سلام به همراهان همیشگی وارونه. در این پست مروری بر سریال Defending Jacob خواهیم داشت. وقتی همکلاسی پسرتان با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است و مظنون اصلی پسر شماست، چه می‌کنید؟ در حالت عادی هرکاری از دستتان بر بیاید انجام می‌دهید تا بی‌گناهی‌اش را اثبات کنید، اما اگر خودتان هم باور نداشتید که بی‌گناه باشد، آنوقت چه می‌کنید؟ سریال Defending Jacob بر اساس رمان پرفروش نیویورک تایمز نوشته‌ی ویلیام لندی ساخته شده. داستان این خانواده‌ی در حال فروپاشی بسیار جذاب است. اندی باربر (با بازی کریس ایونز) یک وکیل خوشنام در جامعه‌ی انگلستان جدید است و با همسرش لاری (با بازی میشل داکری) و فرزند 14ساله‌شان، جیکوب (با بازی جیدن مارتل) زندگی می‌کند. در ظاهر همه چیز بین آن‌ها خوب است و به یکدیگر عشقی بی‌قید و شرط دارند، اما این پیوند و عشق قرار است امتحان خود را پس بدهد.


بیشتر بخوانید: پنج دلیل برای اینکه باید سریال I Am Not Okay with This را ببینید؛ داستان غول بلوغ!


وقتی جسد پسری جوان در پارکی در حوالی منزلشان پیدا می‌شود، مردم به شدت خواهان یافتن مظنون می‌شوند. وقتی هم سن و سالان او در شبکه‌های اجتماعی تمام افراد مشکوک را معرفی می‌کنند، پلیس شروع به جمع‌آوری حتی کوچک‌ترین اطلاعات می‌کند تا قاتل پسر را پیدا کند. قربانی قبلا جیکوب را آزار داده بود و او را تحقیر کرده بود، برای همین وقتی همکلاسی‌ها می‌گویند جیکوب با خود چاقو حمل می‌کرد، و قربانی هم با چاقو کشته شده بود، خانواده‌ی باربر می‌فهمد که آن‌قدرها هم از پسر خود شناختی ندارند. در اینجا برای شما پنج دلیل برای اینکه باید سریال Defending Jacob را ببینید آورده‌ایم که ثابت می‌کنند این سریال ارزش ریسک کردن و نشستن پای آن تا انتها را دارد.

سریال دیفندینگ جیکوب

دلیل اول: کریس ایوانز، چیزی فراتر از کاپیتان آمریکاست

کریس ایوانز عاملیست که توجه‌ها را به سریال Defending Jacob جلب می‌کند. این اولین باریست که ایوان، نقش یک همسر و پدر را بازی می‌کند. کریس ایونز با نقش محکمی که در فیلم “Knives Out” داشت و نقش قهرمانانه‌اش به عنوان کاپیتان آمریکا، از عهده‌ی این یکی نقش هم به خوبی بر آمده است. هرچند دیدن او به عنوان شخصیتی به جز کاپیتان آمریکا عجیب به نظر می‌رسد، اما بعد از چندبار دیدنش در سریال Defending Jacob دیگر فراموش می‌کنی که او قبلا کاپیتان آمریکا بوده است!


بیشتر بخوانید: پنج دلیل برای اینکه باید سریال لست کینگدم را ببینید!


این نقش او را به عنوان چیز متفاوتی نشان داد. سریال Defending Jacob به کریس ایوانز این عرصه را داد تا به جای شخصیتی ابرقهرمانی، یک مرد معمولی و متوسط باشد. آسیب‌پذیری خاصی در کاراکترش وجود دارد که قبلا دیده نشده بود. گرچه فیلم‌های زیاده بازی کرده اما کاپیتان آمریکا باعث شهرت او شد و این هیجان‌انگیز است که او حرفه‌ی خود را خارج از دنیای مارول هم بتواند ادامه دهد.

سریال Defending Jacob

دلیل دوم: راحت می‌توانید خودتان را جای شخصیت‌ها بگذارید

چیزی که باعث جذابیت سریال Defending Jacob میشود، وحشت واقع‌گرایانه‌ای است که در ماجرای آن وجود دارد. اتفاقی که برای خانواده‌ی باربر افتاد، برای هرکسی می‌توانست پیش بیاید. خود شما می‌توانستید در چنین خانواده‌ای باشید. وحشتی که این خانواده با آن مواجه می‌شود، به خودی خود با شما ارتباط برقرار می‌کند و مجبور می‌شوید خود را جای آن‌ها بگذارید.


بیشتر بخوانید: پنج دلیل برای تماشای سریال خاطرات خوناشام! 


احتمالاً پیش آمده که از بیرون به چنین ماجراهایی نگاه کرده باشید. کمتر پیش می‌آید که به آسیب‌هایی که خانواده‌ی مظنون وارد می‌شود و مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند فکر کرده باشیم. آن نگاه‌های سرزنش‌گر مردم و بدنام شدن خانواده، تاثیر خود را بر زندگی تمام افراد خانواده می‌گذارد و کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود. هربار که قطعات پازل کنار هم قرار می‌گیرند، بیشتر دلتان به حال این افراد خواهد سوخت.

دلیل سوم: انتخاب خوب بازیگر

در کنار کریس ایوانز، شاهد بازی بی‌نظیر میشل داکری هم هستیم. ممکن است با دیدن میشل داکری یاد “مری” مغرور در سریال Downton Abbey بیفتیم. اگر نقش او در سریال نتلفیکس Godless را در نظر نگیریم، هیچوقت میشل داکری چنین عاقل و متقاعد کننده نبوده است. قوی‌ترین سکانس او در اواسط سریال است، جایی که وقتی متوجه می‌شود که احتمالاً خودش هم بی‌گناهی پسرش را قبول ندارد، دچار ترامای ذهنی می‌شود. جیکوب، با بازی جیدن مارتل، اولین بار در سال 2017 با فیلم IT معرفی شد. فیلم IT یا “آن”، به خاطر بازی خوب بازیگران نوجوانش موفقیت زیادی کسب کرد و در سریال Defending Jacob هم همین اتفاق می‌افتد. جیدن مارتل ذهن شما را به بازی می‌گیرد. خیلی سخت می‎‌‌شود فهمید که آیا واقعا بی‌گناه است یا خیر. آنقدر بازی‌اش خوب از کار درآمده که حتی همین هم قابل باور می‌شود.


بیشتر بخوانید: پنج دلیل برای اینکه باید سریال انیمیشنی Love Death And Robots را ببینید!


حضور جی‌کی‌ سیمونز هم غافل‌گیرکننده بود. این مرد هزارچهره، در این سریال هم بازی بی‌نظیری داشت اما قرار نیست چیز زیادی از کاراکترش را لو بدهیم و این قضیه درباره‌ی دو بازیگر دیگر یعنی چری جونز و پابلو شربیر هم صدق می‌کند. هر دو قبلا در فیلم و سریال‌هایی بازی کرده‌اند اما هیچوقت نقش پررنگی نداشته‌اند. هردو در دادگاه جیکوب نقش وکیل را بازی می‌کنند و خوب یکدیگر را به بازی می‌گیرند و همه چیز قابل باور است. جوناس قدیسی است که به کمک جیکوب می‌آید و جواب تمام مسائل تهدیدآمیزی را که در دادگاه به وجود می‌آید را می‌دهد، از آن طرف پابلو تبهکاریست که منتظر است هر فرصتی را در هوا بقاپد. هردوی آن‌ها حضور روانی روی صحنه دارند و این امتیاز مثبتی برای تضاد بینشان است.

سریال Defending Jacob

دلیل چهارم: نویسندگی هوشمندانه

سریال Defending Jacob ممکن است بر اساس کار ویلیام لندی باشد اما مارک باببک آنرا نوشته که در پرونده‌اش آثاری از جمله فیلم‌های “Planet of the Apes”، “Live Free Or Die Hard” و همچنین “Unstoppable” را دارد. چیزی که خیلی خوب از آب درآمده، این است که نویسندگی سریال Defending Jacob بر اساس شخصیت‌های آن است. خوب می‌شد اگر زمان زیادی از فیلم به باربرها اختصاص داده شود تا بیننده بتواند مورد جیکوب را از تمامی زوایا ببیند، اما این اتفاق در سریال نمی‌افتد. شما هم مثل باربرها، چیز زیادی از اطلاعات جدید در پرونده نمی‌دانید و تا لحظه‌ی دادگاه، در همین بی‌خبری خواهید ماند تا در نهایت ماه به یکباره از پشت ابر در بیاید. واقعا هوشمندانه است!

دلیل پنجم: پیچیدگیِ فکر شده

سخت است بدون اینکه پایان داستان سریال Defending Jacob را لو بدهیم درباره‌ی آن حدس بزنیم، اما فقط بدانید که سریال با کتابش فرق می‌کند. پس حتی اگر کتاب را خوانده باشید، باز هم در پایان سریال غافلگیر می‌شوید. فقط این اطمینان را داشته باشید که بسیار پایان‌بندی خوبی دارد!

سریال دیفندینگ جیکوب


بیشتر بخوانید: پنج دلیل برای اینکه باید سریال انیمیشنی Castlevania را ببینید!


حدس زدن پایان سریال Defending Jacob اصلا ساده نیست و آنقدر با پیچیدگی مواجه می‌شوید که مدام به حدس زدن می‌افنید. بارها پیش می‌آید که درحالی که به صفحه‌ی نمایشگر خیره شده‌اید، از کاراکترها بخواهید آن کار را انجام دهند و این کار را نکنند! هرچند فایده‌ای نخواهد داشت. در این سریال 8اپیزودی، خواهید فهمید که چقدر زندگی باربرها برایتان مهم است و این خودش یک موفقیت بزرگ برای سریال Defending Jacob محسوب می‌شود. از دستش ندهید!