یوتیوب هفته‌هاست که دارد مرا آزرده می‌کند. من احساس می‌کنم که بهتر است تنها برای خلاص شدن از شر پاپ آپ‌های گوگل، ماهانه 11.99 دلار برای عضویت در YouTube Premium بپردازم. Google تصمیم گرفته است برای اشتراک‌های پریمیوم، پاپ آپ‌های تبلیغاتی مسخره‌ای را در برنامه یوتیوب خود قرار دهد. این امر در ابتدا کمی قابل قبول است، اما Google تصمیم گرفته است شما را تا حد مرگ اسپم کند، بعضی اوقات تمام صفحه بدون اینکه گزینه‌ای برای حذف وجود داشته باشد، اشغال می‌شود. بنابراین همیشه آن لعنتی‌ها را می‌بینید.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


راهکاری نه چندان هوشمندانه

این یک حقه کلاسیک پیشرفته است که برای استفاده بیشتر مردم از YouTube Music یا YouTube Premium طراحی شده. زیرا صادقانه، چه کسی به هر یک از این سرویس‌ها اهمیت می‌دهد؟ من در Spotify اشتراک دارم، که بسیار بهتر از YouTube Music است. من هرگز برای کم شدن تبلیغات و پخش فیلم‌ها در پس زمینه تلفنم، 11.99 دلار پرداخت نمی‌کنم.

گوگل قصد دارد به جای اینکه پیشنهاداتش را بهبود دهد، رفتار عادلانه‌ای داشته باشد و از همه مهم‌تر به کاربرانش اهمیت دهد، به صورت تنبلانه ما را وادار به خرید کند. تلاش‌های Google در اینجا باعث شده که من و بسیاری دیگر هرگز YouTube Music یا YouTube Premium را حتی لمس نکنیم. من از هر دو این خدمات متنفرم، آن‌قدری که مانند یک احمق پای گوشی ایستاده بودم و فحش می‌دادم. صرفاً به این دلیل که این تبلیغات سرسختانه در بالای ویدیوهای YouTube که می‌خواهم تماشا کنم ظاهر می‌شوند.

پاپ آپ‌های یوتیوب ؟ نه! یوتیوب تنها نیست.

ای کاش گوگل در تلاش‌های خود تنها بود، اما این یک ترفند قدیمی است که سایر غول‌هاس فناوری که حتی سیستم عامل‌های اصلی را کنترل می‌کنند، اخیراً آن را آزمایش کرده‌اند. حتی اپل هم از آگهی تمام صفحه در سخت افزار Apple TV استفاده خواهد کرد. مایکروسافت همچنین فاز آلوده کردن ویندوز 10 را با تبلیغات آزار دهنده برای OneDrive، مرورگر Edge و موارد دیگرش پشت سر گذاشت. خوشبختانه، در آخر مایکروسافت مخالفت کرد و روش‌های خود را تغییر داد.

گوگل همچنین ترفندهای مشابهی را برای مجبور کردن افراد به استفاده از Chrome انجام می‌دهد. اگر از مرورگر Google استفاده نمی‌کنید، تعداد زیادی اعلان در جستجوی Google برای جابجایی به Chrome ظاهر خواهد شد، و بسیاری از سرویس‌های وب Google به سختی از مرورگرهای رقیب پشتیبانی می‌کنند.

مایکروسافت همچنین از نوتیفیکیشن‌ها در صفحات وب خود استفاده می‌کند تا مردم بتوانند از Edge یا Bing استفاده کنند.

فرار مرغ‌ها

اگر مشتری Google ،Apple یا Microsoft باشید که از خدمات شرکت‌های مختلف لذت می‌برد، همه این رفتارها برای شما بسیار تحریک کننده هستند. من روزانه از رایانه شخصی ویندوز، با خدمات وب Google و iPhone 11 Pro برای نیازهای تلفن همراه خود استفاده می‌کنم. من می‌خواهم این موارد بهتر کار کنند، وادار نباشم که ماهانه 11.99 دلار بپردازم و تا وقتی از یوتیوب استفاده می‌کنم، پاپ آپ‌های احمقانه را نبینم.

این روش همچنین فوق العاده ضد رقابتی است. اپل، گوگل و مایکروسافت به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه نمی‌دهند از سیستم عامل‌های‌شان با این نوع برنامه‌های بازشویی سوء استفاده کنند، بنابراین چرا این شرکت‌های بزرگ فناوری پیشرفته فکر می‌کنند فقط به دلیل اینکه خودشان این تبلیغات را کنترل می‌کنند، کارشان درست است؟

من بارها گفته‌ام و به خوبی این مسئله را لمس کرده‌ام که کاربران این روزها حوصله و صبر زیادی ندارند. بنابراین ارائه کنندگان خدمات باید حواس‌شان را به کار گیرند تا با اعصاب کاربران‌شان بازی نکنند. وگرنه…

اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.