پر‌فروش‌ترین مانگاها در ژاپن از ۲۸ آبان ماه سال ۱۳۹۷ تا ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۸!

درود بر شما دوستان گرامی مجله وارونه و مخصوصاً بخش انیمه. امروز قراره بریم سراغ بخش مانگا. که در اون، پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن رو بهتون معرفی کنیم. البته یه جورایی هم می‌شه گفت که اولین مطلب مانگایی ما، این است و بس.

در پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن قراره ده مانگایی که در فاصله زمانی ۲۸ آبان ۱۳۹۷ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ بیشترین تعداد فروش رو در ژاپن داشتن. رو بهتون معرفی کنیم. خبری هم از فروش در ایران و آمریکا هم نیست. اما خوب همین میزان فروش در ژاپن، نشان دهنده کیفیت و معروف بودن، همین مانگاهاست.


برای ضایع نکردن بنده، از تبلیغات زیر دیدن کنید.


اما خوب قبل مطلب یه معرفی از مانگا Manga رو بهتون تقدیم می‌کنم. مانگا رو همه‌ی کسانی که انیمه می‌بینند، می‌شناسند. و می‌دونند که مانگا همون کمیک Comic یا کتاب داستان مصور به سبک ژاپنی هست. بیشتر انیمه‌ها هم از روی همین مانگاها ساخته می‌شن. یکی از اهداف ساخت انیمه‌ها هم برای معروف‌تر کردن مانگاهاست.

اونم به این صورت که یا انیمه رو دیر ادامه می‌دن یا ادامه نمی‌دن. بعد مخاطب مجبوره که برای فهمیدن داستان، یا طوری صبر کنه که انگار یه عمره یا بره سروقت مانگا. البته کارای دیگه‌ای مثل حذف یه سری جاها در انیمه به نسبت مانگا هم انجام می‌دهند. که بیخیال، بحث تخصصی می‌باشد.

پس این رو هم بدونین که مانگاهای خیلی معروف، احتمالاً معروف بودن‌شون رو مدیون انیمه‌شون هستند. پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن هم از این قضیه جدا نیستند. از طرفی کیفیت انیمه هم به مانگا وابسته است.


نکات زیر رو برای عدم سردرگمی در پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن مطالعه بفرمایید.

۱_ با توجه با عنوان مطلب که در مورد فروش مانگا می‌باشد. خواهشمندم که به منطقه فروش، بازه زمانی و همین‌طور واحد شمارش که ممکنه تعداد نسخه یا دلار باشه دقت داشته باشید.

۲_ این لیست تنها در برگیرنده مانگاها می‌باشد. به همین علت اشاره‌ای به کمیک‌های سایر کشورها و میزان فروش اونها در منطقه مورد نظر نمی‌شود.

۳_ به یاد داشته باشید که مانگاها معمولاً سیاه سفید هستند. به همین دلیل ما از تصاویر رنگی برای جذاب‌تر کردن نوشته استفاده می‌کنیم. پس از روی اونها زیاد خود مانگای سیاه و سفید رو قضاوت نکنید. اما از یه طرف دست کم نگیرید. چون ابهت خودشون رو دارند.

۴_ متأسفانه بنده تجربه کافی در مورد مطالعه مانگاهای این لیست ندارم. به همین دلیل از اطلاعات انیمه یا شنیده‌هام و دیده‌هام استفاده می‌کنم. پس اگه چیز اشتباهی گفتم، شرمنده.


نکات زیر رو هم علاوه بر پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن در تمام مطالب مجله وارونه حافظ شین.

۱_ در صورت علاقه، شما می‌تونید از اینجا به کانال نماشای ما مراجعه و دنبالش کنید. تا علاوه بر دسترسی به ویدیوهای قرار گرفته در سایت، به سایر ویدیوهای جالب ما و ویدیوهایی که خودتون درخواست می‌کنید، دسترسی داشته باشید.

۲_ قربون دستتون، بزنید رو فعال‌سازی نوتیفیکش مجله وارونه تا ما رو شاد کنید. چون بعد از مدت‌ها شما می‌توانید با فعال کردن‌ش به اعلان‌های مطالب ما دسترسی داشته باشید. همزمان دیگه لازم نیست مثل قبل سایت رو چک کنید! چون اعلان‌ها کم‌کم و خود به خود برای شما ارسال می‌شود.

۳_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل خودداری کنید.

ما هم اگه چنین نظری رو ببینیم، یا خود نظر رو پاک میکنیم یا اصلاحش می‌کنیم تا سرمشق دیگران شود. پس ما رو شرمنده خودتون نکنید. همزمان این شرایط در بیشتر موارد، شامل ما هم میشه.

۴_ در هنگام مطالعه چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن نکات بالا شما رو به مطالعه‌ی پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن دعوت می‌کنم.


One Piece

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: Eiichiro Oda
چاپ شده در: Weekly Shōnen Jump
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، فانتزی، قدرت فرابشری، کمدی، شونن
تاریخ شروع چاپ: ۳۱ تیر ۱۳۷۶
میزان فروش: ۵,۰۱۵,۳۲۵ نسخه[/megadesc]

ماشاءالله مانگای وان پیس One Piece از ۲۲ سال قبل در حال پخشه. انیمه‌اش هم بماند که از ۲۰ سال قبل در حال پخشه. اما در حال حاضر پنج ساله که مانگای وان پیس One Piece در بالای لیست پرفروش‌ترین مانگاها در ژاپن قراره داره. اما خیلی داستان اصلی، یعنی تبدیل شدن لوفی به پادشاه دزدان دریایی، داره طولانی می‌شه.

اونقدر که خیلی‌ها از طولانی بودن این مانگا احساس نگرانی کردند. یعنی می‌ترسند که اول عمرشون تموم بشه، بعد وان پیس One Piece تموم بشه‌. این نگرانی هم در مورد مانگاست و هم در مورد انیمه‌. اما بازم نمی‌شه منکر معروف بودن مانگا و انیمه‌ی One Piece شد.

همچنین انیمه وان پیس One Piece پیش‌از این در بهترین انیمه‌های سریالی بخش دوم، معرفی شده است.


The Promised Neverland
Yakusoku no Neverland

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: Kaiu Shirai
چاپ شده در: Weekly Shōnen Jump
ژانرها: ترسناک، معمایی، علمی_تخیلی، شونن
تاریخ شروع چاپ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
میزان فروش: ۴,۱۸۰,۰۳۹ نسخه[/megadesc]

لیست بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۱۹ رو یادتونه؟ توی اون لیست، یکی از بهترین‌ها و ماندگارترین آثار، انیمه ناکجاآباد موعود The Promised Neverland بود. انیمه‌ای با داستان مرموز و معمایی از یتیم‌خونه‌ای که هدف‌ش ترتیب و پرورش کودکان برای خورده شدن، بود.

همچنین بخونید »

بررسی قسمت اول انیمه The Promised Neverland / نابودی رویایی شیرین !!! !!!

یتیم‌خونه‌ای که گروهی از ساکنان‌ش قصد فرار می‌کنند. فرار هم می‌کنند و داستان در مانگا ادامه دارد. اما در انیمه، داستان بعد از فرار، قراره در سال بعد انیمه شود. اما خوب خیلی‌ها طاقت ندارند. پس می‌رن سراغ مانگا تا ادامه رو بفهمند. به همین علت، به تازگی حسابی مانگاش، چه در ایران و چه در خارج، معروف شده و شاخ شده.

به تازگی هم وارد آرک پایانی شده است. به همین دلیل حضورش در پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن کاملاً منطقی می‌باشد.


Kingdom

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: Yasuhisa Hara
چاپ شده در: Weekly Young Jump
ژانرها: اکشن، درام، تاریخی، معمایی، سنین
تاریخ شروع چاپ: ۶ بهمن ۱۳۸۴
میزان فروش: ۴,۰۴۴,۳۳۹ نسخه[/megadesc]

مانگای Kingdom از ۱۳ سال پیش درحال پخش می‌باشد. این مانگا در ابتدا کمی طراحی ضعیف داشته است. در مورد انیمه هم همین قضیه صدق می‌کند. البته جدا از یه سری هندی بازی‌ها توی انیمه، که به یه انیمه‌ی تاریخی نمیاد. اما خوب این ضعف مال اول قضیه است.

چه طراحی مانگا و چه انیمیت انیمه، هر دو به سرعت پیشرفت می‌کنند. داستان هم از یه انتقام ساده، کم‌کم به نبرد‌های سیاسی و نظامی بر سر اتحاد چین ختم می‌شود. و شما شاهد نبردی سیاسی، تاریخی و نظامی بین هفت ایالت چین، بر سر اتحاد اون خواهید بود. نبردهایی از ارتش‌های عظیم که به سوی هدف خود تاخت و تاز می‌کنند.


My Hero Academia
Boku no Hero Academia

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: Kōhei Horikoshi
چاپ شده در: Weekly Shōnen Jump
ژانرها: اکشن، کمدی، مدرسه‌ای، شونن، قدرت فرابشری
تاریخ شروع چاپ: ۱۶ تیر ۱۳۹۳
میزان فروش: ۳,۱۴۸,۳۴۵ نسخه[/megadesc]

مانگای قهرمانانه‌ی آکادمی قهرمان من My Hero Academia که فصل چهارم انیمه‌ی اون در چند ماهه دیگر پخش می‌شود. در رتبه‌ی بعدی این لیست حضور دارد. مانگایی که در دنیایی پر از افراد با قدرت فرابشری اتفاق می‌افتد. دنیایی که پرده از حرفه‌ای برداشته که روزی در خواب هم نمی‌دیدیم.

و اون حرفه، قهرمانی بود. در این بین پسری هم قصد قهرمان شدن رو داره. اما بدون قدرت خاص، که البته بدستش میاره! ما هم راه قهرمان شدن‌ش رو در پی می‌گیریم. و اونو چه در مانگا و چه در انیمه که یکی از بهترین انیمه‌هاست، دنبال می‌کنیم. بایدم اضافه کرد که طراحی و داستان مانگای My Hero Academia هم در حد اعلا می‌باشد.

نکته: برای مطالعه معرفی انیمه مدرسه قهرمانانه من My Hero Academia اینجا کلیک کنید.


The Quintessential Quintuplets
5-toubun no Hanayome

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: Negi Haruba
چاپ شده در: Weekly Shōnen Magazine
ژانرها: کمدی، حرم‌سرا، عاشقانه، شونن، مدرسه‌ای
تاریخ شروع چاپ: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
میزان فروش: ۲,۹۴۰,۰۱۳ نسخه[/megadesc]

می‌شه گفت تنها عضو این لیست که فاز حرم‌سرا یا Harem رو در خودش داره. مانگای The Quintessential Quintuplets می‌باشد. اونم با داستانی از معلمی که قصد آدم کردن پنج خواهر محترم که از درس فراری هستن رو داره. معلمی که فقط یه پسر دبیرستانی است. اما خوب برای پول این کار رو باید انجام بده.

برای همین شروع به نقشه ریزی می‌کنه. در طی تلاش‌های ایشون، یه مانگای کمدی زیبا تحویل ما داده می‌شه. فصل دوم انیمه این اثر نیز، به تازگی تأیید شده. مانگاش هم حسابی برای خودش اسم و رسم پیدا کرده.


Attack on Titan
Shingeki no Kyojin

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: Hajime Isayama
چاپ شده در: Bessatsu Shōnen Magazine
ژانرها: اکشن، فانتزی، قدرت فرابشری، فراطبیعی، معمایی
تاریخ شروع چاپ: ۱۸ شهریور ۱۳۸۸
میزان فروش: ۲,۸۱۴,۰۴۴[/megadesc]

یکی از بهترین انیمه‌های چند سال اخیر همین حمله به تایتان Attack on Titan خودمون می‌باشد. که فصل سوم‌ش در مجله وارونه به قلم علی دست‌پیمان بررسی شد. مانگای این اثر هم با فروش بیش از ۲٫۸ میلیون نسخه در ژاپن جزو پر‌فروش‌ترین مانگاهای این لیست شده. البته گویا ژاپنی‌ها بیشتر تو کف انیمه هستند. پس طرف مانگاش به نسبت وان پیس One Piece کمتر رفتند.

تبلیغات میان مطلبی: بررسی فصل سوم انیمه Attack on Titan

ولی در بین مانگاهای لیست، Attack on Titan یکی از بهترین داستان‌ها و حساس‌ترین لحظات رو داره که هر لحظه جذاب‌تر می‌شه. یعنی به یک انتقام ساده از تایتان‌ها ختم نمی‌شه! بلکه پای فضای جنگ جهانی، داستان‌های یونان باستان و کلی چیز دیگه رو وسط میاره. اونم طوری که اگه اینطوری نمی‌شد. داستان یه چیزی رو کم داشت.


That Time I Got Reincarnated as a Slime
Tensei shitara Slime Datta Ken

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: Fuse
چاپ شده در: Monthly Shōnen Sirius
ژانرها: فانتزی، شونن
تاریخ شروع چاپ: ۶ فروردین ۱۳۹۴
میزان فروش: ۲,۵۲۷,۸۰۷[/megadesc]

اگه یادتون باشه. در لیست بهترین انیمه‌های ۲۰۱۸ That Time I Got Reincarnated as a Slime حضور پر رنگی در پایین لیست داشتش. البته به دلیل حجم بالای لیست. وگرنه خیلی قشنگه. این اثر یه جورایی جزو معدود انیمه‌ها و مانگاهای این روزگار است. که کیفیت قابل توجه‌ایی در ژانر ایسکای Isekai یا دنیاهای دیگه داره.

چون تو بیشتر این داستان‌ها، شخصیت اصلی یه آدم بی‌رمق تو دنیای واقعی است. اما بعد یهو از یه دنیای دیگه سر در میاره. بعدشم می‌شه نورعلی‌نور. داستان و اینا هم که هندی. اما That Time I Got Reincarnated as a Slime دقیقاً عکس این قضیه است. یعنی شما در این مانگا که از روی یه رمان درست شده است. یه مانگای عالی رو تجربه می‌کنید.

که سعی کرده فاز بازی‌های استراتژی و نقش آفرینی رو به انیمه، تا جای ممکن بیاره.


Haikyu!!
Haikyuu!!

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: Haruichi Furudate
چاپ شده در: Weekly Shōnen Jump
ژانرها: ورزشی، کمدی، مدرسه‌ای، درام، شونن
تاریخ شروع چاپ: ۱ اسفند ۱۳۹۰
میزان فروش: ۲,۴۵۱,۶۳۳ نسخه[/megadesc]

تنها مانگای ورزشی لیست که در مورد والیبال است. این مانگا تونسته با تشبیه‌هات جالب و دیدنی به همراه نشان دادن دنیای دیگر از ورزش والیبال، هم در انیمه و هم در مانگا معروف بشود. البته فقط در والیبال خلاصه نمی‌شه و رو به زندگی عادی والیبالیست‌ها میاره. چه آینده چه حال، چه گذشته و چه رویاها.

داستان مانگای Haikyu!! که در دبیرستان کاراسونو اتفاق می‌افتد. در مورد تیم همین دبیرستان و مخصوصاً بازیکن کوتاه قدی است که رویای تبدیل شدن به هیولای کوچک، بازیکن مورد علاقه خود را دارد. در کنار این داستان، مانگا و انیمه Haikyu!! به اعتقاد بسیاری در طراحی مانگا و انیمیت انیمه، یه سر و گردن از بقیه مانگاها و انیمه‌های ورزشی بالاتره.


Kaguya-sama: Love is War
Kaguya-sama wa Kokurasetai: Tensai-tachi no Renai Zunousen

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: Aka Akasaka
چاپ شده در: Miracle Jump ,Weekly Young Jump
ژانرها: عاشقانه، کمدی، مدرسه‌ای، سنین
تاریخ شروع چاپ: ۲۹ مهر ۱۳۹۴
میزان فروش: ۲,۴۳۲,۳۴۵ نسخه[/megadesc]

طرفداران مانگاهای کمدی عاشقانه حسابی توجه کنند. چون مانگای کاگویا-ساما: عشق یه جنگه Kaguya-sama: Love is War به طور قطع شایسته حضور در لیست پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن می‌باشد. همون‌طور که انیمه اون در لیست بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۱۹ حضور داشته است.

اونم با یه داستان ساده اما جالب از رئیس شورای دانش‌آموزی و معاون‌ش که به هم علاقمند می‌باشند. اما از بس غرور دارند. می‌خوان که دیگری رو به اعتراف به این احساس وادار کنند. یه دلیل دیگه‌اش هم اینه که فکر می‌کنند که نفر اولی که پیش‌قدم بشه. یه شکست خورده است.

انیمه کاگویا-ساما: عشق یه جنگه Kaguya-sama: Love is War هم تونسته یه سبک کمدی جالب که به همه چیز یک داستان عاشقانه، اشاره می‌کنه رو به تصویر بکشه. البته به اعتقاد یه سری، انیمه ‌بار معنوی مانگا رو نداره و کمی ضعیف عمل کرده است. اما خوب بازم خود انیمه و مانگا، هر دو بهترین هستند.


One-Punch Man
One Punch-Man

پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن

[megadesc]نویسنده مانگا: ONE
چاپ شده در: Tonari no Young Jump
ژانرها: اکشن، قدرت فرابشری، فراطبیعی، کمدی، علمی_تخیلی، تقلید از نوع خنده‌دار
تاریخ شروع چاپ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
میزان فروش: ۱,۸۱۴,۳۰۷[/megadesc]

دیگه اثر مهلک جناب ONE یعنی مرد تک مشتی One-Punch Man رو کی ندیده و نمی‌شناسه؟ اثری قهرمانانه که قهرمانی شکست ناپذیر و در عین بی‌خیال رو به تصویر می‌کشه. که از شکست‌ناپذیری کمی خسته شده. اما خوب پا به دنیای قهرمانان می‌ذاره تا خودش رو به عنوان قهرمان نشون بده.

مانگای مرد تک مشتی One-Punch Man رو می‌شه داستان قهرمانانه‌ای دونست که قدرتمند بودن رو صرفاً شادی نمی‌دونه. بلکه بن بستی بزرگ می‌بینه. اما خوب این دیگه می‌شه بحث تخصصی که ولش. چون همین که هست، بس است.


امیدوارم که از پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن، خوشتون اومده باشه.

لطفاً هر نظری که در مورد پرفروش‌ترین مانگاهای نیم‌سال اول ۲۰۱۹ ژاپن دارید. رو حتماً از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید. که کیفیت کار رو تا جایی که جان در توان داریم‌، ببریم بالا. همزمان با نظرات شما، بیشترین میزان آشنایی رو داشته باشیم.

همچنین تمامی دوستانی که علاقه به مبحث همکاری در بخش مانگا، سایر بخش‌های مجله وارونه یا مبحث زیبای تبلیغات دارند. میتونند از طریق بخش تماس با ما، بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید