فیلم Eternals جاودانگان

فیلم Eternals جاودانگان، به کارگردانی کلوئی ژائو (Chloé Zhao) ساخته کمپانی مارول در ۵ نوامبر اکران شد‌. مانند دیگر فیلم های این کمپانی، پس از تماشای فیلم سوالات و ابهاماتی در ذهن شما ایجاد می شود که در این مقاله به آنها می پردازیم. پس با مجله وارونه همراه باشید:


همچنین بخوانید : 20 تا از بهترین فیلم های مارول


چند جاودانه در جهان وجود دارد؟

سرسی در فیلم Eternals جاودانگان

فیلم Eternals جاودانگان، ده ابر قهرمان جاودانه را در ام سی یو به تصویر می کشد. اما این فیلم حاکی از آن است که جاودانگان بیشتری در دنیای مارول وجود دارند. چرا که در قسمتی از فیلم، آریشم به سرسی توضیح می دهد که جاودانگان، انسان نماهایی هستند که توسط خدایان آسمان‌ها ساخته شده اند. و به عنوان نیروی دفاعی در برابر بیگانگان به سیاره های میزبان فرستاده می شوند تا از سیارات محافظت کنند و همچنین بتوانند تکثیر شوند. این فرآیند میلیون‌ها سال است که در سراسر جهان انجام می‌ شود. بنابراین منطقی است که آریشم برای خود یک ارتش از جاودانگان بسازد که علاوه بر ۱۰ جاودانه‌ی فیلم، جاودانگان دیگری نیز در آن حضور داشته باشند.

در ادامه فیلم، وجود جاودانگان بیشتر توسط سرسی و ماکاری تأیید می شود. درست زمانی که سرسی تعجب می کند که جاودانگانِ دیگر چگونه این خبر را دریافت خواهند کرد، ماکاری در پاسخ او  می گوید که “حقیقت، آنها را با خبر خواهد کرد.” همچنین در سکانس های پایانی فیلم دیدیم که تینا، دروگ و ماکاری با سفینۀ فضایی خود “Domo” به فضا پرواز می‌ کنند تا جاودانه‌های دیگر را پیدا کرده و آنها را با خود همراه کنند.

مرتبط: شخصیت های کمیک بوکی که در فیلم Eternals حضور دارند! 

پس علاوه بر ۱۰ کارکتر Eternals جاودانگان دیگری نیز وجود دارند. اما دقیقاً چه کسانی می توانند نقش جاودانه‌های دیگر را در فیلم بعدی بازی کنند؟

چه اتفاقی برای تیاموت افتاد؟

تیاموت در فیلم Eternals جاودانگان

سرسی رهبر گروه جاودانگان است و توانایی دارد با آرشیم ارتباط برقرار کند. او در حین گفتگو با سلستیال، متوجه می‌ شود که مأموریت اصلی جاودانگان مبارزه با Deviant‌ ها نبوده است، بلکه آنها وظیفه داشتند تا شرایط زمین را برای ظهور فراهم کنند. او همچنین می گوید که “اکنون جمعیت زمین برای ظهور تیاموت و نابودی سیاره به حد نصاب رسیده است.”

به دلیل اینکه ظهور تیاموت، باعث نابودی سیاره می شود، اکثر جاودانگان تصمیم می گیرند تا بر علیه تایموت قیام کنند و از ظهور او جلوگیری کنند. آنها طبق نقش اولیه‌ای که داشتند، تصمیم گرفتند که دروگ با نیروی خود کنترل ذهن تیاموت را به دست بگیرد و او را مجبور کند که به خواب زمستانی طولانی‌ای برود. اما متاسفانه نقشه آنها با مشکل مواجه می شود و در نهایت سرسی می شود تنها با تیاموت رو به رو شود و مانع ظهور او شود.

اینکه بعد از این اتفاق چه می شود واضح نیست. اما به نظر می رسد که سرسی از قدرت فزاینده خود برای دستکاری ماده برای منجمد کردن تیاموت استفاده می کند. ولی دیگر جاودانگان همچنان نگران این هستند که مجازات کشتن یک آسمانی چه خواهد بود؟ آیا تیاموت مرده است؟ منجمد شده؟ به خواب زمستانی رفته است؟

ما می دانیم که سرسی انرژی تیاموت را جذب کرده است، اما نمی دانیم که از موجود عظیمی که در زیر سطح زمین گیر کرده است، چیزی باقی مانده است یا خیر. مطمئناً عواقب ظهور متوقف شده در فیلم های بعدی مورد بحث خواهد بود.

مرتبط با: فاز چهار دنیای سینمایی مارول ؛ ده اشتباهی که مارول تا الان انجام داده است.

ایکاریس واقعا مرده است؟

ایکاریس در فیلم Eternals جاودانگان

زمانی که ایکاریس، در مورد رهبری انتقام جویان شوخی کرده بود، ذهنیت باقی جاودانه‌ها نسبت به او عوض شد. و زمانی که ماکاری محل حضور تیاموت را در کوهپایه یک آتشفشان کشف میکند، این اختلافات بین ایکاریس و دیگر جاودانگان بالا می گیرد.

با وجود اینکه تمامی ذهنیت‌ها نسبت به ایکاریس تغییر کرده است، اما او همان کاری را انجام می‌ دهد که نشان می دهد همان ایکاریس سابق است: او به خاطر احساس گناه تا خورشید پرواز می‌ کند. به نظر می رسید که ایکاریس به دلیل عذاب وجدان، خودکشی کرده و جسم او از گرمای خورشید سوخته است. اما همانطور که فاستوس اشاره کرد: “او در اصل یک سوپرمن است، بنابراین حتی ممکن است که همچنان زنده باشد.”

ما حتی نمی دانیم که او چرا چنین کاری انجام داد. می‌توانست بر عذاب وجدان خود غلبه کند، یا حتی می‌ توانست فرار کند و با دیگر جاودانه‌ها یا آسمانی‌ها همکاری کند.

دن ویتمن چه تصمیمی می گیرد؟

دن ویتمن در فیلم Eternals جاودانگان

دن ویتمن، سومین عضو مثلث عشقی Eternals (بلکه چهار گوش، اگر اسپاریت را هم در نظر بگیرید) مدت زیادی در فیلم حضور ندارد. اما بدون شک داستان او در آینده مهم خواهد بود. دن به سرسی اعتراف می کند که پیش از اینکه آریشام او را از سرسی جدا کند، سابقه خانوادگی پیچیده داشته است و پس از پخش تیتراژ، دن ویتمن تصمیم می گیرد صندوقچه‌ای که از اجدادش به او به ارث رسیده است را باز کند.

درون آن جعبه عبارت «Mors mihi lucrum» به معنای «مرگ پاداش من است» نوشته شده بود. جعبه همچنین حاوی تیغه آبنوس است. و در این حین صدایی از او می پرسد که آیا مطمئن است که آماده است؟ ما می دانیم که این سکانس به این معنی است که دین نفر بعدی است تا شوالیه سیاه و صاحب شمشیر قدرتمند (اما نفرین شده) باشد. اما نمی دانیم که آن صدا متعلق به چه کسی بود.

و حالا سوالی که پیش می آید این است که: وقتی صاحب آن صدا به عنوان یک شخصیت حقیقی ظاهر شود، آیا دن ویتمن از تیغ برای نجات سرسی استفاده می کند یا خیر؟ و اگر مسئله مهمی باشد، عموی او در آن چه نقشی دارد؟

پیشنهاد میکنم بخوانید: بهترین سریال های مارول ؛ کدام سریال مارول ارزش تماشا دارد؟ 

آیا اسپرایت پس از تبدیل شدن به انسان، قدرت خود را حفظ میکند؟

اسپرایت در فیلم Eternals جاودانگان

اسپرایت و سرسی بر سر پسری با هم اختلاف پیدا کردند. اما وقتی که سرسی پیشنهاد داد از انرژی تیاموت استفاده کند تا اسپرایت را به انسانی که عمر طبیعی دارد و پیر می شود تبدیل کند، آشتی می کنند. سرسی تلاش می کند تا قبل از انجام این عملیات به اسپرایت بفهماند که پس از تغییر طول عمر او محدود خواهد بود.

اما اسپرایت می گوید که از این موضوع آگاه است و می خواهد این شانس را داشته باشد که بالغ شود، خانواده ای داشته باشد و زندگی عادی را بدون در نظر گرفتن هزینه تجربه کند. با این حال، سرسی چیزی در مورد از دست دادن قدرت توهم خود در معامله صحبت نمی کند و با استفاده از قدرت تیاموت، اسپرایت را به یک انسان تبدیل می کند.

وقتی در پایان فیلم اسپرایت را همراه با کینگو می بینیم، می‌ دانیم که او روزی پیر خواهد شد. اما مطمئن نیستیم که آیا او زنده خواهد ماند تا در فیلم بعدی، در کنار جاودانگان بجنگد یا خیر.

آیا ماکاری و دروگ اکنون یک زوج هستند؟

ماکاری و دروگ در فیلم Eternals جاودانگان

یکی از نکات برجسته Eternals احساس عاشقانه بین ماکاری و دروگ است. حضور آنها در تریلر به گونه‌ای بود که باعث شد به نظر برسد شخصیت های شروری هستند. اما در طول فیلم، هر دو به طرز شگفت انگیزی دوست داشتنی هستند، مخصوصاً زمانی که در کنار یکدیگر هستند، بسیار جذاب به نظر می رسند. ما می دانیم که آنها مدتی است که یکدیگر را ندیده اند و از هم دور بوده‌اند.

و حالا دروگ پس از شکستن قوانین برای خنثی کردن نسل کشی در آمازون رفت و آمد می کند. این می تواند شروع یک رمان عاشقانه باشد. داستان عاشقانه ای که قدرت این را دارد که هزاران سال ادامه پیدا کند. در هر صورت، طرفداران از دیدن سکانس های بیشتری از آنها در فیلم Eternals جاودانگان 2 خوشحال خواهند شد.

همچنین بخوانید : ترتیب تماشای فیلم های دنیای سینمایی مارول؛ ویدیو اختصاصی مجله وارونه