید این حسگر ها بسیار دقیق تر و حساس تر از مدل هلی پیشین است.

جدا از ویژگی های ذکر شده، ویوو نکس مجهز پردازنده اسنپدراگون 845، 8 گیگ رم، باتری قدرتمند 4000 میلی آمپری، 256 گیگ حافظه و نمایشگر 6.59 اینچی با رزولوشن 1080P اولد است. (مدل ارزانتری نیز با پردازنده اسنپدراگون 710، 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه وجود دارد).

ویوو Nex پرچمداری با نمایشگر بدون حاشیه ، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی خارج شونده !

در بخش دوربین ویوو NEX از دوربین دوگانه در پشت ( ترکیب 12 مگاپیکسلی با دریچه لنز f/1.8 و 5 مگاپیکسل f/2.4) بهره می برد. دوربین سلفی pop up نیز 8 مگاپیکسل با دریچه لنز f/2.0 است. جک هدفون نیز بر روی این گوشی خضور دارد که نکته مثبتی است.

ویوو Nex در ابتدا در کشور چین و با قیمت 780 دلار عرضه خواهد شد و هنوز از عرضه جهانی آن خبری نیست.

نظر شما راجع به این گوشی چیه؟ لطفا با به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید